• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

ZoomZoom

Omega
Problemet är ju att jag inte har nåt spår id som fungerar på postnord
Märkligt, alla mina har varit spårbara via postnord. Om du går in på dina orders på deras sida, sen väljer du track order, då ska det stå ett nummer där till höger sedan, det börjar nästan alltid på två bokstäver sen en massa siffror och sen avslutas det med två bokstäver tex CP969408765NL (påhittat nummer).

Det numret ska du kunna söka på med postnord.
 

Acos

Audemars
Märkligt, alla mina har varit spårbara via postnord. Om du går in på dina orders på deras sida, sen väljer du track order, då ska det stå ett nummer där till höger sedan, det börjar nästan alltid på två bokstäver sen en massa siffror och sen avslutas det med två bokstäver tex CP969408765NL (påhittat nummer).

Det numret ska du kunna söka på med postnord.
Jo förstår vad du menar men jag har bara ett nummer inga bokstäver så det går inte att spåra
 

ZoomZoom

Omega
Jo förstår vad du menar men jag har bara ett nummer inga bokstäver så det går inte att spåra

Om du inte har något nummer här skulle jag kontakta deras support för att se vad som hänt.

alitrack.PNG
 

Kreacon

Audemars
@Acos
Jo förstår vad du menar men jag har bara ett nummer inga bokstäver så det går inte att spåra


Mina paket brukar komma upp av sig självt i appen. Har inte heller någon ID som funkar på postens app. Har du provat parcell? Googla på det om du inte har.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Hej!

Longtime lurker, first time poster.

Tänkte bara höra med er i denna trevliga tråd om det är någon som har erfarenhet
av att handla från Gnomon.

Undrar nämligen om de är lika "snälla" när det gäller vad för värde det skriver på paketet,
som t ex Zelos?

Ja dom är generellt "snälla" med hur dom skriver värderingarna på tulldeklarationen.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Hej!

Longtime lurker, first time poster.

Tänkte bara höra med er i denna trevliga tråd om det är någon som har erfarenhet
av att handla från Gnomon.

Undrar nämligen om de är lika "snälla" när det gäller vad för värde det skriver på paketet,
som t ex Zelos?

Hejsan, ja det är min erfarenhet och vad jag läst via andra poster här i forumet, av någon anledning tycker de att fraktade föremål endast är värt ca 1000 SEK.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hejsan, ja det är min erfarenhet och vad jag läst via andra poster här i forumet, av någon anledning tycker de att fraktade föremål endast är värt ca 1000 SEK.
Det blir ibland farligt nära otillåten diskussion när man tar upp detta, men det är väl upp till företaget som skickar att deklarera korrekt värde? Kanske går de på sitt inköpsvärde utan moms? Kanske vill de inte betala för högre försäkringsvärde på försändelsen. Vem vet?
 

Gonzo

Breitling
Det blir ibland farligt nära otillåten diskussion när man tar upp detta, men det är väl upp till företaget som skickar att deklarera korrekt värde? Kanske går de på sitt inköpsvärde utan moms? Kanske vill de inte betala för högre försäkringsvärde på försändelsen. Vem vet?
Var lite osäker på om det är okej att diskutera/fråga sånt. Var mest nyfiken på hur de brukar göra, så man kan värdera om det är värt inför framtida köp.
Ber om ursäkt om det inte är tillåtet.
 

nbla

Cartier
Funderar på att slå till på en Orient Kamasu från Amazon.de, är det ngt jag behöver tänka på eller bara köra?
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Ah vilka murrigt mysiga nyanser som gifte sig alldeles utmärkt👌🏼Den som kallas "sniper dial" eller?
Ja det blev inte så tokigt 😊. Tavlan är precis som du säger en "sniper" som har en något märklig men trevlig nyans av silver som ibland går över åt det lätt bruna hållet. Blev bra med ett brunt bezelinlägg och lite läder på det👍😊.
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Det blir ibland farligt nära otillåten diskussion när man tar upp detta, men det är väl upp till företaget som skickar att deklarera korrekt värde? Kanske går de på sitt inköpsvärde utan moms? Kanske vill de inte betala för högre försäkringsvärde på försändelsen. Vem vet?
Det är nog ett försäljningsargument som uppenbarligen fungerar då många handlar via just Gnomon och i många fall förmodligen av just detta skäl. Det är upp till avsändaren att deklarera ett korrekt värde men om det är felaktigt så är man tekniskt sett skyldig att som mottagare rapportera detta och betala in rätt belopp. Länken medan gäller företag men det borde rimligtvis även gälla privatpersoner.

Att folk väljer att inte göra detta, avsiktligt eller oavsiktligt, är en annan sak. ;)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Ingen här inne som förköpte sig på black week rean hos geckota/watchgecko? Om någon har ett platt 20mm Oyster liggandes så är jag intresserad av det till min Tiger :)
 
Topp