• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tog quartz i denna zombie-outbreakpjäs 😊.
Saknar nämligen en quartz i lådan och här passar det ju utmärkt.
Länk är ett måste för mig så ett självklart val.
(lånade bilder
PSX_20201216_202030.jpg
Sweet. Biljetten till räddning från apokalypsen är kirrad! Har själv varit på quartzjakt här ett par dagar. Hittar inte riktigt rätt.

(lånade bilder
PSX_20201216_202030.jpg
Kul! 😊 Tror den storleken är riktigt bra för de flesta. JSAR är nog lite svårare för gemene man 😂 Älskar dock min PJÄS! 😍 Och @SpaceAce bandet blev verkligen pricken över i 😊

Kul! 😊 Tror den storleken är riktigt bra för de flesta. JSAR är nog lite svårare för gemene man 😂 Älskar dock min PJÄS! 😍 Och @SpaceAce bandet blev verkligen pricken över i 😊
Jag hade nog kunnat bära upp en JSAR också men det fick bli en 41:a. Tror det blir bra.
Din är grymt trevlig med Canada-lövet och allt 😊.
Får börja fundera på ett band av @SpaceAce tror jag. Skulle vara grymt trevligt 👍.

Det blev en bra combo. :D
Jag hade nog kunnat bära upp en JSAR också men det fick bli en 41:a. Tror det blir bra.
Din är grymt trevlig med Canada-lövet och allt 😊.
Får börja fundera på ett band av @SpaceAce tror jag. Skulle vara grymt trevligt 👍.
Jäklar vad kul. :) Jag har själv varit nära att klicka hem en 41:a flera gånger. @KlockTotte har ju berättat mycket positiva saker om megalodon-jumbo så det ska bli intressant att höra vad du tycker om den lilla "large" 🤗
Sweet. Biljetten till räddning från apokalypsen är kirrad! Har själv varit på quartzjakt här ett par dagar. Hittar inte riktigt rätt.
Jag fick hem den här idag. ca 630:- ink. frakt från England. Trevlig och super-affordable.👌 Kanske kan vara något eller är den för stor? 42mm👌
Pulsar_Chrono.jpg

Jäklar vad kul. :) Jag har själv varit nära att klicka hem en 41:a flera gånger. @KlockTotte har ju berättat mycket positiva saker om megalodon-jumbo så det ska bli intressant att höra vad du tycker om den lilla "large" 🤗

Jag fick hem den här idag. ca 630:- ink. frakt från England. Trevlig och super-affordable.👌 Kanske kan vara något eller är den för stor? 42mm👌
Pulsar_Chrono.jpg
Fin! Lite stor eventuellt! Vadå, ska du sälja den?
Förresten hade inte du en Pulsar G-10ish? Släng upp en bild!

Senast ändrad:

Pulsar_Chrono.jpg
Japp, liten snabb recension kommer 👍. Hoppas bara att jag hinner få den innan jul men DHL brukar vara snabba så har jag tur så...
Trevlig fångst där med Pulsaren. En "field" där med 👍. Hör av mig angående nåt canvas när jag har funderat lite 😊👍.

(lånade bilder
PSX_20201216_202030.jpg
Diggar Marathon som tusan, bra köp! MEN fattar inte varför alla prompt väljer kvarts när zombieapokalypsen kommer (det gör den), vill man inte en mekanisk klocka när batteriet tar slut? Är väl skitsvårt att tillverka ett nytt mikroskopiskt batteri tänker jag?🤔

Diggar Marathon som tusan, bra köp! MEN fattar inte varför alla prompt väljer kvarts när zombieapokalypsen kommer (det gör den), vill man inte en mekanisk klocka när batteriet tar slut? Är väl skitsvårt att tillverka ett nytt mikroskopiskt batteri tänker jag?🤔
Givetvis så köper man på sig många batterier när domedagen närmar sig, förstår du väl🤘😊.

Tack, har för avsikt att använda samma boett och bezel för samtliga nya 170 versioner jag har på väg in; hela 3st 🤣 Ja verkligen, för ynka 200-300kr som en ny boett kostar får du en helt ny klocka och precis som du skriver så är det så pass straight-forward att man bara tar ut allt ur en boett och slänger in i en annan mao. en klocka för riktiga entusiaster 😁 Jag spenderar ju mer på kaffe på 2 dagar 😂

Med ovan sagt så har jag gjort en grov kalkyl och kommit fram till att jag har avverkat strax över 40 klockor i år, många av dom Vostoks eller Kinesiska fabriksmärken men en del mid- och high-end också. Väntar fortfarande på leverans av 7st så jag håller mig reserverad inför årets bästa köp tills jag fått dom ☺️ Två starka kandidater till årets roligaste köp är i alla fall min ytterst "modesta" Ginault OR1 med alu bezel och min Tudor Royal 41mm

IMG_20201128_144115.jpg
Tudor-Royal-Day-Date-41mm-Blue-Dial-M28600-0005-review-1.jpg
Inte sett den tudorn förut, ny eller äldre? Fin iaf :)

Är det vara jag som inte längre kan kopiera in bilder in i tråden från www? Måste spara mer på telefonen och sen ladda upp. Och vissa funkar inte ens då pga fel filformat. Stööööörigt.

Tillbaka
Topp