• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20201211_080815_520.jpg

Har varit så dåligt med snö än så länge i år att man faktiskt blev glad av att få borsta av bilen efter jobbet.

Nu äntligen färdigjobbat för den här veckan.
Trevlig helg på er! 😁🍻

Har canvas på gång från @SpaceAce som garanterad kommer bli kanonbra :)
Kör tillsvidare på nato som jag tycker funkar bra.

1607629439967.png

Nej, inga kokta ägg eller annat fusk :)
Den ligger oftast i en syltburk med havsvatten "importerad" från västkusten när den inte används.

1607660390881.png
Ditt band är nästan klart @MortenH. "The final touch" läggs under helgen. :D
@SpaceAce gör prima band. Får ställa mig snällt i kön och vänta på att det blir min tur att få ett band gjort:sorry:
Jag har snart "jobbat undan". 🤗

Detta kommer inte användas. Inget fel på bandet. Från watchwear endast testat. Ser ut som när det anlände.

5BD78412-FD6D-4286-A851-26237AFC49DD.jpeg

175kr är kanske liite dyrt sett till nypris på 229kr (men bandet är det inget fel på). Det bra är ändå att allt sätter du in till Barncancerfonden och som tack sätter jag in samma summa. Win win. Så någon som behöver ett 20mm trevligt vintageläder? :)
Hejsan, har du bandet kvar?
Mvh
Henrik

G-Shocken såld :)

Heads up i tråden. Då jag skaffat en ny Casio så känns min G-Shock och AlpinerX lite överflödiga.

Köpte båda här för bra kompispris, säljer dem till mikrobröder med lite ytterligare rabatt om någon är sugen innan dem går upp på annons.

Båda fullset sånär på att kudden till Alpinan inte är original. Två Alpinaband och ett Barton (ett för typ 17cm och ett för 17,5cm samt ett Barton Elite black/pumpking) hänger med Alpinan. G-Shocken är på original combilänk och den är i mycket bra skick, knappt använd.

Massor med funktioner, dem som inte vet kan ju läsa själva ;)
https://alpinawatches.com/collectio...nerx-ref-al-283lbo5aq6?variant=36705759658146
https://www.gshock.com/watches/digital/gwb5600bc-1b
76C9AD98-F389-4A6D-8A44-12125E8E3995.jpeg
4CE64830-3CB2-453E-9E04-205527303877.jpeg
0D41BA33-9B73-45C5-ADE0-C2D6AC9DA237.jpeg

Senast ändrad:
Galet lång frånvaro för mig i tråden. Känns nästan konstigt att skriva igen. Tappat klockintresset rejält det sista men hoppas på en nytändning så snart som möjligt :) någon annan som känner/känt likadant?

20201210_150654.jpg
Ganska svalt här med. Räddades i sista stund av dom trevliga och högst prisvärda ryssarna men lågan börjar falna igen känns det som.
Tror man skulle behöva logga ut och vara ifrån det ett bra tag.

Galet lång frånvaro för mig i tråden. Känns nästan konstigt att skriva igen. Tappat klockintresset rejält det sista men hoppas på en nytändning så snart som möjligt :) någon annan som känner/känt likadant?

20201210_150654.jpg

Ganska svalt här med. Räddades i sista stund av dom trevliga och högst prisvärda ryssarna men lågan börjar falna igen känns det som.
Tror man skulle behöva logga ut och vara ifrån det ett bra tag.

Varit samma för mig också. Bara loggat in här väldigt sporadiskt under en period och knappt skrivit något alls. Men känner att suget är på väg tillbaka lite och ska försöka vara mer aktiv här också igen, då ökar intresset automatiskt för min del har jag märkt :)

Fick hem ett tropic idag till min gröna Zelos Swordfish 40mm, även hållit på en del i klocklådan senast veckan, känner hur glädjen kommer åter.
Bild utlovas senare. :happyhappy:

20201210_150654.jpg
Samma här, vettefan om det är pandemin som spökar. Men börjar tappa intresset för det mesta utom att kolla på hockey och fotboll.
Kan även vara att jag hittat en klocka jag gillar sjukt mycket.

Tillbaka
Topp