Fick hemma Yemas senaste kickstarter "Superman Steel Bronze" i 39mm.
Någon mer som slog till på en?
Fin! Jag väntar på en blå 39 mm GMT i februari (som jag funderar på att flippa pga applicerade index)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick hemma Yemas senaste kickstarter "Superman Steel Bronze" i 39mm.
Någon mer som slog till på en?
Vad jag läste har vissa modeller riktiga skräp "bezels". Men har själv inte ägt just dom modellerna. Men dom modeller jag ägt har varit riktigt bra. Och inte heller ägt automaterna utan bara quartz.Har de fått lite oförtjänt mycket skit tro? Googlar man så är det ju mest gamla trådar som dyker upp där folk inte är så nöjda, kanske blivit bättre på senare år? En teori eller snarare har ingen aning om vad jag pratar om?? Var mest nyfiken och undrande
@Lundgren🥊Vad jag läste har vissa modeller riktiga skräp "bezels". Men har själv inte ägt just dom modellerna. Men dom modeller jag ägt har varit riktigt bra. Och inte heller ägt automaterna utan bara quartz.
En G10 står på min lista som troligast nästa köp. Men det får bli en bit in på nästa år. Men, slår det mig då, om man köper nytt från CWC åker man på en massa påslag #brexit? Eller tror du dem löser det på något sätt för sina kunder bosatta på fastlandet?Jag har kollat på den där CWCn ett tag, är riktigt sugen på den. Behöver en fieldwatch med kvarts!
Går i samma tankar själv. Har en känsla av att CWC inte är lika kreativa som diverse mikro och kickstarters...En G10 står på min lista som troligast nästa köp. Men det får bli en bit in på nästa år. Men, slår det mig då, om man köper nytt från CWC åker man på en massa påslag #brexit? Eller tror du dem löser det på något sätt för sina kunder bosatta på fastlandet?
Det skulle suga att behöva betala mer bara för att man försöker agera lite resonligt kring klockköp för en gångs skull....Går i samma tankar själv. Har en känsla av att CWC inte är lika kreativa som diverse mikro och kickstarters...
Resonligt? Nu förstår jag inte riktigt. Passa på!Det skulle suga att behöva betala mer bara för att man försöker agera lite resonligt kring klockköp för en gångs skull....
Gillar tonneau-boetten på general service. Men vad säger du om acryl och 5atm? Det är det ända som får min att tveka lite.
Jag tänker som @MaBr att det inte ska vara något större problem. Som alternativ finns ju annars CWC G10 GS med safirglas och 200m wr.Samma här, riktigt fin boett. Det där skrämmer inte mig, jag har badat och härjat i skogen med min Monchard Trenchhunter massor med gånger utan problem och den har också plastglas och 5atm. Har svårt att tro att en CWC inte skulle tåla minst lika mycket.
Bra alternativ! Tyvärr slutsåld med datum. Har en annan konstig klocka jag inte kan släppa,Jag tänker som @MaBr att det inte ska vara något större problem. Som alternativ finns ju annars CWC G10 GS med safirglas och 200m wr.
CWC GS Sapphire Watch, Stainless Steel with Black Dial
Item code: 33075 The GS Sapphire STAINLESS - next gen addition to the G10 range. Case dimensions are reminiscent of the original Fatboy but increased to 200 metres waterproof. Swiss-made precision and quality in a rugged durable military stainless steel case with screw down crown and screw case...www.cwcwatch.com
Jag tycker tyvärr inte alls om boetten på G10 men gör man det så är det helt klart en bättre klocka.Jag tänker som @MaBr att det inte ska vara något större problem. Som alternativ finns ju annars CWC G10 GS med safirglas och 200m wr.
CWC GS Sapphire Watch, Stainless Steel with Black Dial
Item code: 33075 The GS Sapphire STAINLESS - next gen addition to the G10 range. Case dimensions are reminiscent of the original Fatboy but increased to 200 metres waterproof. Swiss-made precision and quality in a rugged durable military stainless steel case with screw down crown and screw case...www.cwcwatch.com
Jag tyckte den var skitful inledningsvis men har på nått sätt lärt mig älska egenheten i den. Fantastiskt bekväm storlek också. En av de få klockor jag uppskattat att ha på natoband. G10 med safir och datum ska jag ha. Måste tyvärr ha datum på mina klockor.Jag tycker tyvärr inte alls om boetten på G10 men gör man det så är det helt klart en bättre klocka.
Båda modellerna finns väl med datum? Kan tänka mig att den är väldigt bekväm, speciellt på nato. Jag tror att det är bandhornen som gör att jag inte gillar den.Jag tyckte den var skitful inledningsvis men har på nått sätt lärt mig älska egenheten i den. Fantastiskt bekväm storlek också. En av de få klockor jag uppskattat att ha på natoband. G10 med safir och datum ska jag ha. Måste tyvärr ha datum på mina klockor.
Det beror på är det enkla svaret. Det långa svaret är också att det beror på.En G10 står på min lista som troligast nästa köp. Men det får bli en bit in på nästa år. Men, slår det mig då, om man köper nytt från CWC åker man på en massa påslag #brexit? Eller tror du dem löser det på något sätt för sina kunder bosatta på fastlandet?
Jag tycker tyvärr inte alls om boetten på G10 men gör man det så är det helt klart en bättre klocka.
Jag har provat både CWC G10 och T20 men den jag fastnade för var Pulsars variant av g10. Tycker man om modellen så finns mängder av olika fabrikat i olika prisklasser att prova. MWC har en variant för strax över 800:- och för en issued Precista G10 eller Hamilton W10 så få man multiplicera den summan många gånger.Jag tyckte den var skitful inledningsvis men har på nått sätt lärt mig älska egenheten i den. Fantastiskt bekväm storlek också. En av de få klockor jag uppskattat att ha på natoband. G10 med safir och datum ska jag ha. Måste tyvärr ha datum på mina klockor.
Det beror på är det enkla svaret. Det långa svaret är också att det beror på.
En del har redan börjat med lager i bl.a. Tyskland och om allt ska gå rätt och riktigt till så ska de väl egentligen dra av momsen vid exportförsäljning och så läggs den istället på vid införsel till mottagarlandet så skillnaden blir i så fall bara mellanskillnaden mellan svensk och engelsk moms (jag har för mig att det skiljer ett par enstaka procentenheter). Många gör dock inte detta så det kan vara bra att höra sig för innan köp för att slippa åka på oväntade utgifter.
Seikon med datum är ju stencool. Ge mig!Har dessa två, men ska jag vara ärlig så föredrar jag dykare ändå
Seikon med datum är ju stencool. Ge mig!
Det är lugnt. Jag kan vänta. "Ett tag" bland oss flippare betyder "max 14 dagar"Haha! Efter allt slit med att få igång den så får den stanna ett tag till
Ja, på tok för lång, 49,5mm känns rimligare kanske? Luktar Weberg så det skriker om det imoJag vill ha en rosa kronograf! Därför så synd att måtten är åt helsike. 50 mm lug-to-lug är på tok för mkt för ett sånt här case.
Snyggt och stort grattis.Posten skötte sig! Min första "dyrare" Seiko
Det är lugnt. Jag kan vänta. "Ett tag" bland oss flippare betyder "max 14 dagar"
För annars är denna modell så vacker och en kreation värdig vördnad och hyllningar?Jag vill ha en rosa kronograf! Därför så synd att måtten är åt helsike. 50 mm lug-to-lug är på tok för mkt för ett sånt här case.
Haha, nä den är verkligen ingen ung Sophia Loren. Men jag vill seriöst ha en rosa klocka. Fast ingen barnklocka.För annars är denna modell så vacker och en kreation värdig vördnad och hyllningar?
Man brukar säga så här: Det är tur att vi tycker olika; ”The smake is like the bake – divided!”.
Det är lugnt kompis, jag hittade 3 st på Ebay. Känner jag mig själv så lär jag trycka Buy now på nån av demDu känner mig för väl !
Måste rensa lite pga SMP:n men är inte så många jag vill bli av med egentligen