Då är det ju lugnt. *Pustar ut*Oj. Jodå. Det går rent tekniskt ingen nöd på mig![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då är det ju lugnt. *Pustar ut*Oj. Jodå. Det går rent tekniskt ingen nöd på mig![]()
Ja, när vi äntligen kan tacka nationalstats-begreppet för väl utförd tjänst och skicka det i pension, och vi börjar leva och jobba i enklaver efter tycke och smak kommer det helt säkert finnas en asskön koloni med f.d. svenskar, holländare och Nya Z:areHar bott i Auckland ett halvår.. Grymt trevlig stad! Hade inte Nya Zeeland legat så långt bort så hade jag flyttat dit för flera år sen!
Grattis! Den gula gmtn poppar riktigt fintHoppsan, nåt vältejpat damp ner (trots PostNord)
![]()
Vad kan det vara om inte...
![]()
Jajamensan, en CW, begagnad men ändå.
![]()
Mycket prylar är det. Och denna modellen är det.
![]()
Stor modell, får se om den är för stor, i så fall kanske den vandrar vidare snart. Eller om jag hittar en 38 mm. Första armen testet.
![]()
Lär återkomma här i tråden men först skall länkens längd fixas...
Tack, håller med, gillar färgkombinationen och vågmönstrade guillochen. Tycker det är kul med inserten som är en kvart dykare och resten gmt. Galet och retar en del har jag förstått.Grattis! Den gula gmtn poppar riktigt fint![]()
Tänk att hålla koll på både tiden i Nepal samtidigt som du vet vad klockan är i Polen. Allt detta medan du ligger 599 meter ner under vattenytan och äter räkor.Tack, håller med, gillar färgkombinationen och vågmönstrade guillochen. Tycker det är kul med inserten som är en kvart dykare och resten gmt. Galet och retar en del har jag förstått.Dessutom klarar den ju 600 m vattendjup, precis vad jag behöver, det djupaste jag har förut är 500 m och det räcker väl inte riktigt då antar jag
. Men kul är det.
Hur kunde du veta det? Hustrun i Lhasa och dottern i Warsawa, och här hemma har vi ett riktigt djupt badkar.Tänk att hålla koll på både tiden i Nepal samtidigt som du vet vad klockan är i Polen. Allt detta medan du ligger 599 meter ner under vattenytan och äter räkor.
Galen tid vi lever i. Galen!
Snygg klocka!![]()
Hur kunde du veta det? Hustrun i Lhasa och dottern i Warsawa, och här hemma har vi ett riktigt djupt badkar.![]()
Grym !Hoppsan, nåt vältejpat damp ner (trots PostNord)
![]()
![]()
![]()
![]()
Stor modell, får se om den är för stor, i så fall kanske den vandrar vidare snart. Eller om jag hittar en 38 mm. Första armen testet.
![]()
Steinhart GMT 39 är bäst enligt min meningHar kikat igenom tråden lite och verkar ju finnas en hel del guldkorn bland micro-märkena. Är det någon som har bra tips på en GMT under 40mm? Känner att om det är något som fattas i lådan är det GMT just nu.
Stort grattisHoppsan, nåt vältejpat damp ner (trots PostNord)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Som @M26 säger, har en Steinhart 39 mm, kanonklocka för pengarna och finns att köpa på Steinharts hemsida för en rimlig peng, bra kvallitet. Finns också CW c60 trident gmt 38 mm, slutat sälja ny dock. Jagar en sån själv. Zelos lär släppa en runt 40 mm om ett par månader. Kan också säga att CW c65 trident gmt är 41 mm men bärs som mindre för den är så smäcker.Har kikat igenom tråden lite och verkar ju finnas en hel del guldkorn bland micro-märkena. Är det någon som har bra tips på en GMT under 40mm? Känner att om det är något som fattas i lådan är det GMT just nu.
Bra alternativ allihop och egentligen bara ens egna preferenser som styr vilken man ska ha, här är min i alla fall och en riktig keeperSom @M26 säger, har en Steinhart 39 mm, kanonklocka för pengarna och finns att köpa på Steinharts hemsida för en rimlig peng, bra kvallitet. Finns också CW c60 trident gmt 38 mm, slutat sälja ny dock. Jagar en sån själv. Zelos lär släppa en runt 40 mm om ett par månader. Kan också säga att CW c65 trident gmt är 41 mm men bärs som mindre för den är så smäcker.
Tack, ja det börjar bli i mesta laget. Som förra året får jag kanske göra ett ryck med säljandet framåt våren. Men än får jag lite separationsångest för i princip alla när jag skall välja.Stort grattisriktigt riktigt fin! Du börjar få en gedigen mikro(och GMT)samling
Och min från i somras med ceramisk ring och oysterlänk.Bra alternativ allihop och egentligen bara ens egna preferenser som styr vilken man ska ha, här är min i alla fall och en riktig keeper
![]()
Fin den där...Bra alternativ allihop och egentligen bara ens egna preferenser som styr vilken man ska ha, här är min i alla fall och en riktig keeper
![]()
Här är en på 40 mm som kanske blir av... kul men konstigt namn. Har anmält mej på en.Har kikat igenom tråden lite och verkar ju finnas en hel del guldkorn bland micro-märkena. Är det någon som har bra tips på en GMT under 40mm? Känner att om det är något som fattas i lådan är det GMT just nu.
CW c65:an är riktigt finOch min från i somras med ceramisk ring och oysterlänk.
![]()
plus CW c65
![]()
och c60 fanns ovan fast i 43 mm.
Inte så tokigt namn ändå, Tidsobjekt på tyska va?Här är en på 40 mm som kanske blir av... kul men konstigt namn. Har anmält mej på en.
https://zeitobjekt.com/seafarergmt
Ja tror det. Inte så klatchigt kanske. Mera tyskt ingenjörsbeskrivande. Italienarna skull nog aldrig göra så. "Röd sportbil" isf ferrari, eller "bra dykaklocka" isf Squale. Men jag kanske har fel och jag gillar ju klockan...Inte så tokigt namn ändå, Tidsobjekt på tyska va?
Ja tyskar är lite väl konservativa ibland men inget fel med det, jag menar Ferrari och Squale låter bra i våra öron men hade du köpt en klocka som hetat snabbt varv på svenskaJa tror det. Inte så klatchigt kanske. Mera tyskt ingenjörsbeskrivande. Italienarna skull nog aldrig göra så. "Röd sportbil" isf ferrari, eller "bra dykaklocka" isf Squale. Men jag kanske har fel och jag gillar ju klockan...
Edit: jag gillar ju många tyska märken: Steinhart, M&S, Maistersinger, Guinand och dyrare som Sinn, A.Lange, Glashütte, Nomos... Bara för dyra för mej. Visst är det nåt tyskt över namnen?
Undrar om jag inte hade tittat en gång extra i alla fall. VW som namn är väl också typiskt tyskt. Men gillar dem, har en. Vi verkar vara överens.Ja tyskar är lite väl konservativa ibland men inget fel med det, jag menar Ferrari och Squale låter bra i våra öron men hade du köpt en klocka som hetat snabbt varv på svenskaI slutändan är det tyskarnas ingenjörskonst folk uppskattar dom för, Volkswagen är väl ett praktexempel på att även tyskar kan när dom vill
![]()
Jättefin! Den där måste du lägga upp mycket bilder på i rysstråden sen!Inkommande! Ingen mikro men alla gånger affordable, handjagad dressare på 40mmJädrans vad tid tullen tar på sig när frakten är med PostNord, två veckor från erlagd tull och moms.
![]()
![]()
![]()
Grymt fin! Var hittar man den?Inkommande! Ingen mikro men alla gånger affordable, handjagad dressare på 39mm, 46 L2L och 11mm högJädrans vad tid tullen tar på sig när frakten är med PostNord, två veckor från erlagd tull och moms.
![]()
![]()
![]()
Tackar, självklart göra jag detJättefin! Den där måste du lägga upp mycket bilder på i rysstråden sen!
Förresten; har du ser hur bra den passar på mesh?!
![]()
![]()