• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

38,5mm men en liten tjockis på 15mm, vet inte riktigt hur det bär på den lilla diametern. Jag brukar i och för sig gilla när diametern kompenseras på höjden, det får en mindre klocka att kännas mer solid på något sätt. Problemet med dessa koppar tavlor är att dom är sällsynta och dyker väldigt sällan upp till salu beggade och då får man dessutom kliva utanför sin comfort zone och söka internationellt, har hittat en jag tagit kontakt med men får se om han är villig att sälja internationellt.

Mestadels papper 😜
IMG_20201221_184323.jpg

Valjoux 7750-verket i 356an är lite speciellt. När jag hade en så hade jag svårt att vänja mig vid rotor-spinnandet. Det var verkligen som att ha en liten motor på handleden. Boetten vibrerade vilt (kanske överdriver lite nu).

Det är möjligt att faktumet att boetten är ganska liten gör att det accentuerar det hela. Mer närkontakt på nåt vis., Fast nu killgissar jag verkligen känner jag :)
 
Jäklar! Den med stålbezel!

Oh tjena, den med stålbezeln🤌

Wow, de där gillar jag! 😍

Wow, dubbelt grattis om man säger så 😊

Tack gubbar, det uppskattas! Det var SPB185 med stålbezel som direkt fångade mitt intresse men jag ville gärna jämföra båda innan jag gjorde det slutgiltiga valet, blir till att behålla stål och skicka tillbaka 187an verkar det som ☺️

Valjoux 7750-verket i 356an är lite speciellt. När jag hade en så hade jag svårt att vänja mig vid rotor-spinnandet. Det var verkligen som att ha en liten motor på handleden. Boetten vibrerade vilt (kanske överdriver lite nu).

Det är möjligt att faktumet att boetten är ganska liten gör att det accentuerar det hela. Mer närkontakt på nåt vis., Fast nu killgissar jag verkligen känner jag :)
Jodå jag vet vad du menar, har ett 7750 sittandes i min Corallo men om jag ska vara helt uppriktig så gillar jag faktiskt vobblet däremot tycker jag det är lite väl högljutt ☺️

IMG_20190930_161739.jpg
 
Tack gubbar, det uppskattas! Det var SPB185 med stålbezel som direkt fångade mitt intresse men jag ville gärna jämföra båda innan jag gjorde det slutgiltiga valet, blir till att behålla stål och skicka tillbaka 187an verkar det som ☺️


Jodå jag vet vad du menar, har ett 7750 sittandes i min Corallo men om jag ska vara helt uppriktig så gillar jag faktiskt vobblet däremot tycker jag det är lite väl högljutt ☺️

IMG_20190930_161739.jpg
Vad gick den loss på om man får fråga?
 
Detta är nog subjektivt men jag föredrar Premium Nato från Singularstraps. De är robusta, lagom stela och har bra hårdvara som är lagom. Håller länge, de äldsta jag har är väl 4 år, men det kanske inte är jättelänge.

Jag har inte testat allt som finns såklart. CNS har ganska lik struktur på vissa och säkert större utbud, men en dags leveranstid är bra :)

Har testat deras skinn-nato nu som är gjort av känguru och håller rejält hög kvalitet, sa vegetarianen, borde nog inte köpa skinn...

lite inspirationsbilder:

91B6635B-504A-4BA2-8FE4-B710BF6FB8B4.jpeg

(den observante ser att det blå snarare är 19 mm, det är för att jag bad Mikael att leta reda på ett avvikande 20 mm som skulle passa Yema)
C594C4ED-017E-4A36-B782-496D5E3A1BCD.jpeg


Skinn
06BC0CB3-8CBD-4709-9D49-4B2E1B8563A2.jpeg
Vilken fin hårdvara de var på dom där. Får beställa ett sådant. Det fanns en extra dyr super variant med om man känner att man har för mycket pengar😁

Jag köpte en klocka idag med. Det var nog rekord. Det kom ett mail från Nodus. De släppte en sportklocka med sunburst silvertavla och bra länk. Det var precis vad jag har letat efter. Jag köpte den på sekunden utan att tveka. Datumet är fjompigt och kontrastfärgen på texten är tråkig men jag bryr mig inte. Helheten ser bra ut.
Edit: bättre bild
Screenshot_20201221-232434.png
 
Senast ändrad:
Valjoux 7750-verket i 356an är lite speciellt. När jag hade en så hade jag svårt att vänja mig vid rotor-spinnandet. Det var verkligen som att ha en liten motor på handleden. Boetten vibrerade vilt (kanske överdriver lite nu).

Det är möjligt att faktumet att boetten är ganska liten gör att det accentuerar det hela. Mer närkontakt på nåt vis., Fast nu killgissar jag verkligen känner jag :)
Jag tyckte 103:an vibrerade mer. Och jag saknar det. Gillade verkligen det. :)
 
@Von?
Känns som givet till dom snabba skorna.

IMG_20201221_190203.jpg

IMG_20201221_190135.jpg


IMG_20201221_190146.jpg
Visst är chapter ringen silvrig? 🤔 Häftig effekt av att den rosa delen av tavlan speglar sig för att få den att framstå som rosa medan den nedre delen ser silvrig ut.
Så jävla läcker, ÄLSKAR färgerna! 😍 Synd på 44x16mm bara. Jag såg att de även hade en 62MAS-variant samt tuna som är betydligt rimligare i sin storlek. Det skulle vara intressant att se hur 62MAS-varianten skulle se ut med samma chapter ring som de andra två.

ezgif-2-7f1cec996214.png


ezgif-2-74d26e8be545.png


Den fanns även som samurai men det var inte riktigt min kopp te.

DSC06344-800x800.jpg
 
Senast ändrad:
Känns mycket bra, lite tajt i låset, men än så länge är det mitt enda aber :)

Måste säga jag blev imponerad med, känns som en väldigt bra klocka för den tusing jag gav. Men ska läggas under granen i två dagar men den som väntar...
tänkte se om SM vill sälja mig ett grönt insert med för lite kermit.

Tycker tvåton ser perfekt ut, skulle bli en bra sommarklocka!
 
Vad gick den loss på om man får fråga?
Vilken då?

Vilken fin hårdvara de var på dom där. Får beställa ett sådant. Det fanns en extra dyr super variant med om man känner att man har för mycket pengar😁

Jag köpte en klocka idag med. Det var nog rekord. Det kom ett mail från Nodus. De släppte en sportklocka med sunburst silvertavla och bra länk. Det var precis vad jag har letat efter. Jag köpte den på sekunden utan att tveka. Datumet är fjompigt och kontrastfärgen på texten är tråkig men jag bryr mig inte. Helheten ser bra ut.
Blev dubbelt för mig, hoppas jag kan nöja mig nu för i hel...e!! Kände dock med två så udda färger så lär jag ångra mig om jag inte stämplar ut nu, missade Retrospect II med Salmon tavlan och när dom släppte Mk. III så fanns inte den tavlan med. När jag scannar nätet så finns det ju knappt några alternativ alls, Sinn för 27500 var det billigaste jag hittade.
2020-12-17-14-52-54-(C,Smoothing1)-Edit-2.jpg
LightBlue.jpg
 
Senast ändrad:
Visst är chapter ringen silvrig? 🤔 Häftig effekt av att den rosa delen av tavlan speglar sig för att få den att framstå som rosa medan den nedre delen ser silvrig ut.
Så jävla läcker, ÄLSKAR färgerna! 😍 Synd på 44x16mm bara. Jag såg att de även hade en 62MAS-variant samt tuna som är betydligt rimligare i sin storlek. Det skulle vara intressant att se hur 62MAS-varianten skulle se ut med samma chapter ring som de andra två.

ezgif-2-7f1cec996214.png


ezgif-2-74d26e8be545.png


Den fanns även som samurai men det var inte riktigt min kopp te.

DSC06344-800x800.jpg
Tycker det ser ut som plast som är målad/fadad som tavlan, men jag heter inte FOQ och andra sidan.
Du tycker inte det blir för spexigt då? När t.o.m jag tycker det så brukar det vara illa 🤔
 
Visst är chapter ringen silvrig? 🤔 Häftig effekt av att den rosa delen av tavlan speglar sig för att få den att framstå som rosa medan den nedre delen ser silvrig ut.
Så jävla läcker, ÄLSKAR färgerna! 😍 Synd på 44x16mm bara. Jag såg att de även hade en 62MAS-variant samt tuna som är betydligt rimligare i sin storlek. Det skulle vara intressant att se hur 62MAS-varianten skulle se ut med samma chapter ring som de andra två.

ezgif-2-7f1cec996214.png


ezgif-2-74d26e8be545.png


Den fanns även som samurai men det var inte riktigt min kopp te.

DSC06344-800x800.jpg
Samtliga finns även i stål genom proximawatches som låter en ändra detaljer som bezelinlägg, boett osv. 62MAS-varianten skulle vara kul att prova men då i stål och med silvrig chapter ring likt de övriga modellerna. Å andra sidan tycker jag att boetten ser lite klossig ut och verkar dessutom ha rätt kass finish? Jag har för mig att det har funnits ett par stycken i tråden tidigare så ni som har haft en kanske kan komma med input? ☺️ Jag är rätt säker på att det även har funnits tuna och MM300 i tråden? @KlockTotte
 
Måste säga jag blev imponerad med, känns som en väldigt bra klocka för den tusing jag gav. Men ska läggas under granen i två dagar men den som väntar...
tänkte se om SM vill sälja mig ett grönt insert med för lite kermit.

Tycker tvåton ser perfekt ut, skulle bli en bra sommarklocka!
En tusing var ju sjukt värt det, vet inte om TT är värt 1500 till :p
 
Tycker det ser ut som plast som är målad/fadad som tavlan, men jag heter inte FOQ och andra sidan.
Du tycker inte det blir för spexigt då? När t.o.m jag tycker det så brukar det vara illa 🤔
Mycket möjligt men låter det inte lite overkill? Den är i och för sig matt så varför inte. Nejdå, lagom diskret skulle jag säga. 😁 Jag är en sucker för klara färger och tycker att den här är helt fantastisk. Jag har haft en SBBN035 och tyckte att den var rätt tråkig så den här passar mig nog bättre. Den finns i aluminium som väger 57(!!!) gram och stål på 112g som är väldigt lätt det också. Frågan är om aluminium blir alldeles för lätt? Jag googlade fram vikten på den så kallade "leksaksklockan" ( :rolleyes: 🤭 ) som jag har på armen just nu och den väger tydligen 78g som jämförelse. :eek: Å andra sidan får man en fräck backsida på aluminiumversionen.

m33QfWd.jpg
Seiko-Prospex-MarineMaster-”Tuna”-SBBN035-2.jpg

ezgif-2-07c5a578fef2.png
 
Samtliga finns även i stål genom proximawatches som låter en ändra detaljer som bezelinlägg, boett osv. 62MAS-varianten skulle vara kul att prova men då i stål och med silvrig chapter ring likt de övriga modellerna. Å andra sidan tycker jag att boetten ser lite klossig ut och verkar dessutom ha rätt kass finish? Jag har för mig att det har funnits ett par stycken i tråden tidigare så ni som har haft en kanske kan komma med input? ☺️ Jag är rätt säker på att det även har funnits tuna och MM300 i tråden? @KlockTotte
Hade först HIMQ mm300 sedan en Steeldive mm300. Av de två var HIMQ bättre i finish men därmed inte sagt att Steeldive var dålig för pengarna. Men som jag förstått det av de som testat lite fler varianter så ligger San Martin i toppen men Proxima/HIMQ strax efter. Bara kjöööp om du gillart 😎

2 dagar kvar till 2.5 vecka ledighet 😍
IMG_20201222_082215.jpg
 
Hade först HIMQ mm300 sedan en Steeldive mm300. Av de två var HIMQ bättre i finish men därmed inte sagt att Steeldive var dålig för pengarna. Men som jag förstått det av de som testat lite fler varianter så ligger San Martin i toppen men Proxima/HIMQ strax efter. Bara kjöööp om du gillart 😎

2 dagar kvar till 2.5 vecka ledighet 😍
IMG_20201222_082215.jpg
Fet klocka!😀
Men nyfiken, vad tusan är det som står bakom på bordet?
 
Mycket möjligt men låter det inte lite overkill? Den är i och för sig matt så varför inte. Nejdå, lagom diskret skulle jag säga. 😁 Jag är en sucker för klara färger och tycker att den här är helt fantastisk. Jag har haft en SBBN035 och tyckte att den var rätt tråkig så den här passar mig nog bättre. Den finns i aluminium som väger 57(!!!) gram och stål på 112g som är väldigt lätt det också. Frågan är om aluminium blir alldeles för lätt? Jag googlade fram vikten på den så kallade "leksaksklockan" ( :rolleyes: 🤭 ) som jag har på armen just nu och den väger tydligen 78g som jämförelse. :eek: Å andra sidan får man en fräck backsida på aluminiumversionen.

m33QfWd.jpg
Seiko-Prospex-MarineMaster-”Tuna”-SBBN035-2.jpg

ezgif-2-07c5a578fef2.png
Ja, jag vet inte såklart men det ser ut som det är struktur på chaptern om man zoomar in lite. Förstå mig rätt, gillar ju också klatschiga färger i men vill samtidigt inte ha en "rolig" klocka...känns som någon försökt för mycket, typ 🤔
Finns Seiko i aluminium också eller är det eget påhitt?
 
Tillbaka
Topp