Går det inte att förnya patent?Man brukar bara kalla det klon. Sen tror jag det handlar om att ETAs patent gått ut och vem som helst kan bygga ett likadant, typ.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Går det inte att förnya patent?Man brukar bara kalla det klon. Sen tror jag det handlar om att ETAs patent gått ut och vem som helst kan bygga ett likadant, typ.
Ja, man får ändå en del för dryga femhundringen...Var så lite så, jag trodde själv att det var pins, sen fick jag googla lite. Mina skruvar var också lite sådär lagom i skicket, men det gick att lösa och de syns ju inte om man inte verkligen tittar nära. Är väldigt nöjd med klockan annars, riktigt snygg.
Jo, i typ 20 år.Går det inte att förnya patent?
Vet faktiskt inte hur det funkar inom det här områdetGår det inte att förnya patent?
Snyggt jag valde den med fast med svart canvas.Blev att fynda denna... 269 dollar plus eventuell moms får väl anses vara ok.
![]()
Berätta lite om denna klocka, den ser tillfredställande ut. Storlek, verk, pris, osvosv.![]()
Tack!!Denna GMT kom kort efter att Yema släppte sin brons Superman på Kickstarter. Det var deras första Colab med fans där de som var med i "gruppen" kunde komma med inspel om designen, t ex om kombinationer pepsi/Coke och lite nyare grå/blå. Dessa modeller har en krona som är specifik för modellen, blästrad med polish på Y-et. Vet inte exakt vilken grupp man skulle vara med i, eventuellt kom frågor till medlemmar i Yema Owners group på Facebook.
De tillverkade 100 st var av de tre valda färgkombinationerna. Måtten är samma som en vanlig heritage-Superman, dvs 39 mm exkl krona, 19 luggar, 48mm lång. Verket är en ETA 2893 GMT
Det blir tillgängliga ibland och priset ligger kring 1600 euros, nypris 1500 euro.
Läs gärna mer här:
![]()
SUPERMAN HERITAGE GMT – Yema Colabs
Following numerous requests, Yema is working on a GMT version of the iconic Superman Heritage. From travellers to divers and all those in between, we aim at an original design building upon the iconic Superman Heritage model. Contribute to the final design! Morecolabs.yema.com
![]()
Tack igen för hjälpen! Perfekt inställd storlek och kvaliteten känns riktigt bra!Sitter ju perfekt på din handled!
Tack själv mannen
Och ja...helt sinnessjuk lume på den![]()
Jaha, ingen hämtning?Någon som har ett svart Barton Elite 22mm till övers?![]()
Länken ser trevlig ut, men i övrigt vete tusan. Jäkligt skumma index alltså... Hade varit bättre med en sandwich dial.
Kvällens triss.
![]()
EDIT: Smitsigt glas på Alpinisten![]()
Den kan du få för runt 10 på Klockmagasinet.Var och tittade på massa Seiko med länk idag. Den enda som kändes bra kostade så klart 15 tusen. Fin ändå...
![]()
Örka inte men nu ska jag strax förbi.Jaha, ingen hämtning?
Idag är dagen då man ska vara tacksam. Dagen före man trampar ihjäl sina medmänniskor för att komma först till de bästa fynden. Men idag är jag tacksam för denna klocka! Och i år kanske vi under rådande omständigheter (man tröttnar aldrig på att säga det!) slipper trängsel och extrem överkonsumtion.
Affordabel och mer än acceptabel. Jag tar tillfället i akt och hyllar den förträfflige @TerryTee som mot ett bidrag till BCF efterskänkte mig en Monchard Trenchhunter!![]()
Nu bekantar jag mig åter med denna förnämliga pjäs. En i helt rätt storlek framtagen grab-and-go-klocka med en design och finish som överstiger dess prisklass. Tack och trevlig Tacksägelsedag!
![]()
I wishJag får ta och ringa flygplatsens infodisk och be dem efterlysa det i PA-systemet.@FreakyLeo kanske har kontakter?
Edit: Fedex är fortsatt optimistiska om att kunna leverera idag!
![]()
![]()
CDG brukar gå snabbt, men de får ofta problem som segar till det. Kastrup skall man hålla sig borta ifrån ocksåMin var i CDG i typ tre dagar. De sköt fram leveransen en dag i taget.![]()
Aldrig haft några problem alls med ETA2824/SW200, inte provat STP1-11 eller R150 men den enda PT5000 jag provat sitter i min San Martin och den har slutat ticka helt och hålletÄr flera copage tillverkare som erbjuder klockor med PT5000, har varit skeptiskt mot det då jag inte har hört talas om urverket innan. Blir att läsa på om verket i tråden då varianterna med PT5000 är billigare![]()
Gruppo Gamma är fantastiska! Jag har två, med en tredje på ingång. Har ägt ytterligare en innan. Bästa micromärket enligt mig!Är jäkligt nära att klicka hem denna!
Vad säger panelen om GG?
![]()
Den verkar likt 99.99% av andra alpinister inte linjera helt hundra, eller?
Wow! Snyggt fångat. Den där tavlan är <3Dagen till ära. Notera byxorna
Känns som Köp och sälj imploderat. Denna för 4800 är en stöld!
Askul att köpa billiga klockor, men tyvärr tror jag att resultatet blir en riktigt kasst utbud här framöver. Kan dock ha fel.
Blir en keeper för min del. Bandet är gjord för just denna klocka av bästa @SpaceAce
Nån militär canvas överst och fint svenskt läder på undersida.
![]()
Sjukt cool! 10/10 poäng.Inte min klocka, bild lånad från internet...fulsnygg?
![]()