• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hinner du fixa nåt "slitet" som passar denna?
Söndertvättat canvas kanske?
Se för dig klockan välpatinerad...

1606328434595.png
Jag fick precis hem ett riktigt fint patinerat sand/beige-färgat canvas som skulle passa bra på en bronsklocka. 👍
Släng iväg ett pm om du är intresserad, så kan vi bolla lite idéer. 🙂
Rem.jpg

Fyfan så tråkigt det är.
Mitt paket är antagligen hos ombudet men inte scannat. 😡
Kort efter att jag postade inlägget så stod det att paketet hade avgått från Memphis och som tur är så går det till och med att spåra deras flyg så jag listade ut att den borde dyka upp i Paris vilken minut som helst. Det finns mycket skit på internet men ibland är det ett fantastiskt användbart redskap!
Skönt att ditt också dök upp. Åkte du och hämtade ut det? ;)

Kort efter att jag postade inlägget så stod det att paketet hade avgått från Memphis och som tur är så går det till och med att spåra deras flyg så jag listade ut att den borde dyka upp i Paris vilken minut som helst. Det finns mycket skit på internet men ibland är det ett fantastiskt användbart redskap!
Inte ännu vet inte vad jag ska säga till frugan 😂

Tack för uppdateringen men nja, det såg nog bättre ut på konceptstadiet. Skrotade han den helmörka stealthmodellen? Har för mig att det postades bilder på det men den kanske gjordes om lite och blev till det som ser ut att vara grått?
IMG_20201125_201631_488.jpg

Sector Dive gör sig lika bra på bild som på handleden tycker jag.

Känns mer och mer som en keeper.

Får fundera lite till så man inte säljer och ångrar sig 😢
Behåll! Det finns inte direkt några pengar att hämta vid försäljning av mikros och de brukar vara rätt svåra att få tag i när de väl är slutsålda. Skulle du vilja sälja längre fram i tiden så kan du alltid göra det till samma pris som nu. ☺️

Det blir inte lätt att hitta ditt paket i Paris.
Planen har ju landat och parkerat i en jävla röra 🥴.
PSX_20201125_203020.jpg

Läser på Watchgecko om det kinesiska urverket PT5000, en klon på ETAs klassiska 2824-2. Detta har klarat COSC-certifiering hos anrika Glashutte och är det första kinesiska urverket att göra det (verkar iofs vara en upphottad variant av PT5000, men ändå.) Detta är intressant eftersom vi micro-nördar sannolikt kommer att stöta på det oftare framöver.

Den som vill grotta ner sig i det hela kan läsa mer här:
Watchgecko China Daily https://bit.ly/3l7T1T6

What-is-the-PT5000-watch-movement-2.jpg

Tack så mycket!🥰
Var helt säker att det var pushpins när jag såg spåren i skruvarna. Detta är innan jag har ens har rört länken...
D93689CA-C771-4AD9-85DC-318F04173630.jpeg

Såg fler som haft undermålig kvalitet nu när jag googlade runt.
AF5E1488-DBB6-4B1F-9B5E-88BE8D51E1EA.png

Tack igen!🙂
Var så lite så, jag trodde själv att det var pins, sen fick jag googla lite. Mina skruvar var också lite sådär lagom i skicket, men det gick att lösa och de syns ju inte om man inte verkligen tittar nära. Är väldigt nöjd med klockan annars, riktigt snygg.

Läser på Watchgecko om det kinesiska urverket PT5000, en klon på ETAs klassiska 2824-2. Detta har klarat COSC-certifiering hos anrika Glashutte och är det första kinesiska urverket att göra det (verkar iofs vara en upphottad variant av PT5000, men ändå.) Detta är intressant eftersom vi micro-nördar sannolikt kommer att stöta på det oftare framöver.

Klassas detta som kopia eller som homage?

Är flera copage tillverkare som erbjuder klockor med PT5000, har varit skeptiskt mot det då jag inte har hört talas om urverket innan. Blir att läsa på om verket i tråden då varianterna med PT5000 är billigare :D

Tillbaka
Topp