Har absolut ingen aning om vad du snackar om
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har absolut ingen aning om vad du snackar om
![]()
Intressesant att de medvetet verkar ha låtit bli att göra Coke eller Pepsi.Baltic har precis släppt bilder på sin nya GMT modell som släpps den 27de november. Jag gillar Baltic oerhört mycket och tycker den blå/gråa var magisk. Vad tycks?![]()
Helt enig där!Snygg och så men men 12249:- med länk är på tok för mycket för en klocka med soprodverk imo, beroende på vad man jmf med så klart.
Ja, 48 dicks och allt!
Kvällen kombo: Certina och Manchester x 2.Nästan allt blir bättre som dubbel!
![]()
Vem var det? Phillipe? Han kunde spåra ut rätt rejält![]()
ETA-kopia rätt å slätt.Helt enig där!
Men vad är soprodverk??
Nej, inte ta betalt för den utsikten säger jag![]()
Aha, tack för info!ETA-kopia rätt å slätt.
Vissa tillverkare hävdar att man inte får tag på ETA av diverse orsaker yada yada men egentligen vill man inte rucka på sina vinstmarginaler![]()
Så jäkla braHar absolut ingen aning om vad du snackar om
![]()
Ja den är fin, rätt storlek, snyggt utförande och (äntligen) en till som fattat det där med 24/48/96 klicks bi-direktionella ringar. Priset indikerar CW klass på den, kanske den har. Men förutom min djupa klockdipp så har jag fått för mej att jag har tillräckligt med dykar-gmt. Letar (när jag nu nån gång gör det) efter dressigare gmt/24 tim... i rätt prisklass... och inte ryska. (Nä, jag tänker inte släppa sargenFörresten. Nya Baltic borde väl rycka lite i dig? GMT. Rätt vridning osv..
Ja den är fin, rätt storlek, snyggt utförande och (äntligen) en till som fattat det där med 24/48/96 klicks bi-direktionella ringar. Priset indikerar CW klass på den, kanske den har. Men förutom min djupa klockdipp så har jag fått för mej att jag har tillräckligt med dykar-gmt. Letar (när jag nu nån gång gör det) efter dressigare gmt/24 tim... i rätt prisklass... och inte ryska. (Nä, jag tänker inte släppa sargen)
Testat massor av band ikväll. Fick till sist bli denna till Hydronauten. Va tycker panelen?
![]()
Tror det finns många fler, men han var väl den mest aktiva och hade tusentals inläggVar det så? Rätt rolig grej egentligen. Rätt som det var så hette han bara deleted member och var helt borta.
Det är klart man kan få tag på ETA-verk om man bara betalar för det.Aha, tack för info!
Ja, har också läst nånstans att ETA inte tar emot nya kunder längre, men det är nog inte alls omöjligt att det är du skriver.
Oceantimer eller en Sector 38?Försöker sluta snusa efter 15år. Inte tagit en snus på 8 dagar nu (men kör än så länge nikotintugummin)
Tänkte motivera mig själv. Varför inte ett klockköp då när jag slutat med tuggummin? Tips på mikromärke som har schyssta dressare? Under 40mm, måste absolut vara utan datum och gör inget om det är quartz men då ska den sakna sekundvisare. Max 2lax, helst gratis. Finns ju massvis från större märken och vintage är ett alternativ. Men finns det något mikromärke som man missar som har dressur? Gillar Dan Henry 1937 men ute efter lite mer dressigt kanske då det ju är en kronograf. Även Timex Marlin helt ok men det är ju inte mikro.
Hepp! Hoppas du blir nöjd så det skriker om det!Klocka nr 2 och 3 från förra helgens köpfest plockades upp idag...
![]()
![]()
Skytouchern ser gigantisk ut...
Lite fix och trix sen är det provdax...
Dagaz hänger med så länge
![]()
Jag kanske missar något internskämt här men alla medlemmar som har raderat sina konton får väl samma titel?Var det så? Rätt rolig grej egentligen. Rätt som det var så hette han bara deleted member och var helt borta.
Jag har fått ett rejält köpsug på sistone och har försökt klura ut vad det egentligen är jag vill ha (vem försöker jag att lura? MASSOR så klart!). Det lutar åt en Lorier Neptune men jag har också tittat en hel del på just Baltic som verkar få mycket skit på nätet för att de ska vara dyra i förhållande till vad man får osv. men jag förstår inte riktigt kritiken. Jag har visserligen inte ägt någon men jag skulle tro att de håller ungefär samma kvalitet som andra mikros i liknande prisklass? Mycket av kritiken verkade handla om val av urverk men ett Miyota 821A är väl inte så hemskt?Har ägt Baltic. Helt ärligt inte CW klass.
Dressiga GMT borde det väl finnas mycket av?
Testat massor av band ikväll. Fick till sist bli denna till Hydronauten. Va tycker panelen?
![]()
Japp får vänta ett tag tyvärr!Men den är ju i usa?
Jag kanske missar något internskämt här men alla medlemmar som har raderat sina konton får väl samma titel?
Jag har fått ett rejält köpsug på sistone och har försökt klura ut vad det egentligen är jag vill ha (vem försöker jag att lura? MASSOR så klart!). Det lutar åt en Lorier Neptune men jag har också tittat en hel del på just Baltic som verkar få mycket skit på nätet för att de ska vara dyra i förhållande till vad man får osv. men jag förstår inte riktigt kritiken. Jag har visserligen inte ägt någon men jag skulle tro att de håller ungefär samma kvalitet som andra mikros i liknande prisklass? Mycket av kritiken verkade handla om val av urverk men ett Miyota 821A är väl inte så hemskt?
Jag har fastnat totalt för den här som så klart tydligen är slutsåld och som ersatts av en fulare efterföljare med sector dial:
![]()
Hepp! Hoppas du blir nöjd så det skriker om det!
Grattis! Hela tråden är snart på smällen om det fortsätter så härMan får gratulera! Vilken vecka är ni i? Bjuder på en dagsfärsk bild på limpan
![]()
Haha, ingen aning egentligen. Har bara ett köpsug och pengar som bränner i fickan.Nej då. Inget internt. Bara jag som varit i tråden för länge.
Svårt att ge dig råd om Baltic egentligen. Det är ju så subjektivt. Jag störde mig rätt mycket på Miyotan som lät mycket annars var den riktigt fin. Länken var skön, men finish på insidan av clasp var riktigt dålig. Kanske inte nått som avgör, men den kostade rätt mycket och då kanske man kan önska sig mer.
Vad är du ute efter egentligen? Dykare, gada eller dressare?
Vostok sa jag ju, typ 20 stycken... eller EN Baltic om man nu föredrar detMASSOR så klart!).
Haha, trådens motto, kvantitet före kvalitet!Vostok sa jag ju, typ 20 stycken... eller EN Baltic om man nu föredrar det![]()
Man kan få båda delarna, har knäckt kodenHaha, trådens motto, kvantitet före kvalitet!![]()
Batavi använder också Soprod men tar €649 för sin GMT – ink moms! Vill du ha ETA i kostar den €100 mer.Det är klart man kan få tag på ETA-verk om man bara betalar för det.
Soprod är ett ett ok substitut till Miyota och NH i lägre prisklasser men fan inte i klockor för över 10k ish...som jag ser det![]()
Hur satt den tyckte du? Jag har varit intresserad av den där nya gråa dom har men luggarna hade nog sett konstiga ut på mina smala handleder.Träffar en vän ikväll som jag inte träffar så ofta (Australiensare som bor i Tallinn, märkligt nog). Han sportar mikromärke!
![]()