• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Yonssons och Sams two watch guys, urbildningsradion, TGN (the grey NATO). En av mina gamla favoriter heter unwound, dom har inte släppt något sedan 2018 men det är många lärorika grymma avsnitt. Kolla in den också.

Kolla in Two broke watch guys, många avsnitt om Sovjetiska klockor samt affordable :)

EDIT: pucktvåa

watchgecko brukar ju göra reklam för sin/nån podd i deras reklammail...
Tack!
Nu mår jag ska ni veta, detta är en gral för mig :) så.sjukt.bra.

CC3AB7D2-AED4-47BB-B4BB-51924A1C9594.jpeg
Grattis! Ser oxå sjukt bra ut.
 

ZoomZoom

Omega
Köpte en Pagani på 11/11 rean.
De har lite kvar att göra med sin QC....
Går ej att dela på länken.
Hur har de lyckats med detta?
Polerat länken så hålen för stiften ”brunnit” ihop?:rage:
C3733C62-7DA6-4CDE-BB90-0A7BBA879843.jpeg
EE817677-5D93-4532-838C-3D2E8B086CC9.jpeg
388554BD-3C0A-4C58-99C6-4CC4D92E19F1.jpeg
Kanske sen på bollen, men hittade inget svar. Köpte en jag med. Det är skruvar och inte stift. Så den där sidan du visar på bilden är fast och kommer aldrig ur. Tror det krävdes en 0,8 mm skruvmejsel.
 
Senast ändrad:

RikNik

Panerai
2-Faktor
KOM & KÖP!!!!
Nu endast 4800:-/st. Billigast i universum :) Säljs dom inte nu blir dom kvar i lådan.
 

FOQ

Audemars
KOM & KÖP!!!!
Nu endast 4800:-/st. Billigast i universum :) Säljs dom inte nu blir dom kvar i lådan.

Ping @Jeser90
 

Denligbg

Omega
Det löste sig. Manual:

1. om man får post eller paket från Frankrike med La Poste via Colliseum så ska man söka paket på laposte.fr på fraktnummer. Sen scrollar man ner på sidan till extra info om sändning, trycker och får fram ett 27 siffror långt nummer.

2. ta bort de 7 första och de 6 sista och voila! Ta resten och sätt in i Postnord-appen. Likt Joe Labero har man nu hittat sitt paket.
Känns ju lagom intuitivt...:rolleyes:
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
KOM & KÖP!!!!
Nu endast 4800:-/st. Billigast i universum :) Säljs dom inte nu blir dom kvar i lådan.
Helt galet bra priser!
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
@rambo_amadeus
Dock lite högt prissatt :/ Billigare (lite) att beställa direkt från Merci.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Skickar iväg samtliga med en löne-PB nu ifall nån undrar! :)
F39DBF66-537F-46B3-A006-37EB1CB66D62_1_105_c.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Då är det en knapp vecka innan jag går på pappaledighet.... och skall leva på 9300kr/mån i ett år :p

Så heads up på min Scurfa Diver One, catch-and-release, fullset, extra band. Lägger ut en annons till helgen tror jag.

AE1011A9-A66A-4EC5-8376-4354F0A58E60.jpeg


EDD9D9DB-A74D-420F-AED9-222BC4605123.jpeg

31B1F1FE-7664-46EB-85A2-D1A78F66A7EB.jpeg


Sen kör jag en hel femhunka till off för mikrobröder på min nyservade vintage Tissot fram t.o.m. helgen.
https://klocksnack.se/threads/prisb...e-bara-tissot-kvar-nu-löjligt-billigt.138142/

Paketpris för mikrobröder: Halva bytesvärdet dvs ynka 2500kr


Varför? Skall jag klara denna torftiga och jobbiga framtid... så behöver jag en till Squale innan :D
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Lägger en liten lönebump på min Direnzo, 6000 kronor för er i tråden.
Ska även tillägga att tillverkaren ska skicka ett nytt spänne till klockan plus ett tropic gummi!
Skickar dock detta till köparen i efterhand :)

 
Topp