• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag har haft båda :) Jag personligen tycker att automataren är mycket mer mångsidig och användbar. Den manuella har ganska raka och i synnerhet låååånga luggar vilket gör att den förutom bärs mycket större enbart funkar på NATO. Alla andra band ger en gigantisk glugg mellan boett och bandstift som ser helt fel ut. Automataren är också trevligare att titta på med en tavla som det händer betydligt mer på och det gör att den tillsammans med polerad bezel att den funkar både som fältklocka OCH vardags eller festklocka. Det gör inte den manuella :D Just my two cents.
Precis min mening! 👌
 
Jag har haft båda :) Jag personligen tycker att automataren är mycket mer mångsidig och användbar. Den manuella har ganska raka och i synnerhet låååånga luggar vilket gör att den förutom bärs mycket större enbart funkar på NATO. Alla andra band ger en gigantisk glugg mellan boett och bandstift som ser helt fel ut. Automataren är också trevligare att titta på med en tavla som det händer betydligt mer på och det gör att den tillsammans med polerad bezel att den funkar både som fältklocka OCH vardags eller festklocka. Det gör inte den manuella :D Just my two cents.
Tycker Hamilton gör några misstag. Luckor i sin portfölj. Varför kan de inte göra den där supersnygga automaten utan datum? Varför inte Interstellar och Murph i mindre storlek? Och varför inte The Hack med kortare bandhorn och med länkalternativ?

Jag hade haft minst en av ovanstående. Lutar nog mest åt samma som du säger i nuvarande erbjudandet, dvs Khaki Field Automatic. Snygg som få! :)
 
Fränt! Det stod där inget om i din post, vad är det för urverk i den automatiska varianten tro?
Och det var för övrigt jäkligt typiskt, det enda som hindrat mig från att köpa peacemakern har varit urverket 😅
Se näst sista posten ☺️
Screenshot_2020-12-26-11-57-34-990_com.facebook.katana.jpg
 
Det är Gaddesanna.. spenderade många somrar där :) (dock aldrig förstått mig på namnet?? 🤔)
Ortnamnsexperten Bengt Lindström berättar att förleden Gadd betyder "utskjutande bergklack" och den senare leden Sanna eller Sanda betyder sanddynor eller sandängar. Därför bör Gaddesanna tolkas som "den från Halleberg utskjutande gadden med sandängar".

En del säger Gardesanda och även Gardis 🧐

Var packad där några gånger i min ungdom, mycket trevlig sommarstrand!
 
Senast ändrad:
God fortsättning! Vilka, förutom jag själv, var det som var lite smått intresserade av Vanuatu?


Har ägt den det, vi klickade aldrig men gillar man stilen köp. De växer inte på träd och 3k är mkt pang för pengen :)
 
Skickar ut en skön trippel på byteslördag, mest pga tristess faktiskt...
Samtliga är givetvis fullset, Hirsch Stone med matchande armband kan medfölja vid rätt byte tex mot en Horizon ;) @KandreasF :p

Men är som vanligt upplagd för alla möjliga (och omöjliga) förslag :D
0FCB1F07-EDEE-4C5D-99B9-58BF0EEF9E9E.jpeg
 
Jag skickar upp lite prylar på byteslördagen i hopp om att tunna ur samlingen (nyårslöftet 2021 😅). Bytes alltså helst mot pengar.

Seiko SNK mod. Full lume dial från Firefly. Riktigt cool och i superfint skick. 1500:-
Seiko_Firefly.jpg


Timex Fairfield 41mm. Billig dressare med Indiglo. Fullset med superskönt läderband. 400:-

Timex2.jpg


Pulsar militärkronograf PM3129X1. Ny. Bara avplastad. Fullset. 850:-
Pulsar_Chrono.jpg


Barton Smoke Grey canvas 20mm. Nytt. 150:-
Barton.jpg
 
Hoppa inte i plurret utan att skruva i kronan bara, utifall att du missat att den inte var iskruvad ivf på bilden.
Tack för varningen! Ingen fara dock, försöker undvika vatten. ;)

Jag hade precis tagit den ur klocklådan och dragit upp den och satte den på armen på vägen till sängen. Skulle ställa in tiden, vilket är anledningen till att den inte var iskruvad. :)
 
Har dessa till byteslördag. 2000kr för bägge.
 
Undrar om inte jag köpte den av @FOQ och sålde till @parasec som möjligen sålt till @Jeser90 ... kan ju komma ihåg fel (som så ofta) förstås, men kul om den kan spåras... 

Undrar om inte jag köpte den av @FOQ och sålde till @parasec som möjligen sålt till @Jeser90 ... kan ju komma ihåg fel (som så ofta) förstås, men kul om den kan spåras... :)

Det stämmer! Jag hoppas allt är bra med dig broder. Ser inte dig allt för ofta numera.
 
Tack för varningen! Ingen fara dock, försöker undvika vatten. ;)

Jag hade precis tagit den ur klocklådan och dragit upp den och satte den på armen på vägen till sängen. Skulle ställa in tiden, vilket är anledningen till att den inte var iskruvad. :)
Hade missat att skruva i kronan på 50k klocka och upptäckte det i duschen en gång. Satte hjärtat i halsgropen men som tur var gick allt bra.
 
Tillbaka
Topp