Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låset är biffigt. Upptäckte att det inte går att använda microjusteringens inre och mittre hål. Ändlänken är inte anpassad efter dykarförlängningen. Eddie meddelade att det är ett generiskt spänne, där länken såleleds inte är riktigt anpassad efter spännet. M a o blir man hänvisad till att plocka runt med hela länkbitar. Inte sannolikt att man hittar the perfect fit.Satt min nya PRS-25 på Nato istället för på den fantastiska länken som tyvärr har ett lås som är högre och fetare än klockan. Stört omöjligt att bära den bekvämt
![]()
Edit: Blev bättre på läder.
![]()
Får väl bara instämma i kören. Vet vi något om dimensionerna på den där?
Vad gjorde du? Filade ner sista länkbiten? :-OLåset är biffigt. Upptäckte att det inte går att använda microjusteringens inre och mittre hål. Ändlänken är inte anpassad efter dykarförlängningen. Eddie meddelade att det är ett generiskt spänne, där länken såleleds inte är riktigt anpassad efter spännet. M a o blir man hänvisad tillatt plocka runt med hela länkbitar. Inte sannolikt att man hittar the perfect fit.
Men så kan man ju inte ha det!
Så. Fixa det då!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu sitter det som det ska, och funkar som det borde gjort från början. Absolut fullt möjligt att bära klockan bekvämt.![]()
40mm Ø, 45mm L2L, 12mm hög, vattentät 200m, ca $600. 100ex. av varje konfiguration.Får väl bara instämma i kören. Vet vi något om dimensionerna på den där?
JajamänVad gjorde du? Filade ner sista länkbiten? :-O
40mm Ø, 45mm L2L, 12mm hög, vattentät 200m, ca $600. 100ex. av varje konfiguration.
Är eta 2893 dom sitter i. Så rätt prisvärdGillade allt utom priset...![]()
Här testar de vattentätheten genom att kissa på den?
![]()
Det där är ju rena kopior. Inte ens försökt sätta någon egen prägelHar faktiskt inte klämt på en men misstänker att kvalitén kommer spegla priset, annars finns en homage från holländska Aramar som jag misstänker kan vara hyfsat bra, alternativt Schaffen S65:
Transatlantic 8176G-15A
![]()
![]()
Schaffen S65
![]()
![]()
Aramar håller jag med om är vääääldigt lik. Men du kan ju inte mena allvar kring SchaffenDet där är ju rena kopior. Inte ens försökt sätta någon egen prägel
Aramar håller jag med om är vääääldigt lik. Men du kan ju inte mena allvar kring Schaffen
Tycker inte att den är mer lik den där än vad den är lik Ingenieur, därav att jag inte alls tycker att det är en kopia![]()
Ok erkänner att den här lite annan design men denna måste ju vara förebilden...
Precis, håller med om den. Mer en hommage. Men den andra anser jag nog iaf är en ren patek-kopia.Tycker inte att den är mer lik den där än vad den är lik Ingenieur, därav att jag inte alls tycker att det är en kopia
Aramark ja, Schaffen har nog inspirerats av fler och mer precis IWC Ingenieur enligt min mening.![]()
![]()
Vart hittar man denna? Tack för svarHär är "Paul Newman" kronosarna med Seiko NE88 verk som jag nämnde, 40mm case och 16mm hög
![]()
![]()
![]()
Den finns inte ännu så vitt jag vet, bara prototyper då det ska vara svårt att få tag på urverken.Vart hittar man denna? Tack för svar
Vart hittar man denna? Tack för svar
Den finns inte ännu så vitt jag vet, bara prototyper då det ska vara svårt att få tag på urverken.
Tack!När den väl dyker upp lär det vara via timefactors va?![]()
När den väl dyker upp lär det vara via timefactors va?![]()
Jag hade tillverkarens uppgifter förut men verkar ha slarvat bort dem, ska se om inte jag kan luska fram det igen.Såg den här coola strapen på Zelos gruppen. Är det någon som vet var man hittar liknande eller sådan. Sorry om det är OT.
![]()
Nytt från Zelos och deras GMT. Kommer även tillverkas i Brons och "group edition" vad det nu är..
40mm och 12mm tjock. Lug to lug stod inte. Priset landande på ca 600$, vet inte om det är Pre order pris eller inte.
Dessa vara riktigt fina !
![]()
Den var fin, lite Tudor BB över den