• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Var så lite så, jag trodde själv att det var pins, sen fick jag googla lite. Mina skruvar var också lite sådär lagom i skicket, men det gick att lösa och de syns ju inte om man inte verkligen tittar nära. Är väldigt nöjd med klockan annars, riktigt snygg.
Ja, man får ändå en del för dryga femhundringen...:cool:
4100A6AD-8473-41DE-91AF-0475AF0220E9.jpeg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Berätta lite om denna klocka, den ser tillfredställande ut. Storlek, verk, pris, osvosv. :)

Denna GMT kom kort efter att Yema släppte sin brons Superman på Kickstarter. Det var deras första Colab med fans där de som var med i "gruppen" kunde komma med inspel om designen, t ex om kombinationer pepsi/Coke och lite nyare grå/blå. Dessa modeller har en krona som är specifik för modellen, blästrad med polish på Y-et. Vet inte exakt vilken grupp man skulle vara med i, eventuellt kom frågor till medlemmar i Yema Owners group på Facebook.
De tillverkade 100 st var av de tre valda färgkombinationerna. Måtten är samma som en vanlig heritage-Superman, dvs 39 mm exkl krona, 19 luggar, 48mm lång. Verket är en ETA 2893 GMT

Det blir tillgängliga ibland och priset ligger kring 1600 euros, nypris 1500 euro.

Läs gärna mer här:

Yema-Superman-Heritage-GMT-1-1.jpg
 
Senast ändrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Denna GMT kom kort efter att Yema släppte sin brons Superman på Kickstarter. Det var deras första Colab med fans där de som var med i "gruppen" kunde komma med inspel om designen, t ex om kombinationer pepsi/Coke och lite nyare grå/blå. Dessa modeller har en krona som är specifik för modellen, blästrad med polish på Y-et. Vet inte exakt vilken grupp man skulle vara med i, eventuellt kom frågor till medlemmar i Yema Owners group på Facebook.
De tillverkade 100 st var av de tre valda färgkombinationerna. Måtten är samma som en vanlig heritage-Superman, dvs 39 mm exkl krona, 19 luggar, 48mm lång. Verket är en ETA 2893 GMT

Det blir tillgängliga ibland och priset ligger kring 1600 euros, nypris 1500 euro.

Läs gärna mer här:

Yema-Superman-Heritage-GMT-1-1.jpg
Tack!!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Idag är dagen då man ska vara tacksam. Dagen före man trampar ihjäl sina medmänniskor för att komma först till de bästa fynden. Men idag är jag tacksam för denna klocka! Och i år kanske vi under rådande omständigheter (man tröttnar aldrig på att säga det!) slipper trängsel och extrem överkonsumtion.

Affordabel och mer än acceptabel. Jag tar tillfället i akt och hyllar den förträfflige @TerryTee som mot ett bidrag till BCF efterskänkte mig en Monchard Trenchhunter! :)

Nu bekantar jag mig åter med denna förnämliga pjäs. En i helt rätt storlek framtagen grab-and-go-klocka med en design och finish som överstiger dess prisklass. Tack och trevlig Tacksägelsedag!

BF8BABDA-4D23-47E4-91D5-BE6BA52B938C.jpeg
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Idag är dagen då man ska vara tacksam. Dagen före man trampar ihjäl sina medmänniskor för att komma först till de bästa fynden. Men idag är jag tacksam för denna klocka! Och i år kanske vi under rådande omständigheter (man tröttnar aldrig på att säga det!) slipper trängsel och extrem överkonsumtion.

Affordabel och mer än acceptabel. Jag tar tillfället i akt och hyllar den förträfflige @TerryTee som mot ett bidrag till BCF efterskänkte mig en Monchard Trenchhunter! :)

Nu bekantar jag mig åter med denna förnämliga pjäs. En i helt rätt storlek framtagen grab-and-go-klocka med en design och finish som överstiger dess prisklass. Tack och trevlig Tacksägelsedag!

BF8BABDA-4D23-47E4-91D5-BE6BA52B938C.jpeg

Trenchhunter thursday?
20201126_094224.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag får ta och ringa flygplatsens infodisk och be dem efterlysa det i PA-systemet. 😂 @FreakyLeo kanske har kontakter? 😁

Edit: Fedex är fortsatt optimistiska om att kunna leverera idag!
20201125_204553.jpg


tenor.gif
I wish :p Vi har ju hand om UPS, FedEx, TNT och postnord... men inget får man för det. Sjukt irriterande att titta ut genom fönstret och se sitt paket åka förbi utan möjlighet att plocka det med en gång.

Min var i CDG i typ tre dagar. De sköt fram leveransen en dag i taget. ☺️
CDG brukar gå snabbt, men de får ofta problem som segar till det. Kastrup skall man hålla sig borta ifrån också :) Snabbast och smidigast går det genom de riktiga frakthubbarna typ Liège.


Är flera copage tillverkare som erbjuder klockor med PT5000, har varit skeptiskt mot det då jag inte har hört talas om urverket innan. Blir att läsa på om verket i tråden då varianterna med PT5000 är billigare :D
Aldrig haft några problem alls med ETA2824/SW200, inte provat STP1-11 eller R150 men den enda PT5000 jag provat sitter i min San Martin och den har slutat ticka helt och hållet :(

Någon som har koll på hur man går tillväga med ett garantiärende med San Martin? Måste man skicka till Kina och står dem för portot?
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Dagen till ära. Notera byxorna 🤣
Känns som Köp och sälj imploderat. Denna för 4800 är en stöld!

Askul att köpa billiga klockor, men tyvärr tror jag att resultatet blir en riktigt kasst utbud här framöver. Kan dock ha fel.

Blir en keeper för min del. Bandet är gjord för just denna klocka av bästa @SpaceAce
Nån militär canvas överst och fint svenskt läder på undersida.

IMG_20201125_122416.jpg
Wow! Snyggt fångat. Den där tavlan är <3
 
Topp