• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

att HAQ Seaforth kommer i vår har jag dessvärre lite svårt att tro iom alla förseningar med Fairwid och Universa
Jag väntar frtf på universa :sorry: verkar ha skjutits på igen :(
Universa kommer väl tidigt i januari nu antar jag. Det är ETA på mina länkar i alla fall. Surt att vänta men det är troligen värt det.

Tror inte heller på HAQ denna gång. Det jag hört är att Jason ville justera något med desgnen av tavlan. Sen har någon annan fått svar på mail om färger. Det snackas om SF i tråden om Fairwind på WUS.

"Bahama yellow and Pastel blue are confirmed. There will be some design changes from what I've read on IG. Sounds exciting!"

Universa kommer väl tidigt i januari nu antar jag. Det är ETA på mina länkar i alla fall. Surt att vänta men det är troligen värt det.

Tror inte heller på HAQ denna gång. Det jag hört är att Jason ville justera något med desgnen av tavlan. Sen har någon annan fått svar på mail om färger. Det snackas om SF i tråden om Fairwind på WUS.

"Bahama yellow and Pastel blue are confirmed. There will be some design changes from what I've read on IG. Sounds exciting!"

Oj oj! Bahama Yellow. Blir till att hänga på låset.

Oj oj! Bahama Yellow. Blir till att hänga på låset.
Annars känns @Limeee C65 som en trevlig sommarklocka. @Limeee lägg gärna upp några fler/bättre foton :)
5dea645e-5b03-4d35-99c9-7a00dd733c82-jpeg.1613134

Asså... Blir så trött. Beställer en – enligt annonsen – helt vanlig BoR-länk och får det här tillbaka: en länk med en apful Omega-logga på spännet. På bilden i annonsen stod det inte ett ord om att det var en kopia. Blir till att jaga ett passande spänne, när jag fått gnälla lite på säljaren...

IMG_20201211_165950.jpg
IMG_20201211_170001.jpg
Tänk så underbara saker livet (och ens kärlek) kan ge ibland. Gläds med dej, det förtjänar du.

Galet lång frånvaro för mig i tråden. Känns nästan konstigt att skriva igen. Tappat klockintresset rejält det sista men hoppas på en nytändning så snart som möjligt :) någon annan som känner/känt likadant?

20201210_150654.jpg
Är där också, inte nån omsättning att tala om, börjar tappa taget runt tillverkare och modeller.. Kanske dags att vakna till men trött, trött...
:confused:

Men det är så många fler klockor jag villhöver! :p

Har en GW-5000 som ultrabeater som i och för sig knappt används. En Rangeman (bara min fjärde) på väg in för skogspromenader. Har en Turtle för att jag älskar boetten och hela klocktypen. Sen vill jag gärna ha en automatisk kronograf. Har en Seagull som är manuell, men en Sinn automatisk vill jag ha framöver.

Svårt med en trippel för mig. Jag vill gärna, men finns för många klockor jag vill ha i samlingen för det. ;)
Ja en trippel är väl inte för alla, själv får jag ångest när jag låter en klocka ligga i lådan för länge. Så jag funderar på att smalna av eller iallafall byta ut en dem. Då har jag "bara" fem stycken. 🙃

Fick köpa denna av den trevliga säljaren @M26
50BD788E-A27D-408A-82DF-DFF2830B7F80.jpeg
Gratulerar till en fin klocka! Passar på att göra skamlös reklam för min som ligger ute. Samma klocka fast med C3 lume.
Tack snälla, ingen svår bedrift med en supertrevlig köpare ☺️

Får sporta vidare min Amphibian hybrid under tiden jag väntar in nyförvärven 😁

IMG_20201211_170924.jpg
Bättre säljare är svårt att hitta!
För övrigt är den där mycket fin.

Jahaja, nu inväntar jag denna stenhårda, tegimenterade PVD U1! Och imorgon kommer en annan klocka ut till salu😅
EDB6A868-2732-4A1C-93F0-D781971BE9AF.jpeg
En icke-affordable riktigt snygg klocka från mitt favoritmärke, som jag tyvärr inte har någon klocka kvar från själv. Grattis!

Jag pendlar konstant mellan att vilja ha flera lagomklockor eller 1-2 dyrare. Varje gång jag har det ena ångrar jag mig och vill ha det andra. Blir aldrig nöjd. :)
Ja en trippel är väl inte för alla, själv får jag ångest när jag låter en klocka ligga i lådan för länge. Så jag funderar på att smalna av eller iallafall byta ut en dem. Då har jag "bara" fem stycken. 🙃
Samma här. Ska inte köpa fler nu. Men har 12 st som ska användas ... (och två är på väg hem).

En icke-affordable riktigt snygg klocka från mitt favoritmärke, som jag tyvärr inte har någon klocka kvar från själv. Grattis!

Jag pendlar konstant mellan att vilja ha flera lagomklockor eller 1-2 dyrare. Varje gång jag har det ena ångrar jag mig och vill ha det andra. Blir aldrig nöjd. :)

Samma här. Ska inte köpa fler nu. Men har 12 st som ska användas ... (och två är på väg hem)
Vad har du påväg in?

Tillbaka
Topp