• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kolla bara på bilden jag stulit från internet...
upload_2019-1-31_19-47-57.jpeg
Det där är Premium versionen med ETA 2824-2 och open caseback som tillverkades i 80 ex. varav 45 var förbokade i en sluten grupp om inte jag missminner mig och endast 35 lades ut till förbokning för allmänheten. Ännu en sak som är så grym med E.C.A är att dom reglerar alla sina ur in-house och till den grad så jag har hört om ex med nära nog total avsaknad av avvikelse, varje klocka får även ett kvitto på dess uppmätta avvikelse innan leverans.

Senast ändrad:
Mycket bra presentation också med tanke på att det är ett mikromärke! Utvalda modeller fr.o.m. Calypso serien regleras in-house för hand med en tolerans på -1 till +4 sek/d och levereras sedan med kvittens från uppmätt gångavvikelse enligt nedan och mycket generös 3års garanti.
50032010_10156289328573768_1839803873225605120_n.jpg

Tycker den Calypson var riktigt trevlig, blåa och svarta tavlan var mumma :)
Synd att man missade dem, kanske de kommer släppa fler? Någon som vet?

Tycker den Calypson var riktigt trevlig, blåa och svarta tavlan var mumma :)
Synd att man missade dem, kanske de kommer släppa fler? Någon som vet?
Inte särskilt sannolikt då de inte tycks upprepar sina produktioner, däremot kan de släppa en Calypso med uppdaterad tavla. Jag har dock lagt märke till att när de går vidare i produktionen till en ny modell så upphör samtidigt produktionen av den föregående. Nu spekulerar jag bara men gissningsvis så är den gråa den sista i sitt slag, man kan ju alltid slänga iväg ett mejl till dom så lär de berätta om det finns planer på fler. Jag skulle inte bli allt för förvånad om Herr Andersson visade sig vara en KS:are, jag menar att släppa sitt egna klockmärke är väl inte det första man gör efter att man införskaffat sig sin första klocka :)

Disclaimer! Jag själv har ingen som helst affiliation till ovan nämnda märke trots stenhård marknadsföring, tycker bara att de är en frisk vind i en annars rätt så repetetiv mikrovärld :D

Så... det här med att inte köpa klockor på ett tag var ju inte så skoj. Tips på hur man klarar sig?
Är du nöjd med klockan? Den ser väldigt ”ren” ut i designen (ren = bra) :).
Jag är absolut nöjd. Den har en snygg, ren design som står på egna fötter jämfört med många andra märken. Den känns bra på armen. Sitter skönt. Mina tre små klagomål om klockan är att den är en-två mm för stor, men det är ju en personlig smaksak, samt att den borde fått bättre finish mellan bandhornen, och sist att länken är alldeles för dålig och därmed inte används.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp