Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen. Mycket klocka för en tusing, som jag köpte den för.Måste säga att den gör sig på Jubilee! Trivs du med den?
Ja, dom är slut. Har inte 100% koll på lagret då det är mina kollegor som roddar med det. Men mig veterligen är det svarta PVD med ORL som vi har kvar.Verkligen. Mycket klocka för en tusing, som jag köpte den för.
Hade gärna köpt den vita automataren som låg på k&s om jag inte hade satt köpstopp i dec. Behöver inte fler klockor och säljaren ville inte byta. Viss är de slut hos er?
Vet inte om den typen av tavla har ett speciellt namn.Vad kallas den här typen av tavla? Turtle dial gick ju inte att googla för det blev mest en annan klocka som kom upp.
Tycker den är svinball! Jag lyckas alltid fastna för det som är lite udda så denna tilltalar mig.Jävlar vad retro-cool denna Yeman är!
Ca 5000kr är också ett rimligt pris, med Yema in-house-urverk!
Wow vilken pjäs. Grattis i förskott .
Jag hade valt den svarta, för egen del så tröttnar jag fortare på färgade urtavlor av någon anledning. Den blå var ju också jäkligt trevlig och sticker ut mer men passar den till allt, det är frågan? Vit är grym och känns mest dressad av dom (enligt mig och jag har ju oftast fel som sagt ) Nu börjar jag luta åt den blå men en annan fråga är om det i längden blir to much med blå tavla och blått gummi?
Ehh, svart får min röst .
Ja så kan det kanske bli . Den är grymt trevlig.Tänkte till och kom fram till att du också kommer åka dit med en svart UN slutligen.
Fast det finns extremt många sidospår är huvudspåret tydligt och gemensamt för oss båda
Svart Aquis > Svart Colt > Svart UN?
Ja så kan det kanske bli . Den är grymt trevlig.
Så det blir svart?
Nu står granen på plats i hemmakontoret. Det lackar mot jul. Vad fan ska man ge frugan i julklapp
/ P
Ja precis. Har läst nånstans att de kallas sköldpaddsindex, Får för mig att tavlan var vanlig på 60-talet och eventuellt på supercompressors (?)Vet inte om den typen av tavla har ett speciellt namn.
Är det index:arna du syftar på?
Snöade själv in på liknande tavlor slutet 50-början 60-tal ish i en period(Har haft NTHn på bilden).Ja precis. Har läst nånstans att de kallas sköldpaddsindex, Får för mig att tavlan var vanlig på 60-talet och eventuellt på supercompressors (?)
Det jag egentligen vill åt är att kolla lite vad det finns för olika nyproduktioner av klockor med sådan tavla.
Vet ju dessa två nedanstående men sen tar det rätt mycket stopp.
Aha! Hur var NTHn då? tycker den ligger lite högt i pris men är lätt den tavlan jag gillar bäst av de jag hittat.Snöade själv in på liknande tavlor slutet 50-början 60-tal ish i en period(Har haft NTHn på bilden).
Tänka spontant Zodiac som gjort diverse nytolkningar på sina egna modeller..hmm Oris sixty-five kanske?
Vet inte vad de kallas men bl a Eterna Kontiki hade den typen av index från slutet av 1950-talet.Vad kallas den här typen av tavla? Turtle dial gick ju inte att googla för det blev mest en annan klocka som kom upp.
Angående boett-storleken på de nya modellerna - det låter mumma med 40 mm, särskilt för någon med spinkiga handleder (17-17.5) som jag... Fick avyttra min Skytoucher då den var för stooor.Ja, dom är slut. Har inte 100% koll på lagret då det är mina kollegor som roddar med det. Men mig veterligen är det svarta PVD med ORL som vi har kvar.
Skytoucher-modellerna i sina nuvarande serier skall ju fasas ut. Vi kommer förhoppningsvis ersätta dom framöver, men först så ligger fokus på att ta fram en Chrono och evt. en diver innan nya Piloter kommer. Och de nya kommer inte bli 42, utan 40 eller mindre.
Var nöjd kvallemässigt och som vanligt med NTH så är detaljarbetet outstanding för priset egentligen. Lite för kantig i formspråket för min smak...klockan åkte vidare till @Peter K, han kanske har den kvar?Aha! Hur var NTHn då? tycker den ligger lite högt i pris men är lätt den tavlan jag gillar bäst av de jag hittat.
Så otroligt snygg den där! Tycker att den ser ut att sitta bra
Jakten på den perfekta varjedagklockan landade precis den här skönheten! Tack @Hjelm! Har en gnagande känslan (känslan ni vet) att denna kommer att kännas för liten för just mig. Så headsup fullset till salu/byte eventuellt i närtid!
Alltså den är makalöst vacker tycker jag och den sitter inte fel. Men du vet när det känns så känns det. Det är aldrig helt logiskt det här.Så otroligt snygg den där! Tycker att den ser ut att sitta bra
Väldigt behaglig att titta på, bra jobbatNu ni era gamla rävar, ny 710 modd
Ah du hade en till tavla din lurifax cleant och snyggt så man blir tårågd, komandirskie sekundvisare blev pricken över i:et sanna någons ordNu ni era gamla rävar, ny 710 modd
OHYGGLIGT bra!Nu ni era gamla rävar, ny 710 modd
Väldigt behaglig att titta på, bra jobbat
Tackar ödmjukast gubbarOHYGGLIGT bra!
Tack snälla, ja jag fick den tillsammans med den andra tavlan som "example" på Mk.2. Det var dock tyvärr denna tavla som jag hade på första urverket som inte lirade med visarna så den var inte längre "ny", hade naturligtvis låtit dig avgöra själv vilken du ville ha annars Denna är glansig och saknar struktur som din Mk.6 och har grön lume istället för blå.Ah du hade en till tavla din lurifax cleant och snyggt så man blir tårågd, komandirskie sekundvisare blev pricken över i:et sanna någons ord
Fan, 1521 har alltid varit blå sunburst för mig enbart men du gör mig sugen på en svart med dina bilder. Har den blå 2 gånger men har börjat känna ett Squale sug igen. Men jag borde nog inte...Snart helg!