• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har dessa till byteslördag. 2000kr för bägge.

Vilken månad är 7A38an tillverkad :)?
 
Synd att det inte var 80 (dvs oktober 1988)! Är lite på jakt efter en års och månadsklocka :)
Jag har faktiskt en års och månads klocka. :)
53E1BC02-92EE-49A1-8422-E14C399E6645.jpeg
 
Nu blommar löken! Håll hårt i era Squales nu.
Hårt använda med dings och dylikt kostar mer än en ny från Gnomon 😨. Skulle aldrig sålt min.
Han syftar händelsevis inte på en viss nyligen skapad annons, där ett väldigt väl använt exemplar visas upp?

Tänkte fråga vad marknadspris är på dessa, men om den är dyrare än en ny verkar det lite högt, såvida de inte är svåra att få tag i.
 
Han syftar händelsevis inte på en viss nyligen skapad annons, där ett väldigt väl använt exemplar visas upp?

Tänkte fråga vad marknadspris är på dessa, men om den är dyrare än en ny verkar det lite högt, såvida de inte är svåra att få tag i.
Helt rätt. Med det slitaget så borde den inte kosta mer än hälften. Rejält sliten enligt mig.
Ny 4700kr från Gnomon sen 300 spänn som deras tull/moms brukar gå på för något i den prisklassen.
 
ECA Göteborg Denise? Är det någon som känt på den? Verkligen en egen stil, vilket jag gillar. Nästan 10 000 kr, så det är ju en del pengar för ett mikromärke.
F16AAEA8-51F6-40C7-9C7E-A32983AA3452.jpeg
Det ska tydligen vara lite halvtaskig kvalitet enligt vissa kommentarer eller snarare att den är dyr i förhållande till vad man får men som i många andra fall är det främst designen man betalar för. Jag föredrar den förra modellen med PR-indikator istället för datum och har en köpesannons ute om någon har tröttnat på sin... 😇
 
Regn och mörker har sina fördelar ibland. Har pysslat med mod av min bonklip från Joseph Bonnie så den passar min gamla Fortis. Bonklip finns i 2 längder och jag köpte såklart fel :) så det är bara rejält korta klockor den passar på...

4D12D901-B600-4912-8251-2FA2854C95A7.jpeg

C3809175-E2EB-406D-B058-242AAE80E51F.jpeg

E93AA4F1-0DC4-4633-B85A-82BFAF60E51F.jpeg

God fortsättning på er micro-vänner!
 
Regn och mörker har sina fördelar ibland. Har pysslat med mod av min bonklip från Joseph Bonnie så den passar min gamla Fortis. Bonklip finns i 2 längder och jag köpte såklart fel :) så det är bara rejält korta klockor den passar på...

4D12D901-B600-4912-8251-2FA2854C95A7.jpeg

C3809175-E2EB-406D-B058-242AAE80E51F.jpeg

E93AA4F1-0DC4-4633-B85A-82BFAF60E51F.jpeg

God fortsättning på er micro-vänner!
Kan vara bra att veta, Sireca låter en välja mellan normal och XL och vanligtvis väljer man alltid det största för att få fler länkbitar om man skulle behöva i framtiden men bonklip är alltså specifika längder som inte går att korta ner?
 
Kan vara bra att veta, Sireca låter en välja mellan normal och XL och vanligtvis väljer man alltid det största för att få fler länkbitar om man skulle behöva i framtiden men bonklip är alltså specifika längder som inte går att korta ner?
De går inte att korta om man inte är guldsmed eller liknande. Serica’s och Joseph Bonnie är samma produkt, tror de bolagen hänger ihop samt med magasinet les Rhabilleurs.

Länken utvecklades iom Sericas W.W.W. Och såldes först enbart med klockan. Jag tror de bytte storlekar för tidigare skulle jag ha den längre men nu tvärtom.

Mät ordentligt enligt instruktion, de går inte att byta då de tillverkas på order. Fransmännen är bra på att utnyttja EU’s regler om (ej) bytesrätt på special och limiterade orders.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp