• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

SE 710555S heter den. Mer vet inte jag 😬
IMG_20200704_125748.jpg
Shiet den är grym.

Detta kommer inte användas. Inget fel på bandet. Från watchwear endast testat. Ser ut som när det anlände.

5BD78412-FD6D-4286-A851-26237AFC49DD.jpeg

175kr är kanske liite dyrt sett till nypris på 229kr (men bandet är det inget fel på). Det bra är ändå att allt sätter du in till Barncancerfonden och som tack sätter jag in samma summa. Win win. Så någon som behöver ett 20mm trevligt vintageläder? :)
Behöver inte det men kan absolut rekommendera det. Riktigt trevligt läder för pengarna 👌🏻😊 Fint av dig ❤️

Kastar in en liten affordable från Davosa.
Keramisk vridring och ett automatiskt urverk i en nätt förpackning på 36,5mm.
Det enda jag inte gillar med den och som jag kommer förändra är att plocka bort datumbubblan.

Bilagor

• 148FB01B-AA9A-4EAD-BF7D-1C801AA916C8.jpeg
    148FB01B-AA9A-4EAD-BF7D-1C801AA916C8.jpeg
    421.9 KB · Visningar: 60
Detta kommer inte användas. Inget fel på bandet. Från watchwear endast testat. Ser ut som när det anlände.

175kr är kanske liite dyrt sett till nypris på 229kr (men bandet är det inget fel på). Det bra är ändå att allt sätter du in till Barncancerfonden och som tack sätter jag in samma summa. Win win. Så någon som behöver ett 20mm trevligt vintageläder? :)
Såna här initiativ är en stor anledning att glädjas i vår tråd!🙌

Let's do it hjälten @Jockinho PM!

Var är den riktiga kniven?
200.gif

Haft ett tufft men väldigt bra år jobbmässigt, tänkte unna mig någon klocka (såklart?) och står nu mellan tre rätt olika.
Oris Aquis (haft innan), Sinn U1 (aldrig ägt) eller Certina DS Action Diver (haft två). Nån som vill peta in lite säljargument eller annan klocka i matchen?😀

Bild för relevans, på min tidigare Aquis Hulk☺️
2DFA0263-3E1F-4F6C-9621-532D4B2574BB.jpeg
Sinn U1 alla dagar i veckan! En unik design, kul att testa något nytt och riktigt bra andrahandsvärde jämfört med många andra märken om du skulle tröttna.
Fasen vad trist! 😢 Jag tycker i alla fall att det är skitkul att du är tillbaka och hoppas att du mår bättre snart. Du brukar alltid bjuda på en massa sköna, helflippade inlägg och förhoppningsvis finns det andra här i tråden som i sin tur kan förgylla din dag. ☺️

Hejsan allihop. Jag har upptäckt Lorier Falcon II. Går den att köpa i Europa på något sätt?
Tyvärr inte (om du inte letar begagnat) men de är väldigt trevliga och lätta att ha att göra med. I början tyckte jag att de tog en del märkliga beslut men de verkar ha funnit sin niche nu och modellerna går från bra till ännu bättre för varje ny version. Köpte nyligen en Neptune som är helt fantastisk och kunde inte vara mer nöjd! 😍

Jag har strax över 18 cm. Grejen med dessa typer av boetter, är att dom sitter mycket bättre än många mindre klockor. Jag tycker t ex att Certina PH200M bärs större än denna GG’n.
87FB3878-EE86-4EF3-B23C-F8EE02A295D0.jpeg

Ingen skräll idag utan fortsätter med GG. @Jordad jag har också 18mm för referens. Har man inta allt för ”runda” handleder kan det säkert funka. Om du bor i närheten av Örebro är du alltid välkommen att prova!
t8GfJ8w.jpg

aJqcegp.jpg

Vilken bilder ni tar med! Jag är på andra sidan landet tyvärr. En sån där i brons hade nog varit superfin kompis till dom här😊
PXL_20201210_214649618.jpg

200.gif

Sinn U1 alla dagar i veckan! En unik design, kul att testa något nytt och riktigt bra andrahandsvärde jämfört med många andra märken om du skulle tröttna.

Fasen vad trist! 😢 Jag tycker i alla fall att det är skitkul att du är tillbaka och hoppas att du mår bättre snart. Du brukar alltid bjuda på en massa sköna, helflippade inlägg och förhoppningsvis finns det andra här i tråden som i sin tur kan förgylla din dag. ☺️
Tack.

Den Vostok 710555S som @KlockTotte har är en SE (Special Edition) som varit slutsåld sedan länge. Men om du söker på 710660 eller 710913 så kommer du så nära du kan. Paddelvisare inhandlar du på Ebay. (På Ebay finns även aftermarket-tavlor i samma stil som Klocktottes (fast med ännu bättre lume så att det matchar paddel-visarna)).

Här kan du botanisera lite bland olika orginaltavlor:

Haft ett tufft men väldigt bra år jobbmässigt, tänkte unna mig någon klocka (såklart?) och står nu mellan tre rätt olika.
Oris Aquis (haft innan), Sinn U1 (aldrig ägt) eller Certina DS Action Diver (haft två). Nån som vill peta in lite säljargument eller annan klocka i matchen?😀

Bild för relevans, på min tidigare Aquis Hulk☺️
2DFA0263-3E1F-4F6C-9621-532D4B2574BB.jpeg

Aquisen är ruggigt bra men jag hade nog avvaktat till efter jul då Certina släpper sin Action Diver i 38mm. Den är jag riktigt nyfiken på! Känns värd ett test innan du bestämmer dig. (Om du inte har feta handleder och vet att den blir för liten.)

Känner samma som dig. Har du lyckats hitta ngt band som passar? Är själv sugen på att testa corduran men tror inte att spännet kommer att passa, hålen på banden ser ut att vara för små :(

Har canvas på gång från @SpaceAce som garanterad kommer bli kanonbra :)
Kör tillsvidare på nato som jag tycker funkar bra.

1607629439967.png

Är det "kokta ägg" metoden du har använt dig av? Stenhård hur som helst! 😊 👍

Nej, inga kokta ägg eller annat fusk :)
Den ligger oftast i en syltburk med havsvatten "importerad" från västkusten när den inte används.

1607660390881.png

1607629439967.png

Den ligger oftast i en syltburk med havsvatten "importerad" från västkusten när den inte används.

1607660390881.png
@SpaceAce gör prima band. Får ställa mig snällt i kön och vänta på att det blir min tur att få ett band gjort:sorry:

1607629439967.png

1607660390881.png
Jaha bara vanligt havsvatten 🤔 Får ordna en burk jag med från västkusten, bor ganska när uddevalla. Tack för tipset 😊👍

Tillbaka
Topp