• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vad kallas den här typen av tavla? Turtle dial gick ju inte att googla för det blev mest en annan klocka som kom upp.
82DEB4AB-A718-4658-8A06-17E5DC252EA3.jpeg

Verkligen. Mycket klocka för en tusing, som jag köpte den för.
Hade gärna köpt den vita automataren som låg på k&s om jag inte hade satt köpstopp i dec. Behöver inte fler klockor och säljaren ville inte byta. Viss är de slut hos er?
Ja, dom är slut. Har inte 100% koll på lagret då det är mina kollegor som roddar med det. Men mig veterligen är det svarta PVD med ORL som vi har kvar.

Skytoucher-modellerna i sina nuvarande serier skall ju fasas ut. Vi kommer förhoppningsvis ersätta dom framöver, men först så ligger fokus på att ta fram en Chrono och evt. en diver innan nya Piloter kommer. Och de nya kommer inte bli 42, utan 40 eller mindre.

Jävlar vad retro-cool denna Yeman är! :)
Ca 5000kr är också ett rimligt pris, med Yema in-house-urverk!
Face_937bf25a-e09d-4d2f-8e1d-7a401f2ae7fe_400x.jpg
4be1b2c4a56f677b03e71a97e69bb46d.png
f8037c57a9c1ee11efd4fb2a689cc0fb.png
Tycker den är svinball! Jag lyckas alltid fastna för det som är lite udda så denna tilltalar mig. 😊👍
La en beställning på yemas nya led reissue häromdagen, vart sugen på den länge men nu gick det inte att hålla sig längre! Har en känsla av att detta var ett grymt onödigt köp😲🤔😂
IMG_20201218_101148.jpg

Wow vilken pjäs. Grattis i förskott 👍.
Jag hade valt den svarta, för egen del så tröttnar jag fortare på färgade urtavlor av någon anledning. Den blå var ju också jäkligt trevlig och sticker ut mer men passar den till allt, det är frågan? Vit är grym och känns mest dressad av dom (enligt mig och jag har ju oftast fel som sagt 😊) Nu börjar jag luta åt den blå men en annan fråga är om det i längden blir to much med blå tavla och blått gummi?
Ehh, svart får min röst 😊👍.

Tänkte till och kom fram till att du också kommer åka dit med en svart UN slutligen.
Fast det finns extremt många sidospår är huvudspåret tydligt och gemensamt för oss båda
Svart Aquis > Svart Colt > Svart UN?

Vet inte om den typen av tavla har ett speciellt namn.
Är det index:arna du syftar på?
Ja precis. Har läst nånstans att de kallas sköldpaddsindex, Får för mig att tavlan var vanlig på 60-talet och eventuellt på supercompressors (?)
Det jag egentligen vill åt är att kolla lite vad det finns för olika nyproduktioner av klockor med sådan tavla.
Vet ju dessa två nedanstående men sen tar det rätt mycket stopp.
1608285822677.png
1608285852499.png

1608287261422.png

1608287320307.png

Senast ändrad:
Bli det ut på en mosse för trollrunda å korvgrillning😊
Kör key westen på ett tidigt spaceace😎

Fundera på att kanske flippa en av mini 🐢 för att skaffa en "gada",. sarb eller hamilton khaki field. Eller något liknanade😊 gärna 38mm, gärna med länk.. Nån som sittter på något roligt att sälja/byta?

IMG_20201218_105336.jpg

Ja precis. Har läst nånstans att de kallas sköldpaddsindex, Får för mig att tavlan var vanlig på 60-talet och eventuellt på supercompressors (?)
Det jag egentligen vill åt är att kolla lite vad det finns för olika nyproduktioner av klockor med sådan tavla.
Vet ju dessa två nedanstående men sen tar det rätt mycket stopp.
1608285822677.png
1608285852499.png

1608287261422.png

1608287320307.png
Snöade själv in på liknande tavlor slutet 50-början 60-tal ish i en period(Har haft NTHn på bilden).
Tänka spontant Zodiac som gjort diverse nytolkningar på sina egna modeller..hmm Oris sixty-five kanske?
eiAdyJR.jpg

elJfDvC.jpg

Senast ändrad:
Ja, dom är slut. Har inte 100% koll på lagret då det är mina kollegor som roddar med det. Men mig veterligen är det svarta PVD med ORL som vi har kvar.

Skytoucher-modellerna i sina nuvarande serier skall ju fasas ut. Vi kommer förhoppningsvis ersätta dom framöver, men först så ligger fokus på att ta fram en Chrono och evt. en diver innan nya Piloter kommer. Och de nya kommer inte bli 42, utan 40 eller mindre.
Angående boett-storleken på de nya modellerna - det låter mumma med 40 mm, särskilt för någon med spinkiga handleder (17-17.5) som jag... Fick avyttra min Skytoucher då den var för stooor.:sorry:

Väldigt behaglig att titta på, bra jobbat 😊👍
Tackar ödmjukast gubbar 😊

Ah du hade en till tavla din lurifax 😉 cleant och snyggt så man blir tårågd, komandirskie sekundvisare blev pricken över i:et sanna någons ord 😊
Tack snälla, ja jag fick den tillsammans med den andra tavlan som "example" på Mk.2. Det var dock tyvärr denna tavla som jag hade på första urverket som inte lirade med visarna så den var inte längre "ny", hade naturligtvis låtit dig avgöra själv vilken du ville ha annars 😊 Denna är glansig och saknar struktur som din Mk.6 och har grön lume istället för blå.

Tillbaka
Topp