• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack snälla, ja jag fick den tillsammans med den andra tavlan som "example" på Mk.2. Det var dock tyvärr denna tavla som jag hade på första urverket som inte lirade med visarna så den var inte längre "ny", hade naturligtvis låtit dig avgöra själv vilken du ville ha annars 😊 Denna är glansig och saknar struktur som din Mk.6 och har grön lume istället för blå.
Då är jag med.. äh,är bara supernöjd att jag lyckades lura av dig en🤪
Får bli ett ordentligt gruppköp någon gång, fränaste tavlorna i stada!

Tycker den är svinball! Jag lyckas alltid fastna för det som är lite udda så denna tilltalar mig. 😊👍
La en beställning på yemas nya led reissue häromdagen, vart sugen på den länge men nu gick det inte att hålla sig längre! Har en känsla av att detta var ett grymt onödigt köp😲🤔😂
IMG_20201218_101148.jpg

Nej då! Tycker snarare att det är ett riktigt coolt köp :D

Det var någon här i tråden som sålde en fin liten trä-historia att vila klockan på. Men kommer inte ihåg dels vad ’det’ heter eller vem det var som sålde dessa hemmagjorda. Någon?😇

Tycker den är svinball! Jag lyckas alltid fastna för det som är lite udda så denna tilltalar mig. 😊👍
La en beställning på yemas nya led reissue häromdagen, vart sugen på den länge men nu gick det inte att hålla sig längre! Har en känsla av att detta var ett grymt onödigt köp😲🤔😂
IMG_20201218_101148.jpg
Inte alls onödigt! Du gillar den ju? :) Väldigt cool. Hur valde du mellan stål och guld?

Den här funkar ju väldigt bra på läder... nästan bättre än på det väldigt bra original jubileet... men... jag vill nog egentligen ha en vit.
Länge sen man såg nån till salu... är dom alla keepers?
20201218_085056.jpg

20201218_085059.jpg

Den vita var väl använd under sommaren, och har mest legat i lådan under hösten. Mina klockor blir lätt keepers eftersom jag är så oerhört usel på att flippa dem, även om de inte används :rolleyes:
IMG_20201218_171443.jpg

Inte alls onödigt! Du gillar den ju? :) Väldigt cool. Hur valde du mellan stål och guld?
Behöver man mer än en klocka? 😉
Nä men jag gillar den som fan och jag hoppas jag gör det när jag har den på armen också 😊 Tycker den verkar sjukt cool, antingen så kommer man störa sig på att man måste trycka för att se tiden eller så är det bara charmigt... tror det senare. Mellan guld och stål är inte valet svårt för mig när det inte är äkta guld, hade det varit äkta guld hade jag ändå inte haft råd 😁

Behöver man mer än en klocka? 😉
Nä men jag gillar den som fan och jag hoppas jag gör det när jag har den på armen också 😊 Tycker den verkar sjukt cool, antingen så kommer man störa sig på att man måste trycka för att se tiden eller så är det bara charmigt... tror det senare. Mellan guld och stål är inte valet svårt för mig när det inte är äkta guld, hade det varit äkta guld hade jag ändå inte haft råd 😁

Behöver? Du menar villbehöver antar jag 😂?

Ett gäng! 🙂
Men har gjort några extra. Så det finns om du är sugen!
Om barnen bara skulle kunde få komma iväg till förskola och skola snart så jag kunde komma iväg till jobbet och göra klart dem...😂
Hoppas på nästa vecka
60A331E4-B0ED-483B-9E58-C1AB33BFDF17.jpeg
Den på bild ska slipas och lackas.
I
Tjusigt! Känner ett intresse här med! Finns det en lista? Behöver jag köpa något i ädelträ först?

Sweet, hojtar när de är klara!
I
Tjusigt! Känner ett intresse här med! Finns det en lista? Behöver jag köpa något i ädelträ först?
Ja det finns en lista, skriver upp dig om du vill så säger jag till innan jag uppdaterat annonsen! Osäker på vad du menar ”köpa nåt i ädelträ?”

funderar även lite på detta med höjden. Jag knäpper mina länkar/band innan jag hänger på klockan men har förstått att visa vill ha det uppknäppt, vilket resulterar i en högre höjd på vilaren. Jag tycker lägre ser bättre ut. Vad säger ni?

Sweet, hojtar när de är klara!

Ja det finns en lista, skriver upp dig om du vill så säger jag till innan jag uppdaterat annonsen! Osäker på vad du menar ”köpa nåt i ädelträ?”

funderar även lite på detta med höjden. Jag knäpper mina länkar/band innan jag hänger på klockan men har förstått att visa vill ha det uppknäppt, vilket resulterar i en högre höjd på vilaren. Jag tycker lägre ser bättre ut. Vad säger ni?
Tack snälla! Ska jag swisha innan? Skrik till på PM isåfall :). Jag tycker lägre ser bättre ut, lär vara mer balanserat likaså?

Haha tror @KandreasF syftar på Rolex-listor 😅

Kom hem en Mako precis i lagom tid till helgen.
Underbart.
Ovetande som man ofta är var jag inte medveten om att den vita tavlan var full lume.
Vilken trevlig överraskning :)

Har en NOS Lorus i sin lilla plastlåda som "dekoration" på fönsterbrädan som nu fick en kompis
Fick plocka fram UV-lampan och ladda lite :)
Zelosen är självklart outstanding men gamla Lorusen var inte illa

1608312912382.png

1608312604128.png

1608312656258.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp