Patrik J
Silver
…i dessa coronatider. Only for Schelläftebor.Digital GTG?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
…i dessa coronatider. Only for Schelläftebor.Digital GTG?
Ämnet var aktuellt för ett tag sedan då Richemont som äger Panerai drog någon tillverkare inför rätta då kronskyddet är mönsterskyddat dvs. att det bryter mot immaterialrätten om man tillverkar och säljer dessa varpå flera tillverkare drog tillbaka sina Panerailiknande modeller med denna lösning.Finns det några varianter som har bygeln över kronan?
Skönt att höra. Tråkigt att Johan inte är lika aktiv på forumet längre :/Mailade med dem idag, de lever
Lite småsugen på @parasec Steinhart Ocean Vintage GMT 39mm - D'Horlogerie Boutique. Någon som vet om det går att byta till hesalite-glas? Inget fan av safirglas.Funderar på att släppa denna. PM:a vid intresse.
Tack! Dessa ska definitivt vara kvar till dess, även om det är svårt att tro!Grattis, två superkoola klockor. Försök behålla dom tills digital-GTGn nästa vecka.
Jag har strax över 18 cm. Grejen med dessa typer av boetter, är att dom sitter mycket bättre än många mindre klockor. Jag tycker t ex att Certina PH200M bärs större än denna GG’n.Hur kralliga handleder behöver man ha för en Gruppo Gamma? Tror mina 16cm är lite för smala. Kan ibland tycka att tom 35mm Casio känns stor.
Jag skulle säga att diametern på handleden inte är det viktigaste utan mer formen, dvs om den är platt eller rund. Jag har 16,5cm och min smärtgräns är runt 52mm Lug 2 Lug utan att bandhornen hänger över (har relativt platt handled). Sedan behöver även bandhornen var böjda nedåt när det är så pass stort mått för att det ska se snyggt ut.Hur kralliga handleder behöver man ha för en Gruppo Gamma? Tror mina 16cm är lite för smala. Kan ibland tycka att tom 35mm Casio känns stor.
I kombination med SARB017 och en G-shock kan det bli en perfekt treklockskollektion (eller vad man nu säger)Den ska vara affordable, även om den inte riktigt är det nu. Eller jo, det tycker jag nog även om den är lite overpriced.
Molnija hade en som jag är sjukt sugen på, men den finns inte kvar i sortimentet och jag har inte hittat någon beggad heller. Bilder snodda från insta, Molnija Black. Jag hade en svart Molnija TMP en gång i tiden, deras ”pvd” skall tydligen tåla det mesta.
Känner samma som dig. Har du lyckats hitta ngt band som passar? Är själv sugen på att testa corduran men tror inte att spännet kommer att passa, hålen på banden ser ut att vara för småSjukt nöjd med nya brons Glycinen
Dock inte med bandet.
Är i och för sig skönt på armen, men stilen och att det är läder stör mig.
Passar inte alls på en dykare.
Har svårt at hitta bra alternativ.
Provat med Nato....
Kanske Cordura kan funka
Blått, eller till och med orange?
Vad tycker ni?
Goda idéer uppskattas
Är det "kokta ägg" metoden du har använt dig av? Stenhård hur som helst!Bronsdag med Obrisen.
Ett tag sen man hade den på armen, men den har sin ohotade plats i "samlingen"
Så kan det ju vara Har sett en del annat också men de är sjukt stora, typ 47mm. Denna tror jag var lite mer hanterbara 44mm. Hoppas man springer på en någon gång, men om det är customgrejer så kostar dem väl därefterJag tror dessa är custom byggen via en rysk sida. Tror inte just Molnija säljer dom. Man trycker i verket från fickur som Molnija gjorde en gång i tiden. Har två stycken sådan fickur hemma och kollat tidigare om jag skulle göra något liknande, men aldrig orkat ta tag i det. Fickuren är från min morfar.
Den ärJag har strax över 18 cm. Grejen med dessa typer av boetter, är att dom sitter mycket bättre än många mindre klockor. Jag tycker t ex att Certina PH200M bärs större än denna GG’n.
Ett äpple om dagen...
Ett äpple om dagen...
Ja, den är ohyggligt fin! Jag hade gärna haft den i brons (BLINK BLIIINK) också.
Varför kan du inte skriva?..eller just det du kan inte svara, aww
Rensa cache så funkar det igen!
Jag trodde att jag rensat cache, men jag missade bocka i det Nu funkar det igenRensa cache så funkar det igen!