Sills
Basic
Den här Armidan var inte dum allsSpännande och snygga
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den här Armidan var inte dum allsSpännande och snygga
Krya på dig!:O sålt den redan? Vad är speciellt med 0048? Jag vill ju ha en svart 1962 men bestämde mig för att OM jag vann tävlingen skulle jag välja en 1937. Den med blått och guld.
Nu ligger jag hemma sjuk i covid... Så använder knappt klocka nu. Har ingen förutom sambon som hatar mitt intresse att visa upp för heller. Min ca. 160g Phoibos som använts mycket senaste månaderna känns som 2kg på armen just nu.. Innan jag var sjuk råkade jag somna nån dag med klockan på, hade nästan förlorat känseln i hela armen haha men det är för jag har en rätt allvarlig skada i armen sen flera år tillbaka.
Även Dan Henryn känns tung tom. Har minskat min samling rätt rejält i år men Dan Henry är jag stort fan av iaf. utseendemässigt, så jäkla bra finish för priset är det väl ändå inte som det känns som att många säger? Tycker den känns lite (obs. lite) billig ut men ser dyrare ut. Aja hursomhelst så menar jag att även om min samling är liten nu och suget på att köpa nytt är litet i rådande läget så är jag väldigt spänd på nästa klocka från Dan Henry men om den ska kosta mer pga. urverket får nog finish öka lite.
Jag feber-hallucinerar kanske konstig info just nu?
Jag skulle kanske behållt den. Men försöker att inte ha får många klockor. Men om dina får plats i klockrullen så har du ... 3? Jag har 12-13 st och gillar alla. Det är svårt det här. Tror jag sagt det förut någon gång: jag skulle vilja att jag bara ville ha 1-3 klockor, men jag kan inte. Har provat, vill bara ha fler då.O sålt den redan?
Ja ungefär. Tror jag hade 11 klockor när året började, nu har jag 4 varav en är en Casio kalkylatorklocka som jag bara använder när jag spelar discgolf (enkelt att hålla koll på antal kast) de andra 3 brukar ligga i den rullen. Det är en Phoibos Voyager, DH 1964 och en Seiko turtle. Sen en Cadisen på g in. Det här är första året jag köpt en mikro, har alltså sålt några schweizare och ersatt med mikro hehe. Har tom. sålt en Swatch och en F-91W.Jag skulle kanske behållt den. Men försöker att inte ha får många klockor. Men om dina får plats i klockrullen så har du ... 3? Jag har 12-13 st och gillar alla. Det är svårt det här. Tror jag sagt det förut någon gång: jag skulle vilja att jag bara ville ha 1-3 klockor, men jag kan inte. Har provat, vill bara ha fler då.
Väl sammanfattat! De där billigare/prisvärdare pjäserna (under 5k) är nog så roliga, men ibland tänker jag att när jag lägger ihop dem så blir det ju motsvarande en dyr klocka. Men då kommer tanken: vafan, en klocka istället för 5-6-7 st? Är det verkligen värt att lägga 25, 30, 40 papp på en klocka? Är det rimligt? Kanske, om det är "the one" och den klocka jag kommer att bära dagligen i 40 år och ge mina barn osv. Blir dessutom bara en klocka att fokusera på med bandbyten och service osv. Men vill man inte kunna byta ibland? Ha några olika vackra tavlor att beskåda? Kanske man kan ha 1 dyr och sen flera billiga? men vilket ska det bli och vilken nivå ska de ligga på? Och hur tacklar jag det faktum att jag redan växlat från få till flera och tillbaka flera gånger och tappat åtskilliga tusenlappar varje gång?Ja ungefär. Tror jag hade 11 klockor när året började, nu har jag 4 varav en är en Casio kalkylatorklocka som jag bara använder när jag spelar discgolf (enkelt att hålla koll på antal kast) de andra 3 brukar ligga i den rullen. Det är en Phoibos Voyager, DH 1964 och en Seiko turtle. Sen en Cadisen på g in. Det här är första året jag köpt en mikro, har alltså sålt några schweizare och ersatt med mikro hehe. Har tom. sålt en Swatch och en F-91W.
Om nästa år blir bättre något jag känner mig lite tveksam till, är ju inte så att det magiskt blir bra för det är 2021. Då är iaf. tanken att ta in en Stowa och kanske en Grand Seiko 9F vilket jag hade tänkt köpa i år ifall jag fått nytt jobb men blev inte så i år. Måste såklart köpa en ny F-91W med haha. Men nu är jag också spänd på kommande DH samt sugen på kommande Monchard. Så även om samlingen minskat är intresset minst lika stort.
Så planen att rullen skulle räcka har ju fungerat (om man inte räknar med Casion som ligger bland träningskläderna) men ser alltså inte ut att fortsätta fungera.
Bra bild! Passande klocka! Kalkbrott kan vara imponerande och rentav vackra, trots att det egentligen rör sig om stora sår i naturen.När man ska kika på kalkbrott så måste man han en cool klocka
Vilken tillverkare är detta - precis börjat kika lite på en sådan. Nyligen inköpt?Riktigt nöjd med denna, sitter som en smäck, safirglas, 200m vattenresistens skruvad krona och baklock
Man blir dock inte mindre sugen på en riktig panna
Surt med covid och jul. Krya på dig!Tack!
Mjo. Min sambo gillar förvisso klockor lite grann men hon är oerhört trött på att höra mig prata om det. Men dumt nog önskade hon sig en billig (hon använder främst en Tissot nu som jag köpte men hon tycker den är för dyr för att använda hela tiden trots att den inte är så jäkla dyr) i julklapp. Köpte en billig Cadisen och var ju då såklart tvungen att även ta en till mig själv. Men postnord segar nåt helt galet. Vi har dock planer på att skjuta upp julen, min sambo lär ha smittat mig och hon lär ha blivit smittad av sin mamma så blir lite svårt att fira när typ hälften av de som ska fira är sjuka. Vi skulle också ha flyttat nu men får skjuta lite på det. Någon här på forumet som har en cadisen datejust förresten? Beställde en blå sån bara "för att"
De har en pågående tävling nu där man lägger upp bild på sig själv och sin Dan Henry-klocka. Tycker dock tävlingen är lite dålig då det känns som att de väljer vinnare som Dan känner eller de som lär göra bäst reklam sett till följare osv. Är väl inget konstigt kanske, jag som är lite bitter att jag inte vunnit hehe.
Jag förstår. Jag gillar klockrullen. Bättre än nån tråkig box som man bara lägger undan. Har ersatt min klocklåda med den nu vilket hjälpt till med att banta samlingen.
Jag köpte en bicompax just för att slippa se quartz sekundvisare. Gillar att det är svepande kronograf.
Jo finishen är bra men tycker många youtubers som förvisso då kanske försöker sälja in den lite får det att låta som att den är helt fantastisk och det vett fan. Är väl typ som en Tissot eller Certina i samma prisklass.
Jag förstår. Min 1964 är 0124 trots att jag köpte min typ två år efter den släpptes. De bör ju ha sålt mer av den? Eller så är siffrorna lite random. Det jag inte gillar är silverfärgen på tavlan. Lite för mycket skiftande för min smak, hade nog valt vit om jag vetat det. Samt att det inte är borrade lugghål och krångligt att få av/på länken. Eftersom läderbanden har quick release så borde de förenklat länken tycker jag.
San Martin...Vilken tillverkare är detta - precis börjat kika lite på en sådan. Nyligen inköpt?
är san martin, yes köpt för cirka en vecka senVilken tillverkare är detta - precis börjat kika lite på en sådan. Nyligen inköpt?
Hur mår min gamla Orient? Eller är den vidareskickad?Mina köp och sålda (utom tisell) för i år utom en g-shock square jag ej hitta bild på. Alldeles för många köp men många roliga med, saknar jag någon? Vet inte. Kanske Rangeman eller stålsquare pga har ingen G kvar
Hur mår min gamla Orient? Eller är den vidareskickad?
Det var synd! Saknar den lite, finns den kvar i tråden?Såld sedan länge dock en av de bättre bytena i år
Jag har ett sånt om du vill köpa. Passar ändå inte någon av mina klockor. 20mmNi med bandkunskap, tror ni de två sömnen längst fram går att ta bort utan att påverka resten. Om de bara är estetiska dvs...
Jag har ett sånt om du vill köpa. Passar ändå inte någon av mina klockor. 20mm
:O sålt den redan? Vad är speciellt med 0048? Jag vill ju ha en svart 1962 men bestämde mig för att OM jag vann tävlingen skulle jag välja en 1937. Den med blått och guld.
Nu ligger jag hemma sjuk i covid... Så använder knappt klocka nu. Har ingen förutom sambon som hatar mitt intresse att visa upp för heller. Min ca. 160g Phoibos som använts mycket senaste månaderna känns som 2kg på armen just nu.. Innan jag var sjuk råkade jag somna nån dag med klockan på, hade nästan förlorat känseln i hela armen haha men det är för jag har en rätt allvarlig skada i armen sen flera år tillbaka.
Även Dan Henryn känns tung tom. Har minskat min samling rätt rejält i år men Dan Henry är jag stort fan av iaf. utseendemässigt, så jäkla bra finish för priset är det väl ändå inte som det känns som att många säger? Tycker den känns lite (obs. lite) billig ut men ser dyrare ut. Aja hursomhelst så menar jag att även om min samling är liten nu och suget på att köpa nytt är litet i rådande läget så är jag väldigt spänd på nästa klocka från Dan Henry men om den ska kosta mer pga. urverket får nog finish öka lite.
Jag feber-hallucinerar kanske konstig info just nu?
Först och främst vill jag beklaga sjukdomen! Trist som fan med Covid. Ska testa mig imorgon då jag varit förkyld med lätt feber och hosta sen i onsdags, men blir säkert negativt igen.
Jag har för övrigt inte heller någon att visa mina klockor för utanför forumet. Lite synd. Hade gärna haft en vapendragare IRL. Min fru hatar klockor och ogillar mitt intresse delvis.
Vilken tävling var det?
Ja, jag sålde. Den är snäppet för lång l2l i förhållande till bandhornens utformning (för raka) och jag tycker banden till kunde varit lite bättre, eller ett bra istället för det svarta som inte alls passar den. Och klockrullen man får till är inte heller av så hög kvalitet, hade med fördel kunnat skippas, tycker jag.
Finishen är väldigt bra för priset, men registret för kronografens 60 minutrar är lite för plottrig för att enkelt kunna läsa av den. Den är dessutom svepande. Inget större problem, det var passformen som fick mig att sälja.
Nummer 0048 av 1937 är ju ganska lågt. Beställde rätt tidigt, efter att jag sett den i videon med TGV. Gillar också DH och varit inne på att beställa flera av dem. Men har haft extremt svårt
Det är ingen dum idé. Teams har vi ofta möten med på jobbet. Funkar bra.Håller med dig att en klockkompis IRL skulle vara kul. Har en polare som ändå kan uppskatta klockor men samlar inte och en annan som tycker det är idioti att lägga mer än 500 kr på en klocka
Vi kanske kan organisera en gtg digitalt om inte pandemin lättar upp i närtid? Skulle vara kul att få ett ansikte på alla som man pratar med härinne