• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Patek
2-Faktor
Dags att någon vågar ta upp kampen mot Vostok om trådens bästa blå tavlor! Detta är den i särklass snyggaste jag har sett IRL, svårt att visa på bild men det är ett slags hopkok av gradient och vinjettering som är svår att beskriva annat än GRYM! 😍

IMG_20201124_222802.jpg
Oh, Mondia har jag kikat på förut i någon vintageperiod, den där var riktigt trevlig! Har du sett deras Top Second som iaf jag tycker ser spännande ut?
Video är kul

 

Weberg

Audemars
Oh, Mondia har jag kikat på förut i någon vintageperiod, den där var riktigt trevlig! Har du sett deras Top Second som iaf jag tycker ser spännande ut?
Video är kul

Riktigt mysiga modeller som sticker ut, iaf vintage. Har haft flera dykare från Zenith-tiden, ofta med 7750-verk och dessa två saknar jag rejält. Båda i kanonskick med låda osv.

Screenshot_20201125_122545.jpg

Screenshot_20201125_122532.jpg
 

FOQ

Audemars
Dagen till ära. Notera byxorna 🤣
Känns som Köp och sälj imploderat. Denna för 4800 är en stöld!

Askul att köpa billiga klockor, men tyvärr tror jag att resultatet blir en riktigt kasst utbud här framöver. Kan dock ha fel.

Blir en keeper för min del. Bandet är gjord för just denna klocka av bästa @SpaceAce
Nån militär canvas överst och fint svenskt läder på undersida.

IMG_20201125_122416.jpg
 

Gentle_Giant

Cartier
Den är så grym, vill haaa! Har letat efter en ganska länge. Är det med akrylglas el safirversionen?
Efter, utan någon större framgång, letat efter en fin Sandoz Typhoon slog jag tillslut till på en Crepas.. Vattentätt och till förmånligt pris!
Önskade akrylglas men fick safir, det visade sig att jag knep den sista de hade, vilket var en med safir. Köpte även en gul samt en grå tavla.. Bråkade fram och tillbaka om att få en röd sekundvisare till den grå tavlan för att göra den komplett, men det dök aldrig upp någon tyvärr..
 

v0n

Patek
2-Faktor
Efter, utan någon större framgång, letat efter en fin Sandoz Typhoon slog jag tillslut till på en Crepas.. Vattentätt och till förmånligt pris!
Önskade akrylglas men fick safir, det visade sig att jag knep den sista de hade, vilket var en med safir. Köpte även gul samt en grå tavla.. Bråkade fram och tillbaka om att få en röd sekundvisare till den grå för att göra den komplett, men det dök aldrig upp någon tyvärr..
Typhoon vill man ju ha såklart, hyfsat sällsynt nuförtiden om man säger så 😉
Tack för svar, då måste jag dessvärre avböja då akrylglasversionen är den som önskas. Hoppas verkligen någon som inte är lika petig som jag hugger den✌🏼
 

Crispie

Rolex
Tack @M26 för hett tips. Idag rullade Postnord förbi och släppte av denna. Vilken jävla klocka! Oron att den skulle vara för stor är helt obefogad. Mycket fina proportioner. Jag hade planer på att ta mig ut i dagsljus för en fräsch bild. Det fick dock bli i gatlyktans sken för klockan hann bli strax efter TRE(!!!) 🤯
Får återkomma med roligare bilder vid ett annat tillfälle.

Ps. Varför har ni inte sagt något om chockladen? Fick ni ingen? 🤣
20201125_152545.jpg
20201125_121024.jpg
 

M26

Rolex
2-Faktor
Tack @M26 för hett tips. Idag rullade Postnord förbi och släppte av denna. Vilken jävla klocka! Oron att den skulle vara för stor är helt obefogad. Mycket fina proportioner. Jag hade planer på att ta mig ut i dagsljus för en fräsch bild. Det fick dock bli i gatlyktans sken för klockan hann bli strax efter TRE(!!!) 🤯
Får återkomma med roligare bilder vid ett annat tillfälle.

Ps. Varför har ni inte sagt något om chockladen? Fick ni ingen? 🤣
20201125_152545.jpg
20201125_121024.jpg
Haha nej, vi var inte speciella nog för choklad. Grattis till en kanonfin klocka 🥳
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Nej men jag gör väl lite reklam 😬 Kom å kjöööp 😁
 
Topp