FOQ
Guld
Gillar Zelos mer och mer! Unik design utan att sno från andra (vad jag vet). Nu GMT version också. Har precis anmält mig till gruppen.Jag ska köpa dengruppversionen...
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar Zelos mer och mer! Unik design utan att sno från andra (vad jag vet). Nu GMT version också. Har precis anmält mig till gruppen.Jag ska köpa dengruppversionen...
![]()
Nu snackar vi
Jag gillar den också, och varit sugen på köp. Men vill läsa på mer om Maurice Lacroix då jag kan nada om dom.Några åsikter på Maurice Lacroix Aikon? Har spanat in denne som nästa köp, men vet inte om den kanske är lite för mycket kopia av AP? Jag föredrar faktiskt denna framför AP:n, men vad tycker ni?
![]()
Från Nederländerna och ska inte vara sämre än andra mikros i samma prisklass, var sugen på deras Valkyr i brons ett tag men det blev aldrig av tyvärr.Nån som har koll på Aevig? Bilden nedan är på deras dressare Thor. De har också en dykare kallad Huldra som ska komma i uppdaterad form som verkar intresant.
![]()
https://klocksnack.se/threads/maurice-lacroix-aikon-automaic.93808/ Här finns lite diskussionsunderlag åtminstone.Jag gillar den också, och varit sugen på köp. Men vill läsa på mer om Maurice Lacroix då jag kan nada om dom.
Jag har. En fantastisk klocka för pengarna och absolut ingen kopia även om den är starkt influerad av den samt andra, tyvärr så får min ingen handledstid och ligger ute till salu just nu, använd 2 gånger mao. i nyskick.Några åsikter på Maurice Lacroix Aikon? Har spanat in denne som nästa köp, men vet inte om den kanske är lite för mycket kopia av AP? Jag föredrar faktiskt denna framför AP:n, men vad tycker ni?
![]()
Perfekt! Tackhttps://klocksnack.se/threads/maurice-lacroix-aikon-automaic.93808/ Här finns lite diskussionsunderlag åtminstone.
Jädra tjusig pjäs. Jag tänkte köpa en med vit tavla, men den blåa är en stark tvåa. Är det där 42 mm? Får man fråga hur stor din handled är? Den ser ut att passa dig fint.Jag har. En fantastik klocka för pengarna och absolut ingen kopia även om den är starkt influerad av den samt andra, tyvärr så får min ingen handledstid och ligger ute till salu just nu, använd 2 gånger mao. i nyskick.
![]()
Mycket, och av alla de jag sett så fastnade jag för den blåa, så jädrans snyggt spel med ljuset på tavlan och de polerade delarna och detta inkl. de som släppts i år. Yes dessa kommer endast i 42mm än så länge, Chrono i 44mm. Jag har 17cm handleder för referensJädra tjusig pjäs. Jag tänkte köpa en med vit tavla, men den blåa är en stark tvåa. Är det där 42 mm? Får man fråga hur stor din handled är? Den ser ut att passa dig fint.
Tack för all hjälp - känner mig nu ännu säkrare på att jag kommer köpa en med *silvrig* tavla om några månader.Mycket, och av alla de jag sett så fastnade jag för den blåa, så jädrans snyggt spel med ljuset på tavlan och de polerade delarna och detta inkl. de som släppts i år. Yes dessa kommer endast i 42mm än så länge, Chrono i 44mm. Jag har 17cm handleder för referens
P.S. Den du är sugen på är faktiskt silver och inte vit, även om man kan tro det från vissa bilder.
Lycka till, otroligt hur mycket klocka man får för pengarna. Skulle ändå råda dig att ta en sväng till AD för att spana in dom olika tavlorna, du kanske har tur och hinner fånga de nya också. Har för mig att en i 39mm är i görningen också.Tack för all hjälp - känner mig nu ännu säkrare på att jag kommer köpa en med *silvrig* tavla om några månader.
Riktigt bra. Den väcker ett starkt habegär.https://www.hodinkee.com/articles/rado-hyperchrome-tradition-captain-cook-mk-ii-hands-on
Vad tycker ni om nya Rado Captain Cook Mk II? Jag tycker den har alla rätt!
![]()
Fick mig att tänka på denna dykare. Är vattentätheten verkligen något man vill skryta med när den är 30m?Snålt med 3000m, knappt badbart.![]()
Haha Den var klockrenFick mig att tänka på denna dykare. Är vattentätheten verkligen något man vill skryta med när den är 30m?
https://www.ebay.com/itm/TEVISE-T80...-Mechanical-Watch-30M-Waterproof/153308422330
![]()
Här testar de vattentätheten genom att kissa på den?Haha Den var klockren![]()
Sealing material - "made of Sealing material"Här testar de vattentätheten genom att kissa på den?
![]()
Det kan ju inte vara allvarligt menatHär testar de vattentätheten genom att kissa på den?
![]()
Hahaha, vad i hela världen var det där?Fick mig att tänka på denna dykare. Är vattentätheten verkligen något man vill skryta med när den är 30m?
https://www.ebay.com/itm/TEVISE-T80...-Mechanical-Watch-30M-Waterproof/153308422330
![]()
En Tevise Perlative Ceronometer. Officially certified.Hahaha, vad i hela världen var det där?![]()
Det såg jag inte ens... Cerenometer är fan det nya nu.En Tevise Perlative Ceronometer. Officially certified.
Korrektion, dom visar faktiskt också en vattenkran som droppar, regn och en droppe. Detta är den nya ersättaren till Subben, klockan man har på sig under domedagen, att den är Cerenometersäkrad är ju bara ett plus i kantenDet såg jag inte ens... Cerenometer är fan det nya nu.Kul också att de visar den nedsänkt i vatten när den inte tål det.
![]()
Jag är oerhört imponerad. Hade jag inte haft annat på gång så hade jag slagit till direkt.Korrektion, dom visar faktiskt också en vattenkran som droppar, regn och en droppe. Detta är den nya ersättaren till Subben, klockan man har på sig under domedagen, att den är Cerenometersäkrad är ju bara ett plus i kanten![]()
Dom är riktigt fina och hört mycket gott om dom, har även sett att de har en Paul Newman daytona på GNyinkommet. Smiths Everest 36:a.
Riktigt fin! Härligt kupat safirglas med AR på insidan. Fin länk med rejäla och smarta skruvar, som har gängan en bit in med en styrdel ytterst. Risken för gängpaj lär minska rejält. Känns påkostat.
Jäkligt clean och fin tavla med lätt cremefärgade visare o index. Mysig!
![]()
![]()
Här är "Paul Newman" kronosarna med Seiko NE88 verk som jag nämnde, 40mm case och 16mm högNyinkommet. Smiths Everest 36:a.
Riktigt fin! Härligt kupat safirglas med AR på insidan. Fin länk med rejäla och smarta skruvar, som har gängan en bit in med en styrdel ytterst. Risken för gängpaj lär minska rejält. Känns påkostat.
Jäkligt clean och fin tavla med lätt cremefärgade visare o index. Mysig!
![]()
![]()
Väldigt clean design. Snyggt!Här är "Paul Newman" kronosarna med Seiko NE88 verk som jag nämnde, 40mm case och 16mm hög
![]()
![]()
![]()