• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Band gjort av bacon röstar jag på!

Bra köp för övrigt... 🍒😇
FOQ YEAH! Knaperstekt? 😂

Tack 😊🤗
👍👍
Bacon-Watch-p502963098-thumbnail.jpg

Nytt band, gammal rova.
Snn231
SMw2XfB.jpg

NcWdSfg.jpg

3TzxQKd.jpg
Snyggt! Ser ut att vara riktigt bra kvalitet och satt som en smäck! 😍 Vad är det för band? Jag kikade lite på Watchgecko men vet inte riktigt om jag hittade rätt. Det ser ut att kunna vara den modell som de kallar Swiss style premium nato?

Snyggt! Ser ut att vara riktigt bra kvalitet och satt som en smäck! 😍 Vad är det för band? Jag kikade lite på Watchgecko men vet inte riktigt om jag hittade rätt. Det ser ut att kunna vara den modell som de kallar Swiss style premium nato?

Japp, sånt nato är det, jag har ett par stycken, superkvalite!

Det ska vara den men grön verkar ha utgått hos watchgecko. Har ett grått med gul rand också.
7FD0530E-8122-4029-B5CB-6D5E266BDC75.jpeg
51FDB63E-FA80-49E0-BC8D-5B6E62544CDB.jpeg
15DE1E96-722D-4BD2-A60A-0006FD9B8AD2.jpeg
58C9400A-265F-42B3-9181-DD8E0D8230B2.jpeg

Ännu senare ut för byteslördag men here it goes! :)

Bara att hojta till på PM för mer info osv :)

Två mot En:
D574CDD9-5952-4D75-8B57-F42B8E8EBD33.jpeg

Tre mot En:
770EEED3-E63E-4949-8B8E-4E76953DBF36.jpeg

Fyra mot En:
2333ED17-56E9-4492-A978-1C15E8272656.jpeg
Ingen som har en lite dyrare klocka och vill byta till sig några riktigt sköna dinkor? :eek:

Alla utom Key West är fullset såklart :)

Någon SF titanium tror jag inte har sålts här tidigare, Casioak är alltid helrätt, Venturon är skitfin och lädret det skönaste jag känt, Key West (DPW/Breitling) sitter som en smäck på detta Rios bund! :D

Kom å byt! ;)

IMG_20201206_125111_666.jpg

Jo angående den här frågan i tråden, favorit microbrand eller mest prisvärda eller hur det nu var...

I min samling får det nog bli ett stycke Nodus Sector Dive som får ta den platsen.

Strax under femtusen Lasse Kronér men kvalitet som en Squale eller kanske ännu ett snäpp bättre måste jag säga! 👍🏼👍🏼

I övrigt så tycker jag helt enkelt att man oftast får det man betalar för. Köper man en Seiko eller annat etablerat märke så betalar man ju även pengar till distributörer och återförsäljare men får istället lite historia och design som hör till märket i fråga.

Men det får väl ses som ett kvitto på att microbrands ger mer för pengarna när Seiko höjer både kvalitet på material och priser och pushar en mer premium känsla eftersom det har blivit svårare att konkurrera med micros när det gäller klockor under 4000 riksdaler typ.

En intressant not är när Don Walsh bar en Jean Richard AquaStar 60 på armen ombord på Trieste ner till botten i Marianne graven i januari 1960!
Jean Richard är ett fint gammalt varumärke har jag fått för mig. Var det de som startade eller köpte Aquastar en gång i tiden? Har för mig det, att de sedan bytte namn till Aquastar.

@Von är det enkelt att lossna kronan på en Sellita/2824 och ta av lås-prylen, dvs göra själv eller lämna in? Jag får för mig att du kan sånt :)

CB77A909-C891-443D-95DE-173A507632FD.jpeg

Jag är nyfiken på hur denna skulle vara utan låset.
Antar att låsanordningen hänger löst mellan undersida krona och boett då?
I såna fall behöver du bara en boettöppnare och en tandpetare, sitter en liten låsknapp på insidan som låser kronaxeln...pusha in den med tandpetare samtidigt som du drar ut kronan, busenkelt 👍🏼
W3PdNBS.jpg

Antar att låsanordningen hänger löst mellan undersida krona och boett då?
I såna fall behöver du bara en boettöppnare och en tandpetare, sitter en liten låsknapp på insidan som låser kronaxeln...pusha in den med tandpetare samtidigt som du drar ut kronan, busenkelt 👍🏼
W3PdNBS.jpg
Har du boettöppnare, dvs kan jag komma förbi på ett ingrepp någon dag?

Det är nu när vi talar om boettöppnare som vissa nicks blir lite tveksamma :) @Björn Boett

Ingen som har en lite dyrare klocka och vill byta till sig några riktigt sköna dinkor? :eek:

Alla utom Key West är fullset såklart :)

Någon SF titanium tror jag inte har sålts här tidigare, Casioak är alltid helrätt, Venturon är skitfin och lädret det skönaste jag känt, Key West (DPW/Breitling) sitter som en smäck på detta Rios bund! :D

Kom å byt! ;)
Venturon va ju intressant :) Jag har en inox carbon ute om det skulle va intressant med byte o cash? Pma mig

Tillbaka
Topp