• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack för en fin affär @Jeser90
Vilken PJÄS
dY1g2PW.jpg
239D968A-A859-471C-8F46-4E218B2A4F65.jpeg
6599F32E-1CED-460C-82D2-1DC62214265B.jpeg
FF21E5F7-077C-482B-9F07-2F103F1C6268.jpeg
Tack själv! Och vilka jävla bilder, är ju banne mig så man saknar den lite redan! Slit den med hälsan, tavlan är GRYM!

Jag har köpt flera gånger under året från watchgecko och minst en gång, kanske två, har paketet varit postat i Tyskland... därav min tanke, verkar som om det redan går parallellt...

Misstänker att det är en modell många uk-baserade sajter kommer köra på.

Fick från tysklandet senaste två gångerna jag beställde från watchgecko också.

IMG_20201209_203930_993.jpg

Achtung Christmas!!

Får ni till alla julklappar eller blir det en sväng ner på byn dagen innan julafton som vanligt?

Jo hä blev en Nodus Sector idag. Återigen...

Börjar likna kärlek tror jag för inte ens 63mas har fått någon tid på armen på sistone.

Achtung Christmas!!

Får ni till alla julklappar eller blir det en sväng ner på byn dagen innan julafton som vanligt?

Börjar likna kärlek tror jag för inte ens 63mas har fått någon tid på armen på sistone.
Intressant 👍🏻 Då behöver man inte oroa sig för att handla där 😎

Det blir antagligen panik då det som vanligt helt plötsligt är dagen innan julafton 😱

Frågan är bara hur det kommer att firas med tanke på gamla föräldrar som är i riskgrupp 🙄

Oj, det vågar jag inte svara på, men typ @Von eller @M26 kanske vet? :)
Naj, ryssarna gör inga homager, det är alla andra som gör homager av ryssarna :bookworm:

Skämt åsido @DrTorben det finns en Vostok som kallas PAMphibia ref 170548. Inte för att jag tycker den är dugg lik en Panna men det där får man väl bedöma själv.
1200-1300:- ish om man lyckas finna en dvs.
I6q7yIN.jpg

Finns det någon snygg Panerai hommage som inte är i brons/mässing o billigare än San Martin, gör ryssarna inte en modell?
Du söker en 170548 som en del redan nämnt, finns här nedan

Naj, ryssarna gör inga homager, det är alla andra som gör homager av ryssarna :bookworm:

Skämt åsido @DrTorben det finns en Vostok som kallas PAMphibia ref 170548. Inte för att jag tycker den är dugg lik en Panna men det där får man väl bedöma själv.
1200-1300:- ish om man lyckas finna en dvs.
I6q7yIN.jpg
Riktigt bra denna, finns på Vostok-Watches 24 just nu

Achtung Christmas!!

Vilka bilder alltså. Härlig bokeh! Lite sugen på att skaffa ett hus med Wifi. Kör ett gammalt canon 7D men tycker det är lite omständigt att ladda upp bilderna från det.

Senast ändrad:
En fråga till er i gruppen.
Brukar ni, eller har det hänt er att ni behåller en automatisk klocka enbart pga otroligt bra tidshållning?
Har en smula OCD som skapat ett behov hos mig att vilja veta tidshållningen på mina klockor. Har dock sålt massor av klockor som i princip låg inom COSC då suget och nyfikenheten efter annat blev för stort.
Brukar dock ha krav på väldigt bra tidshållning på de klockor jag bär ofta och där ligger min svarta Alpinist ruggit bra.
image.jpg

@Crazybone är du nervös?

Intressant 👍🏻 Då behöver man inte oroa sig för att handla där 😎

Det blir antagligen panik då det som vanligt helt plötsligt är dagen innan julafton 😱

Frågan är bara hur det kommer att firas med tanke på gamla föräldrar som är i riskgrupp 🙄

Ja den där är knepig. Vi har ju två över 70 här också över jul. Att dom ska sitta hemma själva på julafton känns inte ok.

Man får hålla koll på att alla är symptomfria och hålla det under åtta pers som rekommenderat om det går.

Här blir vi bara jag, sambon, barnen och svärföräldrarna till jul iaf.

Vilka bilder alltså. Härlig bokeh! Lite sugen på att skaffa ett hus med Wifi. Kör ett gammalt canon 7D men tycker det är lite omständigt att ladda upp bilderna från det.

Tack mannen! 🙏🏼

Ja wifi är ju överlägset men funkar bra att bara använda minneskort också. Sen jag slutade göra musik så använder jag faktiskt inga datorer längre heller. Bara mobilen. Till och med när jag redigerar video 😅

Man får ha ett sånt där litet verktyg för sim och minneskort på nyckelknippan bara så funkar det helt ok att hålla på flytta runt minneskorten! 👍🏼

Du funderade vad jag hade på gång @TerryTee - Blev en Fortis och en Eterna, knappast i Micro-segmentet dock! :)
Så får jag dessutom tacka @bluesdog och @Björn Boett för två mycket trevliga affärer!
447C9C3F-E339-4797-8B84-96D2FE55DC87.jpeg
745DFCE8-0138-4812-863B-5A45A3EAECDA.jpeg

Hur jag kortar länken på Eternan har jag inte en aning om, om det ens går! Men grymt trevliga klockor :)
Edit: Det löste sig med länken, följde med ett extra spänne och länk som var kortare!
Grattis, två superkoola klockor. Försök behålla dom tills digital-GTGn nästa vecka. 😝

Ja den där är knepig. Vi har ju två över 70 här också över jul. Att dom ska sitta hemma själva på julafton känns inte ok.

Man får hålla koll på att alla är symptomfria och hålla det under åtta pers som rekommenderat om det går.

Här blir vi bara jag, sambon, barnen och svärföräldrarna till jul iaf.

Tack mannen! 🙏🏼

Ja wifi är ju överlägset men funkar bra att bara använda minneskort också. Sen jag slutade göra musik så använder jag faktiskt inga datorer längre heller. Bara mobilen. Till och med när jag redigerar video 😅

Man får ha ett sånt där litet verktyg för sim och minneskort på nyckelknippan bara så funkar det helt ok att hålla på flytta runt minneskorten! 👍🏼
Visst gör det! Men man har blivit lite lat. Eller så är det bara så jäkla mycket man ska hinna med hela tiden.

Finns det någon snygg Panerai hommage som inte är i brons/mässing o billigare än San Martin, gör ryssarna inte en modell?
Molnija hade en som jag är sjukt sugen på, men den finns inte kvar i sortimentet och jag har inte hittat någon beggad heller. Bilder snodda från insta, Molnija Black. Jag hade en svart Molnija TMP en gång i tiden, deras ”pvd” skall tydligen tåla det mesta.
B15160CF-BB83-43DA-83FC-0AB6390A266B.jpeg
E158DA6B-AD9A-4D35-8D4D-47DA71D30D56.jpeg

Tillbaka
Topp