• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kanske inte är så rackarns dum.
EABEAA97-8497-425E-BB83-944EF6E2ED05.jpeg

Hur fin somhelst! 🤩 Jag tycker för övrigt att den loggan är bättre varje dag i veckan. 👍

Jag gillar verkligen Seikos nya lume-applicering, är de sådär 3D-lika som de ser ut på alla bilder? Tycker den versionen är den bästa 62-mas varianten som släppts i år, förutom drömklockan SLA037.

Kör på ny dykare denna fredag, skönt funky fransk design.

65B06940-7D74-4732-89F2-601F3AC88082.jpeg

Tror ni man har kvar någon klocka lika länge som denna miniräknare, 24 år har den hängt med :)

Dom applicerade index ser ut som små mjuka kuddar irl men inte så stor känsla av djup när man kollar på tavlan över lag.

I fullt dagsljus så lever tavlan upp och då kan man få lite 3D-känsla. Och det är framför allt i situationer med mer ljus som man upplever SPB143 fullt ut.

Lumen är heller inte så stark jämfört med tex skx eller turtle men lyser längre istället.

Hej! Ursäkta korspost från Citizen tråden, men får väl skylla på att man är lite otålig att få svar och många hjälpsamma inlägg här i övrigt 🌞

Ägt en ref. BN0100-42E sen i våras nån gång och är riktigt nöjd med själva klockan5F9ACB49-0C12-4570-8803-A562598B89B7.png

MEN jag kommer verkligen inte överens med gummit som följde med. Har letat av och till efter något som kan ersätta, men 23 mm växer inte direkt på träd. Tänkte därför slänga ut frågan här om någon har tips.

(Det kanske till och med någon som är någon som är intresserad av gummit jag ratar? Byte eller billigt köp kan väl tänkas, men inte därför jag postar detta eg.)

Krav: någorlunda god kvalitet, max typ 500 kr (inkl frakt etc), gärna mörkt canvas/sail cloth eller likvärdigt helst svart, läder kan funka. Det ska ju även såklart vara 23 mm och passa klockan. Egentligen hade jag gärna kört med länk, men de två första kraven blir svåra då.

Tar väldigt tacksamt emot tips!! Trevlig helg gott folk!
Barton har gummi i 23mm också, Barton Elite. Jag gillar dem skarpt, skoj färger också.

Hej! Ursäkta korspost från Citizen tråden, men får väl skylla på att man är lite otålig att få svar och många hjälpsamma inlägg här i övrigt 🌞

Ägt en ref. BN0100-42E sen i våras nån gång och är riktigt nöjd med själva klockan5F9ACB49-0C12-4570-8803-A562598B89B7.png

MEN jag kommer verkligen inte överens med gummit som följde med. Har letat av och till efter något som kan ersätta, men 23 mm växer inte direkt på träd. Tänkte därför slänga ut frågan här om någon har tips.

(Det kanske till och med någon som är någon som är intresserad av gummit jag ratar? Byte eller billigt köp kan väl tänkas, men inte därför jag postar detta eg.)

Krav: någorlunda god kvalitet, max typ 500 kr (inkl frakt etc), gärna mörkt canvas/sail cloth eller likvärdigt helst svart, läder kan funka. Det ska ju även såklart vara 23 mm och passa klockan. Egentligen hade jag gärna kört med länk, men de två första kraven blir svåra då.

Lätt. Kör ett barton. Dom har alla udda storlekar.

De är grymma, de där radio room. Vad är tanken/funktionen bakom de där röda femminuters(?)partierna varje kvart?

Väldigt fin! Man är ju svag för gröna klockor.

Så fin! Den som är till salu?
Vet inte om dom röda fälten har någon mer funktion än att göra den jävligt cool 😊.
För att ha någon koppling till ett radio rum så är min gissning att det ska likna en radarbild av något slag.
Radar1.jpg

Vet inte om dom röda fälten har någon mer funktion än att göra den jävligt cool 😊.
För att ha någon koppling till ett radio rum så är min gissning att det ska likna en radarbild av något slag.
Radar1.jpg

Nix, fel.. De röda fälten är markeringar för när man inte får sända radioanrop utan endast lyssna efter eventuella nödanrop. Inom markeringarna är det alltså radiotystnad som gäller. Sägs att tanken kom till efter Titanic-katastrofen men jag vet inte om det är sant.

Finns GL0088 här:

På länk heter den GL0249... verkar slutsåld på jomashop...
Finns från Texas för 4,3 med länk men då tillkommer import mm.
Lite rörigt med glycine, vad som ser ut att vara samma modell med andra färger är helt plötsligt 46 mm. Vid 42x50 är min smärtgräns nådd. Jaja blir nog en pass från min sida. Trevlig fredag!

Bastupaus!
Har ni köpt något kul på BF?
Inget klockrelaterat för min del.
Blev lite bilvårdsprodukter.
Skönt att slippa springa runt på fysiska butiker iallafall.
Trevlig helg alla! 🥰 🫂
9CB70692-5755-4A20-9A10-74CDAB199448.jpeg
Köpt ett fodral till grabbens nya platta som han ska få i helgen när han fyller 8.
Samt löst ut min bil som efter en runda på bärgare fått ny generator och nytt batteri. Gick endast på strax under 10k 🙈 Var ingen "Black Friday" på den verkstan 😂
Edit: Fredagsklockan 😊
IMG_20201127_184459.jpg

Senast ändrad:

24 mm funkar att klämma dit så länge det inte är stållänk. Annars är det lätt att fila/klippa ner. 23,5 mm är inga som helst problem och det är ju bara drygt 0,2mm på varje sida.

Tillbaka
Topp