Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm, länk som i klockarmband?Så vitt jag vet endast i FB gruppen än så länge.
Och jag som vågar vägra fb. Där ser man vad det kan kosta.Snygg! Hoppas det kommer en bra länk till klockan. Grupp-klockan är för Zelos FB-grupp och jag tror den enbart kommer säljas till medlemmar där.
Snålt med 3000m, knappt badbart.Nytt på g från pontvs, stor 3000m bronskloss![]()
![]()
Jag kan hålla med dig om mycket och framför allt Aramar, jag tog upp den då jag hört mycket positivt om deras ur i övrigt men också för att jag uppfattade det som att OP tyckte om designen. Jag själv skulle ha väldigt svårt att bära en sån pga. dess likhet med PP, men om sanningen ska fram så skulle den förmodligen gå gemene man på gatan helt förbi då det inte är många på stan som vet vad en Nautilus är om man räknar bort klockentusiaster. Vad gäller D1Milano så gissar jag på att kvalitén med undantag för urverket är i linje med övriga Mikros, mitt svar vände sig mer mot vad man kan få för samma peng eller t.o.m. billigare med ett mekaniskt urverk. För $150-200 och lite ihärdighet kan man hitta en Seiko SNKK45-47 i bra skick, Schaffen S65 kostar t.ex. ca $550 med Selitta urverk och skräddarsydd rotor även om den kanske mer påminner om en IWC IngenieurIof men har ändå läst bra om dem, i avseende finish etc. och för egen del är inte Quartz något negativt. Kan snarare vara positivt. Som sagt på gummi tycker jag de är trevliga! Känns roligare än ex aramar translantic som har noll egen design men som ändå räknas som något mer ”erfaret” märke.
![]()
![]()
Yes, dom snickrar på en, ska se om inte jag kan hitta lite skisserHmm, länk som i klockarmband?![]()
Jag trodde jag var ensam!Och jag som vågar vägra fb. Där ser man vad det kan kosta.![]()
Jag hade deras Veneto som jag kände hade en del att önska i utförande, kvalitétskontrollen var dessutom väldigt bristfällig. Jag skulle nog dra mig för att köpa en igen tyvärr.Nytt på g från pontvs, stor 3000m bronskloss![]()
![]()
Snygg!Drog igång min Undone idag.
Fortfarande inga fler här som skaffat en Undone?
![]()
Personligen tycker jag den holländska är alldeles för mycket rip-off. Schaffen däremot tycker jag har mer egen stil och även en trevlig flirt med Vacheron Constantin.Har faktiskt inte klämt på en men misstänker att kvalitén kommer spegla priset, annars finns en homage från holländska Aramar som jag misstänker kan vara hyfsat bra, alternativt Schaffen S65:
Transatlantic 8176G-15A
![]()
![]()
Schaffen S65
![]()
![]()
Scaffen känns väl iofs mer som en IWC Ingenieur?Personligen tycker jag den holländska är alldeles för mycket rip-off. Schaffen däremot tycker jag har mer egen stil och även en trevlig flirt med Vacheron Constantin.
När det gäller micro och affordables så finns det så otroligt mycket designmässig variation att alla borde kunna hitta nåt som tilltalar utan att vara rena kopior på dyrare klockor.
Jag håller med men när det finns en förfrågan som tillverkaren ej kan/vill underhålla, för att inte tala om vad det kostar att förvärva en sådan så får man nog räkna med dessa rip-offs tyvärr. Håller med @Aurum att Schaffen flörtar mer med Ingenieur, men liknande drag går ju att skönja hos alla modeller med integrerad länk enligt min mening.Personligen tycker jag den holländska är alldeles för mycket rip-off. Schaffen däremot tycker jag har mer egen stil och även en trevlig flirt med Vacheron Constantin.
När det gäller micro och affordables så finns det så otroligt mycket designmässig variation att alla borde kunna hitta nåt som tilltalar utan att vara rena kopior på dyrare klockor.
Så är det nog, men jag såg VC Overseas vid första titten...Scaffen känns väl iofs mer som en IWC Ingenieur?
Ok, jag har nu uppdaterat mig lite vad gäller Zelos nya GMT. Den kommer i flera konfigurationer, fyra prototyper i stål finns klara och det är i stort sett de bilder vi sett hittills. Enligt vad som anges i gruppen så kommer den slutgiltiga produktionen inte att skilja mycket från prototyperna, utöver dessa kommer det också brons versioner och en version som endast kommer vara tillgänglig för gruppmedlemmar. Hittade inte skisserna på länken men bifogar lite fler bilder tagna från gruppen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Där var den ja
Har svårt för länkar som inte smalnar av vid låset. Annars såg den snygg ut.
Trevlligt, den skall jag hålla ögonen på (hur man nu gör det utan fb
Sorry glömde bort att nämna det, planerad start av försäljning är satt till Mars-April, skriver man upp sig på deras nyhetsbrev så lär man bli uppdateradTrevlligt, den skall jag hålla ögonen på (hur man nu gör det utan fb). När måste man hålla ögonen öppna?
Är en tidig skiss.. Ska smalna av åtminstone 20-18.Har svårt för länkar som inte smalnar av vid låset. Annars såg den snygg ut.
Fan! Jag har försökt att hålla mig lugn på klock-fronten, men detta är svårt att motstå!!
Jag ska köpa denFan! Jag har försökt att hålla mig lugn på klock-fronten, men detta är svårt att motstå!!![]()
Riktigt trevlig även den. Och kanske roligare, unikare. Lite rörelse igen på fronten efter lite stiltje... KulJag ska köpa dengruppversionen...
![]()
Ska vi starta en grupp kallad våga vägra fb?Och jag som vågar vägra fb. Där ser man vad det kan kosta.![]()
Snygg som fa......
Ingen aning. Men det är nog möjligtSnygg som fa......
Kan det måhända vara så att länken har snabbjustering till varma sommardagar?
https://www.hodinkee.com/articles/rado-hyperchrome-tradition-captain-cook-mk-ii-hands-on
Vad tycker ni om nya Rado Captain Cook Mk II? Jag tycker den har alla rätt!
![]()