• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

En liten jämförelsebild. Omegan är 36.25 mm. Breitlingen 41.5 mm, Seikon är helt perfekt med sina 37.49 mm. Tror starkt Seikon kommer få mig att sälja de två andra.
65FAE999-EF7F-4A46-B09F-9E3C02BDE34F.jpeg

Fan, nu är jag avundsjuk både på att du sett det, och att kaptenen rockar Hamilton. Kanske måste starta fulstreamen imorgon... Var det sevärt? (Förutom klockan)

Oh! Hade helt missat att det skulle komma ett till avsnitt av The Grand Tour, tackar för tipset 😍

En liten jämförelsebild. Omegan är 36.25 mm. Breitlingen 41.5 mm, Seikon är helt perfekt med sina 37.49 mm. Tror starkt Seikon kommer få mig att sälja de två andra.

Seikon är riktigt snygg tycker jag :)

Hänt nu tre gånger under loppet av mindre än 15-20 minuter. Seikon hamnar helt plötsligt ca 30 sek efter. Trodde först jag hade ställt tiden fel, men icke. Vet någon vad det kan bero på?

Edit: Klockan slutar gå när man har den upp o ner. Vet någon vad det beror på?

Senast ändrad:
Hänt nu tre gånger under loppet av mindre än 15-20 minuter. Seikon hamnar helt plötsligt ca 30 sek efter. Trodde först jag hade ställt tiden fel, men icke. Vet någon vad det kan bero på?

Är den ny för dagen? Sitter du för stilla i soffan så hinner den ju inte dra upp sig. Aktivera dig 😊.
Du kan ju också handjaga den lite, borde funka.
Bara lite husmorstips 👍

Edit: jag vet att det är fredagskväll men måste du stå upp och ner? 🥴

Är den ny för dagen? Sitter du för stilla i soffan så hinner den ju inte dra upp sig. Aktivera dig 😊.
Du kan ju också handjaga den lite, borde funka.
Bara lite husmorstips 👍

Edit: jag vet att det är fredagskväll men måste du stå upp och ner? 🥴
Hahah. Den är ny, yes. Men testar den i olika positioner, och har jag glasen riktad mot marken, så stannar klockan gå...

Vill inte vara dum men gamla Seiko femmorna med 7s26 är så galet budget, sätt i nytt verk om du gillar klockan, ingen idé att ens försöka felsöka men tippar på balansen.
(har jag nämnt att jag har en hel hink med gamla trasiga 7s26 från fornstora dagar?)

Senast ändrad:
Vad går den brotten på, mellan tummen o pekfingret?😇
Syftar du på Seikon eller Breitlingen+Omegan?
Den är väl NOS?
Troligen behöver den en service med lite ny olja...
Ja, den är NOS. Troligen legat en ca 10 år.
Onödigt att serva, bäst nog att köpa nytt urverk på EBay eller här på forumet...
Har den blivit någorlunda uppdragen så låter det ju lite märkligt.
Ja, har rört på klockan i en ca 1h..
Vill inte vara dum men gamla Seiko femmorna med 7s26 är så galet budget, sätt i nytt verk om du gillar klockan, ingen idé att ens försöka felsöka och men tippar på balansen.
(har jag nämnt att jag har en hel hink med gamla trasiga 7s26 från fornstora dagar?)
Hur vet jag vilka Seiko-verk som passar?

Är det gamla 7s26-verket så är det bara att skyffla in vilket som...annars kan du modernisera upp med ett NH-verk med hacking och grejer. Kan dock behövas ny krona för den setupen. Hoppas det ordnar sig för tyckte också klockan såg schysst ut✌🏼
Blir för mycket arbete med att köpa urverk, krona och hitta någon som ska mecka med klockan. Ska imorgon starta en tråd om ämnet, kanske kan få någo enkel tips på att åtgärda felet. Annars får jag väl lämna tillbaka klockan. :(

Tillbaka
Topp