• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

20190205_100439.jpg

Grå sunburst är rätt mumma! Är det värt att lägga två lax på en länk från Ginault?

20190205_100439.jpg

Grå sunburst är rätt mumma! Är det värt att lägga två lax på en länk från Ginault?
Sanslöst snyggt!

Två lax är en rätt rejäl peng för en länk från en halvliten homagetillverkare. Är det väldigt hög kvalitet och kommer den sitta perfekt mot boetten och kommer ändlänkens borstning matcha bandhornens? :)

Sanslöst snyggt!

Två lax är en rätt rejäl peng för en länk från en halvliten homagetillverkare. Är det väldigt hög kvalitet och kommer den sitta perfekt mot boetten och kommer ändlänkens borstning matcha bandhornens? :)
Jag är benägen att hålla med, finns inga andra tredje parts tillverkare som passar typ Strapcode eller Watch Gecko? Jag skulle nog sträcka mig till max en tusing och då för god kvalitet.

Det ser ju onekligen mycket bra ut men 2000 är ändå en hel del. Frågan är ju om du tycker den är värd det, då spelar det ju egentligen ingen roll vad andra tycker :)

Edit: Fick titta en extra gång efter ovan inlägg av @gdae, såg inte första gången då jag sitter med mobilen och ser nu att det inte sitter 100. Men som jag skrev ovan så hade jag inte ens lagt sådana pengar på något som satt flush.

Tycker det är lite dyrt för en länk där passformen (främst sidoprofilen på ändlänkarna) inte stämmer helt hundra.
Det ser ju onekligen mycket bra ut men 2000 är ändå en hel del. Frågan är ju om du tycker den är värd det, då spelar det ju egentligen ingen roll vad andra tycker :)

Håller med er båda. Försöker bestämma mig om jag tycker att det är "tvåtusenkronor-bra" :D

Jag vet inte. Det ser ju rätt bra ut, även om det syns att ändlänken inte är tillverkad för boetten. Men är det värt 2000:- för något som inte är tillverkat specifikt för boetten? Den frågan kan ju bara du svara på...

För min del hade jag nog inte köpt för de pengarna. En tusenlapp, absolut, men två tusenlappar är rätt mycket pengar.

Jag förundras lite över att de inte tagit fram en länk själva än. Folk är ju uppenbarligen villiga att betala 2k för något som nästan passar perfekt. Varför inte skapa en som passar perfekt och tjäna en slant? Efterfrågan är förhållandevis stor och plånböckerna likaså :p

Jag förundras lite över att de inte tagit fram en länk själva än. Folk är ju uppenbarligen villiga att betala 2k för något som nästan passar perfekt. Varför inte skapa en som passar perfekt och tjäna en slant? Efterfrågan är förhållandevis stor och plånböckerna likaså :p
Ja. Det är typ helt sjukt att han inte gjort det :D

Haft den en dag nu, den sitter ok, men kan inte riktigt bestämma mej för om jag tycker den är något för stor... o_O
IMG_20190206_195021_7.jpg

Blir att suga på ett tag till. Gillar den och inte minst dykarkvarten mellan midnatt och 06.00. inte smartast när man skall se tiden i Nepal men kul.
Vad har du för handledsmått och vad är L2L? Rent spontant skulle jag inte säga att den är för stor men det beror väl på vad man är van vid.

Vad har du för handledsmått och vad är L2L? Rent spontant skulle jag inte säga att den är för stor men det beror väl på vad man är van vid.
L2L är 50mm men formen på bandhornen gör att den ligger an mot armen kortare. Har väl knappt 17 cm i handledsmått. Sitter ok, det är mer volymen/arean över armen jag är lite tveksam till.
IMG_20190206_200629_6.jpg

Får känna lite mer på den. Visst är det en smaksak, tack för inputen, smaken kan ändras.

L2L är 50mm men formen på bandhornen gör att den ligger an mot armen kortare. Har väl knappt 17 cm i handledsmått. Sitter ok, det är mer volymen/arean över armen jag är lite tveksam till.

Får känna lite mer på den. Visst är det en smaksak, tack för inputen, smaken kan ändras.

Den är sjukt snygg hursomhelst! Men det ska ju kännas bra oxå. Hoppas du kommer fram till en bra slutsats :)

Tycker den sitter riktigt fint! En keeper!

Tillbaka
Topp