• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Haft den en dag nu, den sitter ok, men kan inte riktigt bestämma mej för om jag tycker den är något för stor... o_O
IMG_20190206_195021_7.jpg

Blir att suga på ett tag till. Gillar den och inte minst dykarkvarten mellan midnatt och 06.00. inte smartast när man skall se tiden i Nepal men kul.
Känner ju att du tappar viktig funktionalitet där :/ #nepalstidärvårtid

;)

Snygg klocka! Riktigt snygg! Ser bra ut på armen. Det är lite svårt att bedöma då bilden är tagen så nära men spontant är det bra :)

Känner ju att du tappar viktig funktionalitet där :/ #nepalstidärvårtid

;)

Snygg klocka! Riktigt snygg! Ser bra ut på armen. Det är lite svårt att bedöma då bilden är tagen så nära men spontant är det bra :)
Man får höfta lite, blir +- nån timme eller så. Frugan blir så glad när hon bli väckt en timme för tidigt. :) Hon går ju alltid upp vid 0400 :D
Tack, det blir allt svårare att välja.

Tack, det kanske är rätt, jag bara måste komma underfund med det...:smug:

Jag hade liknande issues med denna nu när jag äntligen gjorde slag i saken efter åratal av hovrande över köpknappen:
20190201_210511.jpg

20190206_064205.jpg

20190206_202030.jpg

20190206_172908.jpg

Har kommit fram till att jag älskar den.
Tycker CWn funkar på dig. Dessutom tycker jag att klockor ofta(st?) ser större ut på wristshots jämfört med om man t.ex kollar i spegeln.

Jag hade liknande issues med denna nu när jag äntligen gjorde slag i saken efter åratal av hovrande över köpknappen:
20190201_210511.jpg

20190206_064205.jpg

20190206_202030.jpg

20190206_172908.jpg

Har kommit fram till att jag älskar den.
Tycker CWn funkar på dig. Dessutom tycker jag att klockor ofta(st?) ser större ut på wristshots jämfört med om man t.ex kollar i spegeln.
Den där ser ju ut att passa utmärkt, täcker inte alls så mycket av din arm, länken går klart utåt sidorna (hornen slutar in över armen). Smäckrare klocka också. VAd är förhållandena där (l2l, armomfång)?

Haft den en dag nu, den sitter ok, men kan inte riktigt bestämma mej för om jag tycker den är något för stor... o_O
IMG_20190206_195021_7.jpg

Blir att suga på ett tag till. Gillar den och inte minst dykarkvarten mellan midnatt och 06.00. inte smartast när man skall se tiden i Nepal men kul.
Ser tyvärr väldigt stor ut, hade jagat mindre.

Den där ser ju ut att passa utmärkt, täcker inte alls så mycket av din arm, länken går klart utåt sidorna (hornen slutar in över armen). Smäckrare klocka också. VAd är förhållandena där (l2l, armomfång)?
51mm, över bandstiften 46,5mm. Klockan är 40mm exl. kronan. Min handled är ca 16,5-17cm. Denna ger ju ett ganska stort intryck eftersom bezelen är så tunn och tavlan därmed tar upp större del av ytan. Med dykare etc. med vridring ter sig ju tavlan lite mindre så där tycker jag generellt att det går att komma undan med lite större yttermått.

Hej!
Efter en massa letande här på forumet gör jag nu en efterlysning:

Vill minnas att någon för några veckor sedan postade foton på en klocka liknande Blancpain Fifty Fathoms som kommer att släppas framåt sommaren, denna vill jag hitta! Det var en för mig okänd tillverkare som enligt mitt minne är amerikansk.. :)

Någon som kan hjälpa mig? :D

Har någon andra exempel på liknande klockor så tar jag gärna emot dem också. Tänk Timefactors Precista Aerotimer:
https://www.timefactors.com/prs45.htm

Tillbaka
Topp