• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vad funkar bättre än en quartz på gymmet? Vågen visar 102kg morgonvikt. Man kanske borde kötta på sig lite så man slipper se så klen ut...🤣🤣
20201225_145532.jpg

Allt över 0,1 ton är fullvuxet... men det är klart, du ligger farligt nära gränsen 😅
 
Fick en peng av mor och far i födelsedagspresent. Visst går det köpa en parfym, kläder etc för det. Men vore kanske roligare köpa något mer beständigt. Vad köper man i klockväg för någon tusing? 🤓(har koll på G-shock)

Edit: kanske denna, alltid trott de varit eco drive men inser det står quartz. Gillar ju iwc kronos. Verkar finnas lokalt med...
39E22197-5F5A-482E-B4FB-1152BE882737.jpeg

Den såg riktigt nice ut! Ser inte ohyggligt stor ut heller. 😃👍
Sã fick den äntligen komma ut ur sitt paket, Smiths Navigator. Känner mig nöjd!
784B3D68-B694-4C40-8CF3-0C6658FE8AD5.jpeg
A788BF62-FFDB-4026-88CA-178E13D20ADB.jpeg

Riktigt bra, gött att du lyckades fånga en och skönt att den äntligen fick komma ur paketet. 😊👌
 
Fick en peng av mor och far i födelsedagspresent. Visst går det köpa en parfym, kläder etc för det. Men vore kanske roligare köpa något mer beständigt. Vad köper man i klockväg för någon tusing? 🤓(har koll på G-shock)

Edit: kanske denna, alltid trott de varit eco drive men inser det står quartz. Gillar ju iwc kronos. Verkar finnas lokalt med...
39E22197-5F5A-482E-B4FB-1152BE882737.jpeg
Tror jag sett den där på URoPenn men på band, vet inte hur svårt det är att få tag på en länk dock
 
Såg tidigare i tråden att Certina kommer med en 38 mm dykare.
Går verkligen i god för dessa, synd bara att det inte gjort en röd sekundvisare.
Den poppar verkligen ut i min mening.

EB75EE48-0CDF-487A-A390-91A1E467B2CA.jpeg

Här är storebror på 43mm.
3DCE96D5-1172-4C9E-B6A5-EFAD1592D79B.jpeg
 
Vad tycker du om den så här ett par dagar senare? Otroligt snygg och kul med både Cali och bonklip. 😍 Det känns dock som att den kanske upplevs som lite klumpig på andra typer av band?
Supernöjd, första julen på många år som jag inte burit vintage. Jag har 18mm bonklip till vintageklockor men aldrig varit ett jättefan , snyggare på bild än irl, 20mm till denna är dock perfekt. Ger helt egen identitet till klockan och bekvämt som fan. Testade mig igenom lite band i förrgår, tycker inte jag skulle säga den upplevs som klumpig. Däremot har man ju aktivt valt 20mm bandbredd på en 37-38 mm klocka som ju kanske vanligare har 18-19 mm, det ger lite mer H-form på boetten. Blir snyggare med Nato men kanske en smaksak med vanliga band, jag som är van vid vintageproportioner hajade definitivt till på skillnaden. Får se med tiden hur jag gillar det.
IMG_20201225_180449.jpg IMG_20201225_180346.jpg IMG_20201225_180312.jpg
 
Var det inte någon här som beställde en GMT från LINJER? Lite sugen på att klicka hem deras dressare. Enl. hemsidan så ska de stå för kostnaderna för tull och moms.

Screenshot_20201225-182558_Gallery.jpg


38mm case diameter. Lug tip to lug tip: 44mm. Distance between lugs: 18mm. Specifically engineered to be as slim as possible, at 8.4mm case thickness. (This is the thinnest ETA 2824-2 watch in the world.)
 
Var det inte någon här som beställde en GMT från LINJER? Lite sugen på att klicka hem deras dressare. Enl. hemsidan så ska de stå för kostnaderna för tull och moms.

Screenshot_20201225-182558_Gallery.jpg


38mm case diameter. Lug tip to lug tip: 44mm. Distance between lugs: 18mm. Specifically engineered to be as slim as possible, at 8.4mm case thickness. (This is the thinnest ETA 2824-2 watch in the world.)

Jo, det var jag 😀
Bra klocka för pengarna.
Funkade kanon med tull osv 👍
Men deklarerat värde var 40 USD... så lite fusk men funkade bra 😀

Kör min på ett läder från monchard:
20201225_184141.jpg
 
IMG_20201225_145432_917.jpg


Traskar runt i huset och njuter av att vara julledig med en Freediver på armen.

Snart dags att plocka fram julbordet igen och gå upp ytterligare ett kilo! 🎅

IMG_20201225_144757_223.jpg


Provkör även klockstället man fick i julklapp av tanten med en Nezumi och en Seiko.

Blir ju perfekt på nattduksbordet det där tror jag.
Sjukt fin den där Traskan och riktigt härliga bilder som vanligt! 😊 Hur känner du för din Nezumi, är du nöjd med den? Jag är sjukt sugen på en sån du har (antingen PVD eller stål) eller en sån på bilden nedan. Ser riktigt fina ut och kul med svenskt märke. 👌
Nezumi-Studios-Watch-Corbeau-CQ2.202-military-chronograph-with-nato-strap-1 (1).jpg
 
Fick en peng av mor och far i födelsedagspresent. Visst går det köpa en parfym, kläder etc för det. Men vore kanske roligare köpa något mer beständigt. Vad köper man i klockväg för någon tusing? 🤓(har koll på G-shock)

Edit: kanske denna, alltid trott de varit eco drive men inser det står quartz. Gillar ju iwc kronos. Verkar finnas lokalt med...
39E22197-5F5A-482E-B4FB-1152BE882737.jpeg
Denna finns nu på MWC hemsida för ca 1300kr ny..dom säljer ut dessa stål modeller då de kommit i titan..Lite specs:
42mm stor.
300m vattentät.
Pvd stål boett.
Ronda 715li urverk med 10års batteritid.
Och bästa av allt tritium..
Enda nackdelen är orginal natot som är skräp. Men man får köra sitt eget..
20201225_094759.jpg

😁😁😁
 
Sjukt fin den där Traskan och riktigt härliga bilder som vanligt! 😊 Hur känner du för din Nezumi, är du nöjd med den? Jag är sjukt sugen på en sån du har (antingen PVD eller stål) eller en sån på bilden nedan. Ser riktigt fina ut och kul med svenskt märke. 👌
Nezumi-Studios-Watch-Corbeau-CQ2.202-military-chronograph-with-nato-strap-1 (1).jpg

Tack mannen, det värmer! 🙏🏼🍻

Jo jag är supernöjd med min Corbeau! Varje gång jag kollar ner på handleden när jag har den på mig så blir jag glad.

Det är något med designen, printade tavlan, double dome glaset med blå ar och sub dials som lirar tillsammans och ger ett bra djup och sköna reflektioner. Oavsett ljus och vinkel. Tycker inte det är så med någon av mina andra klockor faktiskt.

Är själv sugen på just den där på bilden också. Väljer man en utan dlc så har dom dessutom ett matchande jubilee.

Enda minuset i prokollet är att det är lite gritty action på vridringen. Kan ev ha med dlc coatingen att göra. Lite dyr också med tanke på att det är vk63 och ingen länk ingår i priset. Men jag tycker designen är värd priset 👍🏼

IMG_20201225_204753_481.jpg


#bonusbild 🍻
 
Tack mannen, det värmer! 🙏🏼🍻

Jo jag är supernöjd med min Corbeau! Varje gång jag kollar ner på handleden när jag har den på mig så blir jag glad.

Det är något med designen, printade tavlan, double dome glaset med blå ar och sub dials som lirar tillsammans och ger ett bra djup och sköna reflektioner. Oavsett ljus och vinkel. Tycker inte det är så med någon av mina andra klockor faktiskt.

Är själv sugen på just den där på bilden också. Väljer man en utan dlc så har dom dessutom ett matchande jubilee.

Enda minuset i prokollet är att det är lite gritty action på vridringen. Kan ev ha med dlc coatingen att göra. Lite dyr också med tanke på att det är vk63 och ingen länk ingår i priset. Men jag tycker designen är värd priset 👍🏼

IMG_20201225_204753_481.jpg


#bonusbild 🍻
Kul att du gillar den så mycket. Är på jakt efter en schysst kvartsare och den där är riktigt snygg. Baksidan på Corbeau är tjusig också tycker jag, väldigt kaxig design. Kommer nog inte att använda vridringen särskilt mycket så det är ett mindre problem. 😁

Kan hålla med om att det är ett ganska högt pris med tanke på att det är ett relativt billigt Seiko-verk i den men det är i alla fall pålitligt och bra.

Mitt andra alternativ om det inte blir en Nezumi är att skaffa en Seiko SNA411 igen. Riktigt najs med skruvade pushers och 200m vattenresistens... 👌
 
Såg tidigare i tråden att Certina kommer med en 38 mm dykare.
Går verkligen i god för dessa, synd bara att det inte gjort en röd sekundvisare.
Den poppar verkligen ut i min mening.

EB75EE48-0CDF-487A-A390-91A1E467B2CA.jpeg

Här är storebror på 43mm.
3DCE96D5-1172-4C9E-B6A5-EFAD1592D79B.jpeg
Men varför 19 mm bandbredd? :( Ska nog ta mig en titt på den ändå sen. Man får väl behålla länken på helt enkelt. :)
Ser på på spåret.
Kom en fråga om Vänersborg.
Jag och frun var där 1993 i närheten vid en strand som hette Gaddesunda, men hittar bara Gaddesanna när jag kollar på kartan...
Berätta mer för oss ni orakel!😀
03DB95DA-9350-483A-B50C-55EF7BB90D5C.jpeg

Det är Gaddesanna.. spenderade många somrar där :) (dock aldrig förstått mig på namnet?? 🤔)
Jag som är därifrån kan ge lite mer trivia om ni vill. :)

Gaddesanna är korrekt enligt skylten, men det är inte hela sanningen. Namnet är en kompromiss mellan Lantmäteriet och lokalbefolkningen. Lantmäteriet ville att det skulle heta Gaddesanda medan det lokalt kallas för Gardesanna. Namnet blev en kompromiss, men vi kallar det fortfarande för ”Gardis”. :)

För övrigt väldigt fint område ca 1/3 in på näset/udden Vänersnäs, precis uppe i nordöstra hörnet av Vänersborgs kommun.
 
Tillbaka
Topp