• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Inkommande! Ingen mikro men alla gånger affordable, handjagad dressare på 39mm, 46 L2L och 11mm hög :cigar: Jädrans vad tid tullen tar på sig när frakten är med PostNord, två veckor från erlagd tull och moms.

maxresdefault.jpg
Vostok-Classica-3.jpg
Vostok-Classica-2.jpg
Vilken grym dressare. Vad är det för modell och köpt var? :)

Är man intresserad så finns det ett filter till vänster, bocka i Out of Stock så dyker alla versioner upp och där kan man uppge sin mejl för att bli meddelad när de kommer in. Observera dock att de brukar få in 1-2 ex. åt gången och tar således slut oerhört fort så det är snabba puckar som gäller :)

• Like
Reactions: FOQ
Vad tror vi om nya klockmärket Active och deras modell Ingegnere?

Pris: som en utekväll. Vilket är klockans absolut starkaste säljargument.

Design: Inte olikt Dieselklockor. Men det är en originell klocka ändå. Ingen homage till något känt.

Namn: Inte bra. Vare sig Active eller Ingegnere ligger bra i munnen.

https://www.kickstarter.com/projects/1761221280/usd149-modern-vintage-industrial-design-automatic

902062c10e204f05d9b55b4a54689e09_original.jpg

30edb07cf3c9dc0b97bf7ab8fa640348_original.jpg

(Bilder ärligt stulna från Internet).
Inget för mig. Tar hellre en bra utekväll för pengarna :D

Design: Inte olikt Dieselklockor. Men det är en originell klocka ändå. Ingen homage till något känt.

https://www.kickstarter.com/projects/1761221280/usd149-modern-vintage-industrial-design-automatic

Jag förstår inte riktigt vad man försöker göra med designen, ser svåravläst ut utan att ge mer info. Rotor på framsidan? Jag är väl för gammalmodig, suck. :(

Jag förstår inte riktigt vad man försöker göra med designen, ser svåravläst ut utan att ge mer info. Rotor på framsidan? Jag är väl för gammalmodig, suck. :(
Designen är onekligen mer av ett statement än något funktionellt. Jag gillar nog vad de försöker göra med urtavlan, men visarna känns inte rätt. Ett par rejäla visare, kanske med en kontrasterande färg, hade gjort tavlan mer rättvisa och lyft designen och läsbarheten utan att ta bort något av det designmässigt industriella kaoset som ändå är lite charmigt.

Tycker faktiskt den ser helt ok ut på stållänk, gissar att den bör tilltala dem som finner Diesels steampunk design attraktiv. Jag tror faktiskt inte att rotorn uppfyller någon funktion utan är statisk och mer där för utseendets skull vilket tyvärr också gör tiden svårläst när de vita visarna är på den övre delen av tavlan. Active låter lite som en serie under Camel's klädeskollektion, Ingegnere är väl ingenjör på italienska och en av de saker jag också finner positivt.

Tycker faktiskt den ser helt ok ut på stållänk, gissar att den bör tilltala dem som finner Diesels steampunk design attraktiv. Jag tror faktiskt inte att rotorn uppfyller någon funktion utan är statisk och mer där för utseendets skull vilket tyvärr också gör tiden svårläst när de vita visarna är på den övre delen av tavlan. Active låter lite som en serie under Camel's klädeskollektion, Ingegnere är väl ingenjör på italienska och en av de saker jag också finner positivt.
Men precis. Rotorn på framsidan är helt statisk. Ska man ge tillverkarna något så är det att de åtminstone valt en helt OK storlek på klockan (42 mm), om än i övre delen av storleksspektrat.

Tillbaka
Topp