• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Posten skötte sig! Min första "dyrare" Seiko :)
PSX_20201217_191258.jpg
Grymt val. Köpte min idag..
IGEN...ägt den tidigare..😁
20201217_184409.jpg

Jag har provat både CWC G10 och T20 men den jag fastnade för var Pulsars variant av g10. Tycker man om modellen så finns mängder av olika fabrikat i olika prisklasser att prova. MWC har en variant för strax över 800:- och för en issued Precista G10 eller Hamilton W10 så få man multiplicera den summan många gånger. :bookworm:
Jag är lite svag för kombinationen C + W då det är mina initialer. Lökigt? Ja, en aning.

Taggar in @Renadu här då han ville se hur bandet jag köpte av honom blev på klockan :)
Jäkla najs Hirsch med gummi inuti, aldrig testat innan men hade redan det smala armbandet så kunde inte låta bli att köpa när det var rätt bredd och även svart lås på det! Perfekt helt enkelt :D
F889AAC5-4CCF-4085-AD2E-35B4011268FA.jpeg

Älskar min Christopher Ward också såklart. Från början en an anledningarna till att jag började kika på dom. Haha, samma förnamn också (olika stavning dock). Sen att märket gör svinbra klockor hjälpte såklart för stt pusha mig till köp.

Det är såna personliga småsaker som gör att man gillar vissa klockor mer än andra :)

Exempelvis älskar jag min Arnie för att jag är en stor Arnie-fanboy sedan unga år 😍

PXL_20201207_091024375.PORTRAIT~2.jpg

Haha, nä den är verkligen ingen ung Sophia Loren. Men jag vill seriöst ha en rosa klocka. Fast ingen barnklocka.
Jag förstår. Det är helt ok, jag skojade bara! Kände att rosa inte föll mig i smaken på den klockan, det finns ju andra, även av dig tidigare postade, rosa klockor som (jag tycker) är betydligt snyggare. ;)

Du ska inte ha en Monchard laxrosa salmon watch? Kanske fel rosa?

Älskar min Christopher Ward också såklart. Från början en an anledningarna till att jag började kika på dom. Haha, samma förnamn också (olika stavning dock). Sen att märket gör svinbra klockor hjälpte såklart för stt pusha mig till köp.
De där nyare med keramisk tacka, triangelvisare ist för droppen, det låg en blå här på K&S nyss? Den påminner ju en del på SMP-c blå. Hur står den sig i en jämförelse? Tänker att det kan vara ett prisvärt alternativ.

De där nyare med keramisk tacka, triangelvisare ist för droppen, det låg en blå här på K&S nyss? Den påminner ju en del på SMP-c blå. Hur står den sig i en jämförelse? Tänker att det kan vara ett prisvärt alternativ.
Inte riktigt med på vad du menar nu? En sån har jag, MKIII fast svart. Den är svinbra! Boett, index, länk, klicket i vridringen, visarna, listan bara fortsätter. En rakt igenom svinbra klocka.

Ibland är det detaljer som dessa som avgör! Jag är några år off, men min fru är född -88. Hon har ingen Certina. Kanske vore något! :)

Kanske är just den personliga touchen som gör presenten till en hit :)! Min fru fyller 30-år och då hon är fascinerad av seriemördare tänkte jag bla köpa en Zodiac klocka till henne.

Den där är ju så sjukt retro-cool, även utan Arne-kopplingen. Har länge varit sugen på en med guldiga detaljer. 👌

Kanske denna skulle passa dig :)

SNJ028P1.jpg

SNJ028P1

Tillbaka
Topp