• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fick hem ett nytt band till Glycinen från trådens eminenta bandmakare @SpaceAce i eftermiddag.
Just in time till bronsdagen 😊
Grymt nöjd!
Fantastiskt trevligt att få vara med att välja material och design och sen se det förverkligas på ett så snyggt sätt!

1608153007140.png

1608153087589.png

Senast ändrad:
Fin! Lite stor eventuellt! Vadå, ska du sälja den?
Förresten hade inte du en Pulsar G-10ish? Släng upp en bild!
Jag tänkte behålla den ett tag men de kostar inte mer än så. Nya. Galet prisvärda.
Självklart! Här kommer några bilder på Pulsar G10 (och en Precista PRS-18-Q). En av mina absoluta favoritklockor. :cigar:
Pulsar G10_2.jpg
PulsarG10.jpg
NDC.jpg

Min är också klar för drabbning det vet du 👍🏼
PPRCoy6.jpg
Magiskt bra @Von, magiskt..! :wideyed:
Fick hem ett nytt band till Glycinen från trådens eminenta bandmakare @SpaceAce i eftermiddag.
Just in time till bronsdagen 😊
Grymt nöjd!
Fantatiskt trevligt att få vara med att välja material och design och sen se det förverkligas på ett så snyggt sätt!

1608153007140.png

1608153087589.png
Fina bilder. :snaphappy: Du får "ruffa till" bandet efter eget behag. :woot:

Jag tänkte behålla den ett tag men de kostar inte mer än så. Nya. Galet prisvärda.
Självklart! Här kommer några bilder på Pulsar G10 (och en Precista PRS-18-Q). En av mina absoluta favoritklockor. :cigar:
Pulsar G10_2.jpg
PulsarG10.jpg
NDC.jpg

Magiskt bra @Von, magiskt..! :wideyed:

Fina bilder. :snaphappy: Du får "ruffa till" bandet efter eget behag. :woot:
Trevliga boetter båda två. Pulsaren är i mitt tycke skönare för ögat än precistas g10. Den har å andra sidan saffir och tar 20 mm. Njä ska det bli nån g10 får det nog bli cwc med plastglas och fasta stift som tar 18,5 mm. Form före funktion i just detta fall. 🙂

Edit: men det var ju det där med WR. Precista och MWC har 100 m men CWC bara 50. Gillar ändå att kunna använda beaters hurboch vart som helst.

Det blev en bra combo. :D

Jäklar vad kul. :) Jag har själv varit nära att klicka hem en 41:a flera gånger. @KlockTotte har ju berättat mycket positiva saker om megalodon-jumbo så det ska bli intressant att höra vad du tycker om den lilla "large" 🤗

Jag fick hem den här idag. ca 630:- ink. frakt från England. Trevlig och super-affordable.👌 Kanske kan vara något eller är den för stor? 42mm👌
Pulsar_Chrono.jpg
Snyggt, var köper man dessa? Är dessa issued?

Snyggt, var köper man dessa? Är dessa issued?
Dessa dyker inte upp så ofta här på KS men finns ständigt tillgängliga på bl.a ebay.

Citerat från https://anordain.com/blogs/news/100-years-of-british-military-watches-part-3
"First issued in 1999, the next General Service watch to be issued to the British Military was the Pulsar G10, with batches issued subsequently until at least 2014. Pulsar is a sub-brand of Seiko, and whilst it is an eminently functional watch, it has come into some criticism for being less robust than the CWC G10s. For example, these watches have mineral glass instead of acrylic crystals. Whilst acrylic scratches more easily than mineral glass, it doesn’t tend to shatter like glass does. The MoD did however pay significantly less for the Japanese/Chinese made Pulsar G10s, compared to the Swiss CWC G10s. Perhaps better not to tell this to Prince Harry who has been photographed wearing this watch both on “ops” in Afghanistan, and at formal Royal events!"

Tillbaka
Topp