• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack snällaste 🤗
Vonwatches.com! Smakfullt! 👌👌👌 Vad är det för ekipage på tavlan?
Spatsiba, det är den urgulliga Lunokhod-1 ser du väl, till skillnad från jänkarna var denna farkost faktiskt på månen 🤪
3zhTUDg.jpg

Du var snabb på att nyttja din nya verkstad :D
Bråttom bråttom innan nån tar min fristad ifrån mig 🙃
Snyggt! Hur ofta kommer du sätta på dig den upp och ner? :D
Tre av tre hittills 🙃🙃🙃Men det är väldans komfortabelt må jag säga

Kolla med tullen om det går att ordna. Det jag läst är att paketet behöver lämna Storbritannien innan 31 december, så kan vara värt att undersöka.
Jo, du hade rätt! Tullens sida är väldigt tydlig på den punkten. Jag har mailat Kickstarter-snubbarna och påpekat att deras "no extra charges" inte stämmer. Antingen får de leverera den innan årsskiftet eller så vill jag häva köpet/löftet.

Jo, du hade rätt! Tullens sida är väldigt tydlig på den punkten. Jag har mailat Kickstarter-snubbarna och påpekat att deras "no extra charges" inte stämmer. Antingen får de leverera den innan årsskiftet eller så vill jag häva köpet/löftet.

Svarar mig själv :)

Kommunicerade med firman och de kommer flytta delar av operationen till inom EU och skicka EU-klockorna därifrån. Så de garanterar att inga extra avgifter tillkommer! Pust!

Men oj vilken clean mod! Älskar den tavlan. Så jäkla nice kadens du har fått på kreationer. Kanske tar beställningar på Vonstocks snart?

Vonstock, nästa stora mikromärke?

Behöver vara en fräsig origin story, något i stil med:

Tjernobyl 1986, Stockovic var en sovjetisk soldat som kom för nära den ökända härdsmältan som i ett nafs förvandlade honom till Vonstock! Därefter hjälpte Vonstock till att störta sovjetkommunismen med hjälp av sina icke planeringsgodkända dykarklockor som väckte homosovjeticus upp ur sin dvala.

Tjernobyl 1986, Stockovic var en sovjetisk soldat som kom för nära den ökända härdsmältan som i ett nafs förvandlade honom till Vonstock! Därefter hjälpte Vonstock till att störta sovjetkommunismen med hjälp av sina icke planeringsgodkända dykarklockor som väckte homosovjeticus upp ur sin dvala.

Shut up and take my money! Får man med en flaska Zinfandel med varje ur?

Men oj vilken clean mod! Älskar den tavlan. Så jäkla nice kadens du har fått på kreationer. Kanske tar beställningar på Vonstocks snart?
Plingade till lite i skrotum med andra ord? Tack snällaste, börjar bli ganska många nu så ska fundera på om jag vågar släppa ifrån mig någon så småningom🤙🏼

Homosovjeticus låter sjukt fräsigt, nästan så man vill ha det på tavlan👌🏼Störd du är 😂

Vilken klocka för strax över 4kSEK😍Tycker kvaliteten känns snäppet över Squale. Nu gäller det att hitta ett schysst band @SpaceAce :D och låta patineringen ha sin naturliga gång :)
20201201_185424.jpg
Riktigt trevlig. Hör av dig om du vill snacka patina. :D
Välkommen 😊
Själv har jag denna klumpen på handleden idag. Eller rättare sagt, tredje dagen i rad 😁
Edit: Sa jag att jag var sjukt nöjd med bandet? 😍
@SpaceAce
IMG_20201202_113714.jpg
🤗
Egentolkad jymdklocka destro/lefty stuk. Lunokhod-1 🚀
TjfMSsl.jpg

tJ43q69.jpg

Jdhei6T.jpg

Sq2x9Se.jpg
Jag stämmer in i körsången. Grymt coolt bygge. Du har bra känsla för detaljer. 👌:artist:

Klockbild för topic.
SKX_Friday27.jpg

Tillbaka
Topp