• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ligger en bunke Gruppo Gamma och Venturo på K&S. Ska väl inte påstå annat än att man är sugen på ett par av dom 😱 Både @TerryTee 's Peacemaker och den i brons ser ju helt magiska ut 😍

Jag vet! Har kollat in @TerryTee alldeles för många gånger, behöver egentligen inte en dykare med vridning och Peacemaker ser ruskigt fin ut..

Grymt! Terrys variant är sååå bra.

Hade lättat på min ångest om du kniper den 😂

Tack hörni, just nu till ett förmånligt pris dessutom! 🤓

Det kom ett paket...Rätt fräck tycker jag :)

Bilagor

• FE4BB842-0C36-4AAF-B665-4ADAA3D1678D.jpeg
    FE4BB842-0C36-4AAF-B665-4ADAA3D1678D.jpeg
    307.9 KB · Visningar: 5
Fan va bra. Var tidigt ute med vostoks. Redan 2015 hade jag några st.
Blir lite sugen då och då.
9D0DA010-26F9-4276-837A-F10E3F663929.jpeg
0F9C5795-3CAC-4290-A1B1-E00CD3926064.jpeg
8D53B7F6-8ACE-406E-8531-DB1331004964.jpeg
Ja det är trevliga grejer. Har utan tvekan ruskat om mig nu i höst när klockintresset började gå på tomgång. Mycket annat har man ju knappt råd att köpa men med Vostoks pjäser så har man ju knappt råd att låta bli 😊. Dom har ju också släppt en hel del nytt och roligt på senaste tiden som håller hög nivå 👍.

Ja det är trevliga grejer. Har utan tvekan ruskat om mig nu i höst när klockintresset började gå på tomgång. Mycket annat har man ju knappt råd att köpa men med Vostoks pjäser så har man ju knappt råd att låta bli 😊. Dom har ju också släppt en hel del nytt och roligt på senaste tiden som håller hög nivå 👍.
Absolut. Innan var dom ju mest fulsnygga. Älskade ubåten men sålde den till en kollega på jobbet!

Har vart förbi 2 gånger och dom kan inte leta i butiken heller då det svämmar över med paket iom BF.
Det dom inte har skannat in ligger ju för sig och inte i hela butiken så det låter lite märkligt tycker jag. Gällande post och pakethantering så känner jag att har man tagit på sig uppdraget att vara ombud så får man ta in mer folk om man inte hinner med.
Betydligt viktigare än att ha fullt av folk i charken eller kyldisken. Expressfrakt ska ju inte fastna en dag extra på ett utlämningsställe. Undrar om DHL som är uppdragsgivare i detta fallet tycker det är ok.

Det dom inte har skannat in ligger ju för sig och inte i hela butiken så det låter lite märkligt tycker jag. Gällande post och pakethantering så känner jag att har man tagit på sig uppdraget att vara ombud så får man ta in mer folk om man inte hinner med.
Betydligt viktigare än att ha fullt av folk i charken eller kyldisken. Expressfrakt ska ju inte fastna en dag extra på ett utlämningsställe. Undrar om DHL som är uppdragsgivare i detta fallet tycker det är ok.
Kollade med dom igen nu och på SÖNDAG går som igenom paketen igen,inte ok.
har kontaktat DHL som ska kolla vidare på det.

Alldeles för stor för min knarkararmar, men blir sugen ändå: riktigt snygg design! Lyckad. Varför limiterad? Ingen vet.

Varför ska du sälja den godbiten? ”Uppgradera” till den tio gånger dyrare storebrorsan (som ser likadan ut ;) )?
Haha ”knarkararmar”, den är limiterad i bemärkelsen att grundaren Naoki justerat dessa klockor själv och även överlag vill hålla sig till något begränsade volymer av sina släpp. Man får t om med några fotokopior i köpet från detta, vad man nu ska ha dessa till🤷‍♂️.

Jag har en storebror till denna, sedan långt tillbaka. Däremot har det flippats ohyggligt mycket microklockor under den här rackarns pandemin och mer blivit flippandet som ”intresse” än klockorna i sig, för att testa nåt nytt hela tiden. Tänkte därför ta en break, skaffa en stryktålig beater och invänta bättre dagar, ungefär så är planen :)

Kanske sen på bollen, men hittade inget svar. Köpte en jag med. Det är skruvar och inte stift. Så den där sidan du visar på bilden är fast och kommer aldrig ur. Tror det krävdes en 0,8 mm skruvmejsel.
Tack så mycket!🥰
Var helt säker att det var pushpins när jag såg spåren i skruvarna. Detta är innan jag har ens har rört länken...
D93689CA-C771-4AD9-85DC-318F04173630.jpeg

Såg fler som haft undermålig kvalitet nu när jag googlade runt.
AF5E1488-DBB6-4B1F-9B5E-88BE8D51E1EA.png

Tack igen!🙂

Tillbaka
Topp