• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Inte riktigt vad jag hade i åtanke men fick improvisera lite
IMG_20201211_020719.jpg
IMG_20201211_020741.jpg
IMG_20201211_021051.jpg
Blev ju en ytterst trevlig hybrid där, man tager vad man haver osv 😁 (hjälp, är det bara jag som ser vad som är ändrat?)

Asså... Blir så trött. Beställer en – enligt annonsen – helt vanlig BoR-länk och får det här tillbaka: en länk med en apful Omega-logga på spännet. På bilden i annonsen stod det inte ett ord om att det var en kopia. Blir till att jaga ett passande spänne, när jag fått gnälla lite på säljaren...

IMG_20201211_165950.jpg
IMG_20201211_170001.jpg

Kom nyss hem från jobbet och sambon har fixat ett "klockrum" till mig. Känner mig oerhört lyckligt lottad just nu!
IMG_20201211_174102.jpg
IMG_20201211_174044.jpg
Vilken lyx! Grattis! Själv är man förpassad till ett minimalt skrivbord som man på nåder fått ställa in i skrubben. Inte så farligt egentligen, men saknar tiden då vi bodde i hus och jag hade ett kontor med mycket plats för klockhobbyn. Då spenderades även mer tid med att byta band och titta på klockor.

Asså... Blir så trött. Beställer en – enligt annonsen – helt vanlig BoR-länk och får det här tillbaka: en länk med en apful Omega-logga på spännet. På bilden i annonsen stod det inte ett ord om att det var en kopia. Blir till att jaga ett passande spänne, när jag fått gnälla lite på säljaren...

IMG_20201211_165950.jpg
IMG_20201211_170001.jpg
Förjävla snygga de där Baltic alltså.

I kombination med SARB017 och en G-shock kan det bli en perfekt treklockskollektion (eller vad man nu säger)
Men det är så många fler klockor jag villhöver! :p

Har en GW-5000 som ultrabeater som i och för sig knappt används. En Rangeman (bara min fjärde) på väg in för skogspromenader. Har en Turtle för att jag älskar boetten och hela klocktypen. Sen vill jag gärna ha en automatisk kronograf. Har en Seagull som är manuell, men en Sinn automatisk vill jag ha framöver.

Svårt med en trippel för mig. Jag vill gärna, men finns för många klockor jag vill ha i samlingen för det. ;)

Vilken lyx! Grattis! Själv är man förpassad till ett minimalt skrivbord som man på nåder fått ställa in i skrubben. Inte så farligt egentligen, men saknar tiden då vi bodde i hus och jag hade ett kontor med mycket plats för klockhobbyn. Då spenderades även mer tid med att byta band och titta på klockor.

Själv har jag gjort en motsatt resa och har nu ett helt rum för bandbyten och klockmeck :D

Vill bara säga att G-shocken jag flashade i förra inlägget är såld :) Ni var vääääldigt många som högg på den :hilarious:

Alpinan är kvar, skulle kunna tänka mig en Casioak som delbyte om någon är intresserad. Sugen på att testa ett moddkit:)
Tur för mig att combilänken inte passar min handled. Haft den där reffen två ggr, den svarta en gång samt köpt länken löst en gång. Gick inte trots alla justeringsmöjligheter att få en bra passform för mig. :/ Grym klocka annars – väldigt prisvärd även till nypris!

Tur för mig att combilänken inte passar min handled. Haft den där reffen två ggr, den svarta en gång samt köpt länken löst en gång. Gick inte trots alla justeringsmöjligheter att få en bra passform för mig. :/ Grym klocka annars – väldigt prisvärd även till nypris!
Jag tycker nog att det är den bekvämaste g-shocken jag provat, men man behöver nog ha lite tur med storleken :) Hade gärna behållt den, men då den inte används så mycket så kändes det lite onödigt med både en ProTrek och en G-Shock.

Tillbaka
Topp