• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lite ögon candy på tal om färger @Von

Edit: gissar på Antimagnetisk @M26

IMG_20201216_130030.jpg

Så jäkla lagom och clean modd!
Hysteriskt roligt att man bara kan skyffla över vilka inälvor som helst till sin favoritboett bara så där, ordet "versatile" får en helt ny innebörd 😊
Tack, har för avsikt att använda samma boett och bezel för samtliga nya 170 versioner jag har på väg in; hela 3st 🤣 Ja verkligen, för ynka 200-300kr som en ny boett kostar får du en helt ny klocka och precis som du skriver så är det så pass straight-forward att man bara tar ut allt ur en boett och slänger in i en annan mao. en klocka för riktiga entusiaster 😁 Jag spenderar ju mer på kaffe på 2 dagar 😂

Med ovan sagt så har jag gjort en grov kalkyl och kommit fram till att jag har avverkat strax över 40 klockor i år, många av dom Vostoks eller Kinesiska fabriksmärken men en del mid- och high-end också. Väntar fortfarande på leverans av 7st så jag håller mig reserverad inför årets bästa köp tills jag fått dom ☺️ Två starka kandidater till årets roligaste köp är i alla fall min ytterst "modesta" Ginault OR1 med alu bezel och min Tudor Royal 41mm

IMG_20201128_144115.jpg
Tudor-Royal-Day-Date-41mm-Blue-Dial-M28600-0005-review-1.jpg

Senast ändrad:
Long time no see, likt andra har mitt klockintresse dalat under hösten. Fick dock tag på en Marathon TSAR nyss.

Någon som sitter på ett 20mm MN/paratrooper band de vill bli av med?

IMG_20201216_125830.jpg
Grattis och välkommen till klubben. Du kan med fördel posta bilder här för Marathontråden är det jag och..jag som postar i ibland 😂
Trevlig den där 👍. Börjar faktiskt bli lite småsugen på en Marathon.
Bara kjöööp! Vi snackar PJÄS! Som @TerryTee skrev 😁

Får försöka hitta en begagnad men det kan bli värre med det kanske. Dyker inte upp så ofta här på köp&sälj.

Nej väldigt sällan på sistone. De hade rea precis men vet inte om priserna gått upp igen. 🤷🏻‍♂️ Jag köpte min tidigt i våras på C24. Privat säljare från Frankrike.
Gnomon har -20% på Marathon. 😊

Jag minns att de hade det för länge sen också så det kanske är ett stående erbjudande? Jag vet inte vad de brukar lika på för pris men Gnomon är väl kända för att vara bland de billigaste.

Nej väldigt sällan på sistone. De hade rea precis men vet inte om priserna gått upp igen. 🤷🏻‍♂️ Jag köpte min tidigt i våras på C24. Privat säljare från Frankrike.

Har bara kollat lite löst hos Gnomon.
Vad finns det för kanaler gällande nya i EU?

Har dålig koll på det med, köpte denna på K&S. Blev billigare än att köpa från Gnomon men Marathon själva kanske är billigast under black friday.

Misstänkte att de hade haft BF rea men inget pris står på det bifogade kvittot.

Provade ju visare i 6105-style först men bytte till MM300 som var den ursprungliga planen:

20201216_190435.jpg

Den är även ena halvan i en duo där jag igår färdigställde andra halvan:

20201216_190553.jpg

20201216_190517.jpg

Sedvanligt dassiga bilder tagna mitt i natten i dåligt ljus... Frugan uppskattade iallafall den tidiga julklappen. 😄

Black-Friday då (aldrig i hel... att jag väntar 😊).
Direkt eller aldrig, mitt motto. Får nog bli Gnomon om inget dyker upp inom snar framtid (läs idag eller imorgon). 🤘

Edit: glömde citera @mrsvahn 😊
Jag var sugen på deras navigator för ett tag sedan. Och fick då till svar att de skickar alla europeiska köp från Schweiz, men Gnomomom Verkar ju bli billigare ändå!

fasen vad svårt det var att ladda upp bilder idag då.

Bilagor

• 1608143930163.jpeg
    1608143930163.jpeg
    166.3 KB · Visningar: 5
Tillbaka
Topp