• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Waldorf

Audemars
En Aloha GMT kanske?

Bilder är ju kul:
4c2a40_e726e47cdff048fd812efc67b43e7f81_mv2_d_2048_2048_s_2.jpeg
Riktigt trevlig, Kul med california innerringen på gradient varianten :) Inte för att jag är så förtjust i california tavlor men här blev det ett diskret roligt inslag. Och att det kör top grade på urverket. Priset på $1500 plus moms kan ju avskräcka. :arghh:
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Har gjort samlingen betydligt mindre. Inga micro och endast en affordable, eller ja det beror på hur man definierar affordable. Tänker inte lämna min favorittråd för det. Så slänger in samlingen förutom medborgaren in i byteslördag.
45CC807A-083E-4A32-8464-D89F224D295D.jpeg
 
Senast ändrad:

Acos

Audemars
Okej. Hade fått för mig du hade en. Men vad roligt. Det är verkligen helt galet kul. Min dotter är 2 år och ett par månader och mitt största fan (och jag är hennes) och hon är världens roligaste komiker. Jag har inte skrattat (och gråtit) så mycket sen jag själv var barn.
Kanske är kaninen Benny du tänker på?😂.
Ser verkligen framemot Pappa livet även om jag vet att det givetvis kommer vara tufft också men det känns ju som om kretsen sluts eller vad man ska säga, verkligen meningen med livet. Låter som om ni har en underbar relation
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Velat ha en Breitling Aerospace ett tag nu men har inte förmått mig själv att lägga 8-10 tkr på den modellen. Började googla runt efter lite billigare alternativ. Hittade tillslut på WUS en som hade köpt en Tissot T-Sport Multifunction T690 med ett ETA 988.333 (detta urverket används som ersättningsverk till aerospace).

Att valet föll på Tissoten har främst att göra med att dom andra alternativen var oftast på tok för stora (+42mm) och Tissoten landar på 38mm :) Plöjde Ebay men hittade inget exemplar, som tur var så fanns en sådan klocka på Tradera som jag norpade :D

50985696.jpg
 

FOQ

Audemars
Slänger in denna på denna fina lördag. Bytes mot dykare på länk. Scurfa går jättebra 😀

 

Crispie

Rolex
Snyggt! Hur upplever du mini-turtle? Jag är grymt sugen på padi-versionen men är rädd att den ska vara för bullig.

Jag är lite smått kär i den😍 Tycker boetten "följer" handleden mycket bra. Kan verkligen rekommendera den😊

Dålig bild, men så ligger jag oxå å mosa i 120km/h. Nädå jag stå såklart stilla med bilen😊

16059502463905479016063427122982.jpg
Kan också verkligen rekommendera mini turtlen. Hade storebrorsan tidigare men det funkade inte alls. Lillebror satt jättefint och var superbekväm. Sålde den för en spottstyver helt utan anledning 🤯
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Vad menas med "Top grade ETA"? Är det typ... vanligt ETA? 🤔
Top grade
  • adjusted in 5 positions: CH, FH, 6H, 9H, 3H
  • average daily rate: +/- 4 seconds
  • maximum positional variation: 15 seconds
  • isochronism between 0 and 24 hours: +/- 10 seconds
Testat och justerat i flera positioner vilket garanterar bättre tidshållning. 😊

Lite finare dekorerat också tror jag?
 
Topp