• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20201126_221303_284.jpg

Sector Dive på handleden hela dagen idag. Sugen på någon ny kombo så det blev lite bandbyten.

Om det inte kommer ett paket från @Npd imorgon så blir det nog Squale resten av veckan..🤔
Håller tummarna att det dyker upp idag 👍😁

IMG_20201126_221303_284.jpg

Sector Dive på handleden hela dagen idag. Sugen på någon ny kombo så det blev lite bandbyten.

Om det inte kommer ett paket från @Npd imorgon så blir det nog Squale resten av veckan..🤔
Jag gillar verkligen Seikos nya lume-applicering, är de sådär 3D-lika som de ser ut på alla bilder? Tycker den versionen är den bästa 62-mas varianten som släppts i år, förutom drömklockan SLA037.

Kör på ny dykare denna fredag, skönt funky fransk design.

65B06940-7D74-4732-89F2-601F3AC88082.jpeg

Tror ni man har kvar någon klocka lika länge som denna miniräknare, 24 år har den hängt med :)

Måste bara säga att jag grymt nöjd med mina två san martin, ett märke jag fnös åt tidigare! För den ringa pengen är de oslagbara och man vågar därmed använda dom närsomhelst också. Min Speedyn ligger allt mer i lådan men jag vågar inte använda den på jobbet där man tillbringar mest tid där jag riskerar att åstadkomma märken och dylikt, vanlig arbetare inom industrin. Dessa klockor används flitigt och jag är redan sugen på nått åt panerai hållet, gärna i brons 😊. Sen håller de tiden väldigt bra, båda håller sig inom 1-2 sekunder om dagen!! Helt klart nöjd! 😊 👍
IMG_20201127_100941.jpg

Måste bara säga att jag grymt nöjd med mina två san martin, ett märke jag fnös åt tidigare! För den ringa pengen är de oslagbara och man vågar därmed använda dom närsomhelst också. Min Speedyn ligger allt mer i lådan men jag vågar inte använda den på jobbet där man tillbringar mest tid där jag riskerar att åstadkomma märken och dylikt, vanlig arbetare inom industrin. Dessa klockor används flitigt och jag är redan sugen på nått åt panerai hållet, gärna i brons 😊. Sen håller de tiden väldigt bra, båda håller sig inom 1-2 sekunder om dagen!! Helt klart nöjd! 😊 👍
IMG_20201127_100941.jpg
Isåfall borde du verkligen testa denna
Nh223VB.jpg

Jag gillar verkligen Seikos nya lume-applicering, är de sådär 3D-lika som de ser ut på alla bilder? Tycker den versionen är den bästa 62-mas varianten som släppts i år, förutom drömklockan SLA037.

Tror ni man har kvar någon klocka lika länge som denna miniräknare, 24 år har den hängt med :)

Ti-85?

Själv har jag en trave Ti-82or... en på varje arbetsplats här hemma och 2 på jobbet 😅
20201127_110838.jpg

Idag är dagen då man ska vara tacksam. Dagen före man trampar ihjäl sina medmänniskor för att komma först till de bästa fynden. Men idag är jag tacksam för denna klocka! Och i år kanske vi under rådande omständigheter (man tröttnar aldrig på att säga det!) slipper trängsel och extrem överkonsumtion.

Affordabel och mer än acceptabel. Jag tar tillfället i akt och hyllar den förträfflige @TerryTee som mot ett bidrag till BCF efterskänkte mig en Monchard Trenchhunter! :)

Nu bekantar jag mig åter med denna förnämliga pjäs. En i helt rätt storlek framtagen grab-and-go-klocka med en design och finish som överstiger dess prisklass. Tack och trevlig Tacksägelsedag!

BF8BABDA-4D23-47E4-91D5-BE6BA52B938C.jpeg
Härligt att den kom till en kärleksfull hamn!

Tillbaka
Topp