• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lura mig nu inte till massa tok... Gjorde kamremsbyte och stora servicen på bilen förra månaden, och den här månaden skulle jag fixa bromsarna; det visade sig att det mesta behövde bytas och notan hamnade på 11 tkr... Blir nog att kränga några dinkor i mellandagarna 😵

11 000 kr var bara för bromsarna, med stora servicen blev det det mer än det dubbla 😭
Kör oxå DKW och du vet ju vad det kostar att byta remjäveln på dom 🤬

Lider med dig! Skickade Toyotan på service á 1.9 tkr. Slutade att mekanikern länsade mig på ytterligare 8 tkr för nya bromsskivor fram, högerfram bromsok samt en hjulmutter som hade gått av. Och utöver det behöver jag byta ljuddämparen för ytterligare 3 tkr :banghead:
 
Hello brøther
IMG_20201221_203041.jpg
Yo ma' man 😊
PSX_20201221_203723.jpg
 
Lider med dig! Skickade Toyotan på service á 1.9 tkr. Slutade att mekanikern länsade mig på ytterligare 8 tkr för nya bromsskivor fram, högerfram bromsok samt en hjulmutter som hade gått av. Och utöver det behöver jag byta ljuddämparen för ytterligare 3 tkr :banghead:
Bilar kostar pengar! Därför jag kör en gammal Seat och får hjälp av farsgubben med reparationer 😊
 
Vilken skönhet! Storlek på den godingen?
38,5mm men en liten tjockis på 15mm, vet inte riktigt hur det bär på den lilla diametern. Jag brukar i och för sig gilla när diametern kompenseras på höjden, det får en mindre klocka att kännas mer solid på något sätt. Problemet med dessa koppar tavlor är att dom är sällsynta och dyker väldigt sällan upp till salu beggade och då får man dessutom kliva utanför sin comfort zone och söka internationellt, har hittat en jag tagit kontakt med men får se om han är villig att sälja internationellt.
Mestadels papper 😜
IMG_20201221_184323.jpg
 
38,5mm men en liten tjockis på 15mm, vet inte riktigt hur det bär på den lilla diametern. Jag brukar i och för sig gilla när diametern kompenseras på höjden, det får en mindre klocka att kännas mer solid på något sätt. Problemet med dessa koppar tavlor är att dom är sällsynta och dyker väldigt sällan upp till salu beggade och då får man dessutom kliva utanför sin comfort zone och söka internationellt, har hittat en jag tagit kontakt med men får se om han är villig att sälja internationellt.

Mestadels papper 😜
IMG_20201221_184323.jpg
And theeeeen?😇
 
11 ? Inte farligt. Gjorde 6.000 mila service, gick på dryga 14....... :eek: "Ja, det såg ju bra ut det där !" fick jag höra när jag hämtade bilen. Har det varit en Lambo så hade jag förstått det men en DKW !!!!!
Bild som inte har med ämnet att göra
IMG_8177.JPG

11 000 kr var bara för bromsarna, med stora servicen blev det det mer än det dubbla 😭
Kör oxå DKW och du vet ju vad det kostar att byta remjäveln på dom 🤬
Lustigt att två personer kör ett bilmärke jag aldrig hört talas om! Finns det idag eller är det veteranare?
 
Tillbaka
Topp