• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har bott i Auckland ett halvår.. Grymt trevlig stad! Hade inte Nya Zeeland legat så långt bort så hade jag flyttat dit för flera år sen!
Ja, när vi äntligen kan tacka nationalstats-begreppet för väl utförd tjänst och skicka det i pension, och vi börjar leva och jobba i enklaver efter tycke och smak kommer det helt säkert finnas en asskön koloni med f.d. svenskar, holländare och Nya Z:are :)

Antagligen har vi då redan fimpat jordbollen och bor i plåtburkar i det blå, kanske har vi Halda-klockor :)

Screenshot_20190205-072553__01.jpg

Hoppsan, nåt vältejpat damp ner (trots PostNord)
IMG_20190205_134646_0.jpg

Vad kan det vara om inte...
IMG_20190205_134906_8.jpg

Jajamensan, en CW, begagnad men ändå.
IMG_20190205_135128_4.jpg

Mycket prylar är det. Och denna modellen är det.
IMG_20190205_135053_3.jpg

Stor modell, får se om den är för stor, i så fall kanske den vandrar vidare snart. Eller om jag hittar en 38 mm. Första armen testet.
IMG_20190205_135237_4.jpg

Lär återkomma här i tråden men först skall länkens längd fixas...

Stor modell, får se om den är för stor, i så fall kanske den vandrar vidare snart. Eller om jag hittar en 38 mm. Första armen testet.

Grattis! Den gula gmtn poppar riktigt fint :)

Grattis! Den gula gmtn poppar riktigt fint :)
Tack, håller med, gillar färgkombinationen och vågmönstrade guillochen. Tycker det är kul med inserten som är en kvart dykare och resten gmt. Galet och retar en del har jag förstått. :) Dessutom klarar den ju 600 m vattendjup, precis vad jag behöver, det djupaste jag har förut är 500 m och det räcker väl inte riktigt då antar jag :confused:. Men kul är det.

Tack, håller med, gillar färgkombinationen och vågmönstrade guillochen. Tycker det är kul med inserten som är en kvart dykare och resten gmt. Galet och retar en del har jag förstått. :) Dessutom klarar den ju 600 m vattendjup, precis vad jag behöver, det djupaste jag har förut är 500 m och det räcker väl inte riktigt då antar jag :confused:. Men kul är det.
Tänk att hålla koll på både tiden i Nepal samtidigt som du vet vad klockan är i Polen. Allt detta medan du ligger 599 meter ner under vattenytan och äter räkor.

Galen tid vi lever i. Galen!

Snygg klocka! :)

Grym !

Har kikat igenom tråden lite och verkar ju finnas en hel del guldkorn bland micro-märkena. Är det någon som har bra tips på en GMT under 40mm? Känner att om det är något som fattas i lådan är det GMT just nu.

Stort grattis :) riktigt riktigt fin! Du börjar få en gedigen mikro(och GMT)samling

Har kikat igenom tråden lite och verkar ju finnas en hel del guldkorn bland micro-märkena. Är det någon som har bra tips på en GMT under 40mm? Känner att om det är något som fattas i lådan är det GMT just nu.
Som @M26 säger, har en Steinhart 39 mm, kanonklocka för pengarna och finns att köpa på Steinharts hemsida för en rimlig peng, bra kvallitet. Finns också CW c60 trident gmt 38 mm, slutat sälja ny dock. Jagar en sån själv. Zelos lär släppa en runt 40 mm om ett par månader. Kan också säga att CW c65 trident gmt är 41 mm men bärs som mindre för den är så smäcker.

Som @M26 säger, har en Steinhart 39 mm, kanonklocka för pengarna och finns att köpa på Steinharts hemsida för en rimlig peng, bra kvallitet. Finns också CW c60 trident gmt 38 mm, slutat sälja ny dock. Jagar en sån själv. Zelos lär släppa en runt 40 mm om ett par månader. Kan också säga att CW c65 trident gmt är 41 mm men bärs som mindre för den är så smäcker.
Bra alternativ allihop och egentligen bara ens egna preferenser som styr vilken man ska ha, här är min i alla fall och en riktig keeper
IMG_20180920_235027.jpg

Inte så tokigt namn ändå, Tidsobjekt på tyska va?
Ja tror det. Inte så klatchigt kanske. Mera tyskt ingenjörsbeskrivande. Italienarna skull nog aldrig göra så. "Röd sportbil" isf ferrari, eller "bra dykaklocka" isf Squale. Men jag kanske har fel och jag gillar ju klockan...

Edit: jag gillar ju många tyska märken: Steinhart, M&S, Maistersinger, Guinand och dyrare som Sinn, A.Lange, Glashütte, Nomos... Bara för dyra för mej. Visst är det nåt tyskt över namnen?

Senast ändrad:
Ja tror det. Inte så klatchigt kanske. Mera tyskt ingenjörsbeskrivande. Italienarna skull nog aldrig göra så. "Röd sportbil" isf ferrari, eller "bra dykaklocka" isf Squale. Men jag kanske har fel och jag gillar ju klockan...

Edit: jag gillar ju många tyska märken: Steinhart, M&S, Maistersinger, Guinand och dyrare som Sinn, A.Lange, Glashütte, Nomos... Bara för dyra för mej. Visst är det nåt tyskt över namnen?
Ja tyskar är lite väl konservativa ibland men inget fel med det, jag menar Ferrari och Squale låter bra i våra öron men hade du köpt en klocka som hetat snabbt varv på svenska :D I slutändan är det tyskarnas ingenjörskonst folk uppskattar dom för, Volkswagen är väl ett praktexempel på att även tyskar kan när dom vill :)

Ja tyskar är lite väl konservativa ibland men inget fel med det, jag menar Ferrari och Squale låter bra i våra öron men hade du köpt en klocka som hetat snabbt varv på svenska :D I slutändan är det tyskarnas ingenjörskonst folk uppskattar dom för, Volkswagen är väl ett praktexempel på att även tyskar kan när dom vill :)
Undrar om jag inte hade tittat en gång extra i alla fall. VW som namn är väl också typiskt tyskt. Men gillar dem, har en. Vi verkar vara överens.

• Like
Reactions: M26
Tillbaka
Topp