Vad funkar bättre än en quartz på gymmet? Vågen visar 102kg morgonvikt. Man kanske borde kötta på sig lite så man slipper se så klen ut...
Allt över 0,1 ton är fullvuxet... men det är klart, du ligger farligt nära gränsen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad funkar bättre än en quartz på gymmet? Vågen visar 102kg morgonvikt. Man kanske borde kötta på sig lite så man slipper se så klen ut...
Nja typ 1.3k, fast på läder (vilket jag föredrar iof). Precis ur & Penn. AN3620 är ref tror jag.
Mkt klocka för pengen!
Synd att det inte är eco drive
Fick en peng av mor och far i födelsedagspresent. Visst går det köpa en parfym, kläder etc för det. Men vore kanske roligare köpa något mer beständigt. Vad köper man i klockväg för någon tusing? (har koll på G-shock)
Edit: kanske denna, alltid trott de varit eco drive men inser det står quartz. Gillar ju iwc kronos. Verkar finnas lokalt med...
Sã fick den äntligen komma ut ur sitt paket, Smiths Navigator. Känner mig nöjd!
Tvärtom för mig, ogillat eco drive (ibland) pga tavlan får lite andra nyanser av lila/blå av solcellerna på vissa modeller
Jaha... det visste jag inte.
Jag har en citizen eco drive dressare med vit tavla... där kan man inte se nån avvikelse i den vita färgen.
Det finns ju några roliga Seiko-femmor för 1-1,5kNja typ 1.3k, fast på läder (vilket jag föredrar iof). Precis ur & Penn. AN3620 är ref tror jag.
Ja...men sen beror det lite på hur "hård" man är också...Allt över 0,1 ton är fullvuxet... men det är klart, du ligger farligt nära gränsen
Möjligtvis en Ginault Or1 eller Or2 med svart vridring, datum och smurf-lume.Snart slut på 2020!
Har ni nåt ni ser fram emot med klockåret 2021?
Releaser, rockader i klocklådan?
Tror jag sett den där på URoPenn men på band, vet inte hur svårt det är att få tag på en länk dockFick en peng av mor och far i födelsedagspresent. Visst går det köpa en parfym, kläder etc för det. Men vore kanske roligare köpa något mer beständigt. Vad köper man i klockväg för någon tusing? (har koll på G-shock)
Edit: kanske denna, alltid trott de varit eco drive men inser det står quartz. Gillar ju iwc kronos. Verkar finnas lokalt med...
Vad tycker du om den så här ett par dagar senare? Otroligt snygg och kul med både Cali och bonklip. Det känns dock som att den kanske upplevs som lite klumpig på andra typer av band?
Jultomten kom från Frankrike precis i tid.
Serica 4512, Tudor BB36-killer? Kanske.
Supernöjd, första julen på många år som jag inte burit vintage. Jag har 18mm bonklip till vintageklockor men aldrig varit ett jättefan , snyggare på bild än irl, 20mm till denna är dock perfekt. Ger helt egen identitet till klockan och bekvämt som fan. Testade mig igenom lite band i förrgår, tycker inte jag skulle säga den upplevs som klumpig. Däremot har man ju aktivt valt 20mm bandbredd på en 37-38 mm klocka som ju kanske vanligare har 18-19 mm, det ger lite mer H-form på boetten. Blir snyggare med Nato men kanske en smaksak med vanliga band, jag som är van vid vintageproportioner hajade definitivt till på skillnaden. Får se med tiden hur jag gillar det.Vad tycker du om den så här ett par dagar senare? Otroligt snygg och kul med både Cali och bonklip. Det känns dock som att den kanske upplevs som lite klumpig på andra typer av band?
Var det inte någon här som beställde en GMT från LINJER? Lite sugen på att klicka hem deras dressare. Enl. hemsidan så ska de stå för kostnaderna för tull och moms.
38mm case diameter. Lug tip to lug tip: 44mm. Distance between lugs: 18mm. Specifically engineered to be as slim as possible, at 8.4mm case thickness. (This is the thinnest ETA 2824-2 watch in the world.)
Sjukt fin den där Traskan och riktigt härliga bilder som vanligt! Hur känner du för din Nezumi, är du nöjd med den? Jag är sjukt sugen på en sån du har (antingen PVD eller stål) eller en sån på bilden nedan. Ser riktigt fina ut och kul med svenskt märke.
Traskar runt i huset och njuter av att vara julledig med en Freediver på armen.
Snart dags att plocka fram julbordet igen och gå upp ytterligare ett kilo!
Provkör även klockstället man fick i julklapp av tanten med en Nezumi och en Seiko.
Blir ju perfekt på nattduksbordet det där tror jag.
Denna finns nu på MWC hemsida för ca 1300kr ny..dom säljer ut dessa stål modeller då de kommit i titan..Lite specs:Fick en peng av mor och far i födelsedagspresent. Visst går det köpa en parfym, kläder etc för det. Men vore kanske roligare köpa något mer beständigt. Vad köper man i klockväg för någon tusing? (har koll på G-shock)
Sjukt fin den där Traskan och riktigt härliga bilder som vanligt! Hur känner du för din Nezumi, är du nöjd med den? Jag är sjukt sugen på en sån du har (antingen PVD eller stål) eller en sån på bilden nedan. Ser riktigt fina ut och kul med svenskt märke.
Det är Gaddesanna.. spenderade många somrar där (dock aldrig förstått mig på namnet?? )Ser på på spåret.
Kom en fråga om Vänersborg.
Jag och frun var där 1993 i närheten vid en strand som hette Gaddesunda, men hittar bara Gaddesanna när jag kollar på kartan...
Berätta mer för oss ni orakel!
Tackar!Det är Gaddesanna.. spenderade många somrar där (dock aldrig förstått mig på namnet?? )
Här är sig likt, man kan få svar på allt... Så trevligt.Det är Gaddesanna.. spenderade många somrar där (dock aldrig förstått mig på namnet?? )
Kul att du gillar den så mycket. Är på jakt efter en schysst kvartsare och den där är riktigt snygg. Baksidan på Corbeau är tjusig också tycker jag, väldigt kaxig design. Kommer nog inte att använda vridringen särskilt mycket så det är ett mindre problem.Tack mannen, det värmer!
Jo jag är supernöjd med min Corbeau! Varje gång jag kollar ner på handleden när jag har den på mig så blir jag glad.
Det är något med designen, printade tavlan, double dome glaset med blå ar och sub dials som lirar tillsammans och ger ett bra djup och sköna reflektioner. Oavsett ljus och vinkel. Tycker inte det är så med någon av mina andra klockor faktiskt.
Är själv sugen på just den där på bilden också. Väljer man en utan dlc så har dom dessutom ett matchande jubilee.
Enda minuset i prokollet är att det är lite gritty action på vridringen. Kan ev ha med dlc coatingen att göra. Lite dyr också med tanke på att det är vk63 och ingen länk ingår i priset. Men jag tycker designen är värd priset
#bonusbild
Jag känner att några klockköp var för dyra i år men vill ändå inte sälja dem. Får bli billiga klockor 2021. Guld var annars en trevlig upptäckt för mig i år så det får bli något billigt och blingigt dåSnart slut på 2020!
Har ni nåt ni ser fram emot med klockåret 2021?
Releaser, rockader i klocklådan?
Men varför 19 mm bandbredd? Ska nog ta mig en titt på den ändå sen. Man får väl behålla länken på helt enkelt.Såg tidigare i tråden att Certina kommer med en 38 mm dykare.
Går verkligen i god för dessa, synd bara att det inte gjort en röd sekundvisare.
Den poppar verkligen ut i min mening.
Hands-On - The New Certina DS Action Diver 38mm (Specs & Price)
Here is the new Certina DS Action Diver 38mm, A cool, compact and robust dive watch at fair price that we present you with hands-on photos.monochrome-watches.com
Här är storebror på 43mm.
Ser på på spåret.
Kom en fråga om Vänersborg.
Jag och frun var där 1993 i närheten vid en strand som hette Gaddesunda, men hittar bara Gaddesanna när jag kollar på kartan...
Berätta mer för oss ni orakel!
Jag som är därifrån kan ge lite mer trivia om ni vill.Det är Gaddesanna.. spenderade många somrar där (dock aldrig förstått mig på namnet?? )