• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag "vann" $400 rabatt på GG divemaster. Nu är tankeverksamheten igång. Har vi nån i tråden? Är den värd $550?
Vill du hellre ha en Vanguard så verkar det vara samma kod man "vinner", jag testade från en annan webbläsare och fick samma deal.

rbatt 2.PNG
 
Försökt beställa hem möbler från Ikea men då en del saker inte är i lager har det inte blivit av. Fattar inte hur exempelvis Billyshyllorna kan vara restnoterade 😭
Ok, lite OT, men:

Vad jag förstått har det var extremt sedan corona kom, eftersom många fabriker ligger i Europa och de har antingen varit stängda och/eller haft begränsad kapacitet. När det gäller BILLY kan problemet vara att de flesta IKEA-varuhus var stängda över sommaren och när de öppnade ville de ha massor av produkter.

BILLY tillverkas dock i Sverige. :) Av Gyllensvans Möbler i Kättilstorp. Och när hela världen vill ha bokhyllor så ...
 
Ok, lite OT, men:

Vad jag förstått har det var extremt sedan corona kom, eftersom många fabriker ligger i Europa och de har antingen varit stängda och/eller haft begränsad kapacitet. När det gäller BILLY kan problemet vara att de flesta IKEA-varuhus var stängda över sommaren och när de öppnade ville de ha massor av produkter.

BILLY tillverkas dock i Sverige. :) Av Gyllensvans Möbler i Kättilstorp. Och när hela världen vgill ha bokhyllor så ...

Där ser man :) Får la hoppas på att möblerna kommer in snart.

Affordable klocka för topic :D

PXL_20201228_150004102.PORTRAIT~2.jpg
 
Den där är topp 3 släpp 2020, vem hade trott att Certina skulle komma och dominera sådär med en cool reissue som inte är för stor?

Jag vill också ha en orange klocka till sommaren.
Ja, jag trodde det inte iaf. Tråk Certina som är så tråååkiga men här blev man knockad (på ett bra sätt). Stor tycker jag inte den är om någon undrar.
Orange ska man ha minst en av, det är sen gammalt 🍊
 
Jag gillar verkligen looken, men kan inte låta bli att tycka att dom ser lite "billiga" ut. 🤔

Enda gången jag upplever min Corbeau som "billig" är när jag vrider på vridringen.

Tycker även att dom inte gör sig lika bra på bild/video och att klockorna från Nezumi bör upplevas irl för att man ska uppfatta hur bra dom lirar med ljuset.


Där har du ett klipp från min insta som ger en lite bättre representation av reflektionerna.

Du har dock rätt i det att dom inte på något sätt har designats för att se exklusiva ut. Färgerna sticker ut en smula eller så är dom lite bleka och stålet är enbart borstat och ej polerat på Corbeau tex. Man använder dessutom alu insert istället för tex stål eller keramik vilket jag tycker passar Corbeau 100% men inte ger någon bling blänk.

Nya dykarna/Baleine ser dock ut att ha en lite finare design men fortfarande inte direkt någon exklusiv känsla där heller.
 
Enda gången jag upplever min Corbeau som "billig" är när jag vrider på vridringen.

Tycker även att dom inte gör sig lika bra på bild/video och att klockorna från Nezumi bör upplevas irl för att man ska uppfatta hur bra dom lirar med ljuset.


Där har du ett klipp från min insta som ger en lite bättre representation av reflektionerna.

Du har dock rätt i det att dom inte på något sätt har designats för att se exklusiva ut. Färgerna sticker ut en smula eller så är dom lite bleka och stålet är enbart borstat och ej polerat på Corbeau tex. Man använder dessutom alu insert istället för tex stål eller keramik vilket jag tycker passar Corbeau 100% men inte ger någon bling blänk.

Nya dykarna/Baleine ser dock ut att ha en lite finare design men fortfarande inte direkt någon exklusiv känsla där heller.
Bra input! Alltså, jag gillar Nezumi stenhårt och har följt dem sedan de drog igång. Men varje gång de släppt en modell så har det fallit på nån liten detalj. Kanske är dags nu!
 
Nien! Det är ett perfekt och praktiskt tyskt S ;)
Min åsikt har alltid varit att tyskarna ska bygga och ingenjöra sakerna, men överlåta designen till Italien eller Frankrike. sydligare grannländer. Då blir det bäst.
Inte ofta modeklockan åker på men ibland så :) Rejält sliten efter 20år men storleken är sjukt bra och jag slås hur bra en så liten klocka bärs på mina ganska grova handleder. Den mäter 37mm i diameter, 46mm lug2lug och 17mm mellan luggarna .
PSX_20201228_175504.jpg
Faktiskt så gjorde CK en del snygga grejer i början när de kom. Även Hugo Boss hade några riktigt snygga kronografer, som var ganska dyra och såldes på typ NK. Men detta är ju som du skriver runt 20 år sedan...
 
Tillbaka
Topp