• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Har absolut ingen aning om vad du snackar om 😂🤣😂
Px4YXqE.jpg
 

Bilagor

  • SAVE_20201120_220543.jpg
    SAVE_20201120_220543.jpg
    23.1 KB · Visningar: 9

Waldorf

Audemars
Förresten. Nya Baltic borde väl rycka lite i dig? GMT. Rätt vridning osv..
Ja den är fin, rätt storlek, snyggt utförande och (äntligen) en till som fattat det där med 24/48/96 klicks bi-direktionella ringar. Priset indikerar CW klass på den, kanske den har. Men förutom min djupa klockdipp så har jag fått för mej att jag har tillräckligt med dykar-gmt. Letar (när jag nu nån gång gör det) efter dressigare gmt/24 tim... i rätt prisklass... och inte ryska. (Nä, jag tänker inte släppa sargen ;))
 

FOQ

Audemars
Ja den är fin, rätt storlek, snyggt utförande och (äntligen) en till som fattat det där med 24/48/96 klicks bi-direktionella ringar. Priset indikerar CW klass på den, kanske den har. Men förutom min djupa klockdipp så har jag fått för mej att jag har tillräckligt med dykar-gmt. Letar (när jag nu nån gång gör det) efter dressigare gmt/24 tim... i rätt prisklass... och inte ryska. (Nä, jag tänker inte släppa sargen ;))

Har ägt Baltic. Helt ärligt inte CW klass.

Dressiga GMT borde det väl finnas mycket av?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Aha, tack för info!
Ja, har också läst nånstans att ETA inte tar emot nya kunder längre, men det är nog inte alls omöjligt att det är du skriver.
Det är klart man kan få tag på ETA-verk om man bara betalar för det.
Soprod är ett ett ok substitut till Miyota och NH i lägre prisklasser men fan inte i klockor för över 10k ish...som jag ser det✌🏼
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Försöker sluta snusa efter 15år. Inte tagit en snus på 8 dagar nu (men kör än så länge nikotintugummin)

Tänkte motivera mig själv. Varför inte ett klockköp då när jag slutat med tuggummin? Tips på mikromärke som har schyssta dressare? Under 40mm, måste absolut vara utan datum och gör inget om det är quartz men då ska den sakna sekundvisare. Max 2lax, helst gratis. Finns ju massvis från större märken och vintage är ett alternativ. Men finns det något mikromärke som man missar som har dressur? Gillar Dan Henry 1937 men ute efter lite mer dressigt kanske då det ju är en kronograf. Även Timex Marlin helt ok men det är ju inte mikro.
Oceantimer eller en Sector 38? :) Tickar dom boxarna du radade upp. Bara ett förslag, men finns så mycket fint därute!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Var det så? Rätt rolig grej egentligen. Rätt som det var så hette han bara deleted member och var helt borta.
Jag kanske missar något internskämt här men alla medlemmar som har raderat sina konton får väl samma titel? 🤔
Har ägt Baltic. Helt ärligt inte CW klass.

Dressiga GMT borde det väl finnas mycket av?
Jag har fått ett rejält köpsug på sistone och har försökt klura ut vad det egentligen är jag vill ha (vem försöker jag att lura? MASSOR så klart!). Det lutar åt en Lorier Neptune men jag har också tittat en hel del på just Baltic som verkar få mycket skit på nätet för att de ska vara dyra i förhållande till vad man får osv. men jag förstår inte riktigt kritiken. Jag har visserligen inte ägt någon men jag skulle tro att de håller ungefär samma kvalitet som andra mikros i liknande prisklass? Mycket av kritiken verkade handla om val av urverk men ett Miyota 821A är väl inte så hemskt? 🤨

Jag har fastnat totalt för den här som så klart tydligen är slutsåld och som ersatts av en fulare efterföljare med sector dial:
https%3A%2F%2Fcdn.shopify.com%2Fs%2Ffiles%2F1%2F0012%2F9299%2F2583%2Fproducts%2Fpackshot-hms-cream-black.png%3Fv%3D1585239550
 

FOQ

Audemars
Jag kanske missar något internskämt här men alla medlemmar som har raderat sina konton får väl samma titel? 🤔

Jag har fått ett rejält köpsug på sistone och har försökt klura ut vad det egentligen är jag vill ha (vem försöker jag att lura? MASSOR så klart!). Det lutar åt en Lorier Neptune men jag har också tittat en hel del på just Baltic som verkar få mycket skit på nätet för att de ska vara dyra i förhållande till vad man får osv. men jag förstår inte riktigt kritiken. Jag har visserligen inte ägt någon men jag skulle tro att de håller ungefär samma kvalitet som andra mikros i liknande prisklass? Mycket av kritiken verkade handla om val av urverk men ett Miyota 821A är väl inte så hemskt? 🤨

Jag har fastnat totalt för den här som så klart tydligen är slutsåld och som ersatts av en fulare efterföljare med sector dial:
https%3A%2F%2Fcdn.shopify.com%2Fs%2Ffiles%2F1%2F0012%2F9299%2F2583%2Fproducts%2Fpackshot-hms-cream-black.png%3Fv%3D1585239550

Nej då. Inget internt. Bara jag som varit i tråden för länge. 😱

Svårt att ge dig råd om Baltic egentligen. Det är ju så subjektivt. Jag störde mig rätt mycket på Miyotan som lät mycket annars var den riktigt fin. Länken var skön, men finish på insidan av clasp var riktigt dålig. Kanske inte nått som avgör, men den kostade rätt mycket och då kanske man kan önska sig mer.

Vad är du ute efter egentligen? Dykare, gada eller dressare?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nej då. Inget internt. Bara jag som varit i tråden för länge. 😱

Svårt att ge dig råd om Baltic egentligen. Det är ju så subjektivt. Jag störde mig rätt mycket på Miyotan som lät mycket annars var den riktigt fin. Länken var skön, men finish på insidan av clasp var riktigt dålig. Kanske inte nått som avgör, men den kostade rätt mycket och då kanske man kan önska sig mer.

Vad är du ute efter egentligen? Dykare, gada eller dressare?
Haha, ingen aning egentligen. Har bara ett köpsug och pengar som bränner i fickan. 😂 Jag har som sagt funderat på att köpa en lite dyrare klocka (har främst tittat på Seamaster som var den klocka som väckte mitt intresse och BB58B) men det tar emot lite att lägga så mycket på en klocka. Småpengar för vissa, väldigt mycket pengar för andra (som mig 😁) men grejen är att jag brukar tröttna rätt fort och då känns det bättre att köpa något betydligt billigare och samtidigt göra något annat kul för pengarna.

Dressare är inte riktigt min melodi så mer åt dykare/GADA/sport och då gärna blått som jag vanligtvis tycker är svintråkigt men som jag av någon anledning har fått ett sug efter. Det känns som att blåa Lorier Neptune är en bra blandning bortsett från den rassliga Miyotan. Jag har aldrig heller fattat varför man väljer det framför t.ex. NH35 men det verkar vara väldigt populärt och många hävdar att de bl.a. har bättre tidshållning men jag stör mig som fan på rasslet.
 
Topp