• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den här kickstarter-klockan ser inte så illa ut.

324d913a875b394de54b90b74066f027_original.jpg

0cb8241358fbbaf920ab60cbe568ba34_original.jpg

Ca 2850 SEK.

Kickstarter-kampanjen

Du levererar alltid bilder i högsta klass! Vad är det för en liten kniv? Skulle haft en riktigt liten nätt edc

Gracias amigo! 🍻

Jo det här är en Victorinox Alox Cadet special edition som Slims gjorde för medlemmarna i Echo Delta Charlie Network. #knivnörd 🤓

Screenshot_20201201_214921.jpg

Typ en sån fast svart. Och står Slims.se där det bara är ett grönt fält. Grön och svart alox är lite svårare att hitta över lag och loggan är laseretsad på bladet.

Köp min för 450:- så bjuder jag på frakten. Har för många Victorinox och råkade visst köpa två till i det här släppet! 😆

Den här gillade jag 😍

Screenshot_20201201_204241.jpg

Den var cool! 👍🏼

Intressant hur bezel inserten lirar med ljuset 🤔

Använder klockan i militärt bruk så jag vill vara extra säker :)

Köp min CWC SBS pvd istället med fasta bars som inte kan gå sönder eller lossna! 😃👍🏼

Används av dykarna i Royal Marines bland annat.

3500:- inkl frakt. Bra pris om jag får säga det själv.

Screenshot_20201201_220754.jpg

Tuff! Hur läsbar är den till vardags? Tänkte själv skaffa en men är lite kluven mellan den där och den med vita markeringar. Din är ju helt klart coolare...
Jag trodde helt klart den skulle vara svårare att läsa av än vad den är. Bra tjocklek på tim/minutvisare. Kan släppa denna då annat ska in om intresse finns. Fullset och fint skick.

• Like
Reactions: omp
Vilken klocka för strax över 4kSEK😍Tycker kvaliteten känns snäppet över Squale. Nu gäller det att hitta ett schysst band @SpaceAce :D och låta patineringen ha sin naturliga gång :)
20201201_185424.jpg

Kanske detta supercoola och lite ruffiga bandet.
Screenshot_20201201_233026.jpg

Trevlig — förutom namnet. (Daniel) Radcliff(e)? De skulle gjort en snygg logotyp istället.

Jag chansade och slog till på en.

Hm, kan redan få lite ångest när det gäller tull/moms. Betalningen är nu i december, då UK fortfarande är i EU och VAT är under kontroll, men leveransen sker först April 2021. De skriver att inga avgifter ska tillkomma inom UK/EU, men misstänker att det kommer krävas en del dokumentation innan jag får svenska tullen att svälja det.

Kanske detta supercoola och lite ruffiga bandet.
Screenshot_20201201_233026.jpg
Tack för tipset. Färgen påminner lite om orginalbandet. Tänker annars på något i canvas eller liknande.
Insåg just att den påminner väldigt mycket om BB Bronze Bucherer :) kanske går att hitta liknande nato? Frågan är vart man kan hitta nato med brons spänne?
Tudor-Heritage-Black-Bronze-Blue-Bucherer-1-768x512.jpg

Tack för tipset. Färgen påminner lite om orginalbandet. Tänker annars på något i canvas eller liknande.
Insåg just att den påminner väldigt mycket om BB Bronze Bucherer :) kanske går att hitta liknande nato? Frågan är vart man kan hitta nato med brons spänne?
Tudor-Heritage-Black-Bronze-Blue-Bucherer-1-768x512.jpg
Enkelt :)

Men nu behöver vi hitta samma i 19 mm...

Jag chansade och slog till på en.

Hm, kan redan få lite ångest när det gäller tull/moms. Betalningen är nu i december, då UK fortfarande är i EU och VAT är under kontroll, men leveransen sker först April 2021. De skriver att inga avgifter ska tillkomma inom UK/EU, men misstänker att det kommer krävas en del dokumentation innan jag får svenska tullen att svälja det.
Kolla med tullen om det går att ordna. Det jag läst är att paketet behöver lämna Storbritannien innan 31 december, så kan vara värt att undersöka.

Tillbaka
Topp