FOQ
Guld
Scrap Straps heter det. Fick svar via Facebook.Jag hade tillverkarens uppgifter förut men verkar ha slarvat bort dem, ska se om inte jag kan luska fram det igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Scrap Straps heter det. Fick svar via Facebook.Jag hade tillverkarens uppgifter förut men verkar ha slarvat bort dem, ska se om inte jag kan luska fram det igen.
Är dom svåra att få tag på iom det bara är 100 ex. Blev sjukt sugen på den med meteorit. Skrev visserligen upp mig på nyhetsbrev, vet inte om man får någon förtur.40mm Ø, 45mm L2L, 12mm hög, vattentät 200m, ca $600. 100ex. av varje konfiguration.
Så länge du är med på nyhetsbrevet är det relativt lugnt att få tag på enÄr dom svåra att få tag på iom det bara är 100 ex. Blev sjukt sugen på den med meteorit. Skrev visserligen upp mig på nyhetsbrev, vet inte om man får någon förtur.
Nej ingen förtur, de skickar ut nyhetsbrev så snart produktionen är klar. Deras klockor brukar ta slut fort men inte så fort, handlar du första, andra dagen så ska det inte vara problem att få tag i ett ex. För att köpa Group Edition behöver du vara medlem i Facebook gruppen men det är bara att söka dit, alla blir antagna ganska så omgående.Är dom svåra att få tag på iom det bara är 100 ex. Blev sjukt sugen på den med meteorit. Skrev visserligen upp mig på nyhetsbrev, vet inte om man får någon förtur.
Nej ingen förtur, de skickar ut nyhetsbrev så snart produktionen är klar. Deras klockor brukar ta slut fort men inte så fort, handlar du första, andra dagen så ska det inte vara problem att få tag i ett ex. För att köpa Group Edition behöver du vara medlem i Facebook gruppen men det är bara att söka dit, alla blir antagna ganska så omgående.
Har för mig att det fanns en annan hantverkare i Tyskland, han hade också en hemsida men jag tycks inte finna den just nu. Skulle jag komma på det så lämnar jag info i tråden.Scrap Straps heter det. Fick svar via Facebook.![]()
Har för mig att det fanns en annan hantverkare i Tyskland, han hade också en hemsida men jag tycks inte finna den just nu. Skulle jag komma på det så lämnar jag info i tråden.
En tank kanske!?En förtäckt marknadsundersökning eller mest en nyfiken fråga:
Bland er som hänger i mikrotråden, finns det någon formgivning ni vet att ni vill ha, men som knappt finns representerad på marknaden?
Jag tänker på en kombo av komplikationer, färger, material, vadsomhelst, som du vet skickar in dig i en googlingsfrenzy varje gång du ser en nyhet som tickar boxarna. Men där du hittills inte hittat det perfekta alternativet?
Börjar ju skifta lite nu. Men överlag klockor i en bra storlek. Alltså under 40mmEn förtäckt marknadsundersökning eller mest en nyfiken fråga:
Bland er som hänger i mikrotråden, finns det någon formgivning ni vet att ni vill ha, men som knappt finns representerad på marknaden?
Jag tänker på en kombo av komplikationer, färger, material, vadsomhelst, som du vet skickar in dig i en googlingsfrenzy varje gång du ser en nyhet som tickar boxarna. Men där du hittills inte hittat det perfekta alternativet?
See mitt inlägg sida 325En tank kanske!?
Något i matt keramik är något jag återvänder till i mina sökningar med jämna mellanrum, något i stil med denna fast kanske lite mer dress. Men de finns ju inte av förklarliga skäl, dels en kostnadsfråga och dels så är keramik en nedåtgående trend sedan ett par år tillbaka.En förtäckt marknadsundersökning eller mest en nyfiken fråga:
Den svarta är ju rätt nice. Dom ser dock rätt stora ut? Är ju rätt hård dominans av dykarklockor bland micros. Hade varit kul med fler alternativ. Såg att Geckota hade en på gång också, men jag får liksom inte till att gilla deras logga och namn.See mitt inlägg sida 325![]()
Vratislavia Conceptum: Diameter: 31mm ( without crown ), Height 9,60mm, L2L: 48,5mm är väl ganska bra mått på denna modell. Haha ja Geckota har haft många fina klockor men jag kan tyvärr inte ta namnet på allvarDen svarta är ju rätt nice. Dom ser dock rätt stora ut? Är ju rätt hård dominans av dykarklockor bland micros. Hade varit kul med fler alternativ. Såg att Geckota hade en på gång också, men jag får liksom inte till att gilla deras logga och namn.
En förtäckt marknadsundersökning eller mest en nyfiken fråga:
Something like the mkii hawkinage but in 40mm with 20mm lugs. I know he's got another that fits that description but has a bit different layout that I don't like as much. And both are too thick for the water resistance and too expensive for the movement. A 40x49x11 10atm field watch with ETA is essentially what I want.En förtäckt marknadsundersökning eller mest en nyfiken fråga:
Jag vill ha en dress klocka med lax färg(salmon dial) finns typ inte om du inte kan betala sjuka summorEn förtäckt marknadsundersökning eller mest en nyfiken fråga:
Bland er som hänger i mikrotråden, finns
det någon formgivning ni vet att ni vill ha, men som knappt finns representerad på marknaden?
Jag vill ha en dress klocka med lax färg(salmon dial) finns typ inte om du inte kan betala sjuka summor, sen att lug to lug skulle vara 45,46,47 typ
![]()
ibland drömmer man sig bort om att göra en egen klocka![]()
Venturo by Gruppo Gamma. I really like the cream full lume dial but at 42mm it's a tad to big, 100m would have been enough with a thinner case. Seiko NH35. Pre-order at $399Something like the mkii hawkinage but in 40mm with 20mm lugs. I know he's got another that fits that description but has a bit different layout that I don't like as much. And both are too thick for the water resistance and too expensive for the movement. A 40x49x11 10atm field watch with ETA is essentially what I want.
En förtäckt marknadsundersökning eller mest en nyfiken fråga:
Kikat på Lorier Falcon?Jag skulle vilja se fler klockor med samma specar som Rolex Explorer, Omega Aqua Terra och Tudor BB36.
Alltså slittåliga med hög wr och ingen dykarring. Önskvärt mått 37-38,5 mm och med kupat glas. (Platta glas är ju rätt tråkiga..)
Finns alldeles för få såna klockor bland mikromärkena!
Ja jag har kikat på den men det är något med den som gör att jag inte fastnar alls. Konstiga proportioner på nåt sätt kanske..?Kikat på Lorier Falcon?
Den är skitsnygg men det är ju vansinne att de skrivit ut sitt tramsiga namn över hela tavlan..Eller Geckotas E-01
https://www.geckota.com/geckota-e-01-eta-ronda-swiss-sports-watch
Men håller med, fler liknande alternativ!
Jag var oerhört sugen, men hoppade av i sista stund. Den känns så tjock i förhållande till sin storlek. Men den är väldigt, väldigt snygg.Ja jag har kikat på den men det är något med den som gör att jag inte fastnar alls. Konstiga proportioner på nåt sätt kanske..?
Den är skitsnygg men det är ju vansinne att de skrivit ut sitt tramsiga namn över hela tavlan..