• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Min åsikt har alltid varit att tyskarna ska bygga och ingenjöra sakerna, men överlåta designen till Italien eller Frankrike. sydligare grannländer. Då blir det bäst.

J5tyh67V1yfWf4LIKnSkyZ_LD-yv9B_XOuVqvx8IDfg.png


Inte använt mitt Vostokmesh så mycket då jag tyckte att den var på tok för blingig. Provade att grovborsta meshen med en tvättsvamp. Blev helt okej ändå :)

PXL_20201228_184638675.PORTRAIT.jpg
 
Någon som kan tipsa om en
Smiths Vanguard PRS 32 choronograf
automat, gärna Panda?
Nä, förstog väl det!!

Extratips!
Kör på Steinhart istället. Eddie har ju sneglat på dom ändå 🥴. Nästan identiska men bara nästan och priset är ungefär lika. Som bonus så slipper du ju Dryg-Eddie 👍🤘.
(lånade bilder)
PSX_20201228_195349.jpg

Originalet från Steinhart är så mycket bättre.
Bästa och trognaste Paul Newman homagen är Gevril Tribeca som är en 1:1 kopia på originalet ;) Tyvärr är samtliga ovan räknade på tok för stora och klumpiga, Steinhart är 18mm hög och Smiths inte långt därifrån 😞
Gevril-209-Revolution-01-600x400@2x.jpg
Gevril-298-Revolution-600x400@2x.jpg
Gevril-320-Revolution.jpg
Gevril-331-Revolution.jpg



Kan du komma över en Gevril så är dom helt klart bäst men dels kommer dom nästan aldrig upp till försäljning och då dom gör det får man tyvärr betala därefter också. Här är min på AM Jubelee
IMG_20190826_141857.jpg
IMG_20190826_150155.jpg
 
Senast ändrad:
Bra input! Alltså, jag gillar Nezumi stenhårt och har följt dem sedan de drog igång. Men varje gång de släppt en modell så har det fallit på nån liten detalj. Kanske är dags nu!

Inga problem mannen!
Det är ju därför vi har den här tråden.

Så vi kan tipsa varandra om nya modeller, ge input på klockor vi prövat på samt leda varandra in i Lyxfällan 2021's stora käftar efter vi sålt hus och bil och flyttat in i en husvagn för att fortsätta vårt missbruk av handledsur.


Någon som kan tipsa om en
Smiths Vanguard PRS 32 choronograf
automat, gärna Panda?
Nä, förstog väl det!!

Även OceanX har ju gen 2 och 3 av deras Speedracer ute nu. Ser ut att vara bra kvalitet till relativt lågt pris.

Är lite sugen på den svarta själv men så var det ju det där med 50mm l2l 🤬

https://www.seriouswatches.com/apps/omega-search/?q=speed+racer&type=product




Finns även en rosa till @Weberg


SRS371_800x.png
 
Inga problem mannen!
Det är ju därför vi har den här tråden.

Så vi kan tipsa varandra om nya modeller, ge input på klockor vi prövat på samt leda varandra in i Lyxfällan 2021's stora käftar efter vi sålt hus och bil och flyttat in i en husvagn för att fortsätta vårt missbruk av handledsur.




Även OceanX har ju gen 2 och 3 av deras Speedracer ute nu. Ser ut att vara bra kvalitet till relativt lågt pris.

Är lite sugen på den svarta själv men så var det ju det där med 50mm l2l 🤬

https://www.seriouswatches.com/apps/omega-search/?q=speed+racer&type=product




Finns även en rosa till @Weberg


SRS371_800x.png
Haha, har såklart redan sett den! 🙏😍
Tyvärr är den 50 mm hög, som du skriver, och bärs dessutom stort har jag läst mig till på nån blogg... Har skrivit med OceanX och frågat varför det inte bara gör en Sub-modell som är 40 mm, precis som originalet. Men de verkar inte alls vara intresserade av det.
 
Bästa och trognaste Paul Newman homagen är Gevril Tribeca som är en 1:1 kopia på originalet ;) Tyvärr är samtliga ovan räknade på tok för stora och klumpiga, Steinhart är 18mm hög och Smiths inte långt därifrån 😞
Gevril-209-Revolution-01-600x400@2x.jpg
Gevril-298-Revolution-600x400@2x.jpg
Gevril-320-Revolution.jpg
Gevril-331-Revolution.jpg



Kan du komma över en Gevril så är dom helt klart bäst men dels kommer dom nästan aldrig upp till försäljning och då dom gör det får man tyvärr betala därefter också. Här är min på AM Jubelee
IMG_20190826_141857.jpg
IMG_20190826_150155.jpg

Har Steinhart kopierat Gevril menar du? Vilken never ending loop detta blev. 🤣
 
Bästa och trognaste Paul Newman homagen är Gevril Tribeca som är en 1:1 kopia på originalet ;) Tyvärr är samtliga ovan räknade på tok för stora och klumpiga, Steinhart är 18mm hög och Smiths inte långt därifrån 😞
Gevril-209-Revolution-01-600x400@2x.jpg
Gevril-298-Revolution-600x400@2x.jpg
Gevril-320-Revolution.jpg
Gevril-331-Revolution.jpg



Kan du komma över en Gevril så är dom helt klart bäst men dels kommer dom nästan aldrig upp till försäljning och då dom gör det får man tyvärr betala därefter också. Här är min på AM Jubelee
IMG_20190826_141857.jpg
IMG_20190826_150155.jpg
Ja givetvis har han en sån också. Hatten av än en gång 👍😊.
 
Har Steinhart kopierat Gevril menar du? Vilken never ending loop detta blev. 🤣
Ja man skulle nästan kunna vilseledas att tro det fast i roidad storlek 42mm x 49mm x 18mm och världens rakaste bandhorn 😁 Gevril Tribeca är en 1:1 kopia på "Paul Newman" 37mm x 46mm x 15mm. Finns mer att läsa här för den som är intresserad https://www.revolution.watch/need-a-nos-gevril-tribeca-weve-got-you-covered/

Här nedan ser du originalet och Tribeca side-by-side
1609194050275.png


Ja givetvis har han en sån också. Hatten av än en gång 👍😊.
Haha, tack snälla! Det gäller att vara före sin tid, hittade dom precis när 50st NOS släppts och hann då norpa en svart
 
Ja man skulle nästan kunna vilseledas att tro det fast i roidad storlek 42mm x 49mm x 18mm och världens rakaste bandhorn 😁 Gevril Tribeca är en 1:1 kopia på "Paul Newman" 37mm x 46mm x 15mm. Finns mer att läsa här för den som är intresserad https://www.revolution.watch/need-a-nos-gevril-tribeca-weve-got-you-covered/

Här nedan ser du originalet och Tribeca side-by-side
1609194050275.png



Haha, tack snälla! Det gäller att vara före sin tid, hittade dom precis när 50st NOS släppts och hann då norpa en svart

Låter som en dröm att serva 🤣
 
Haha, har såklart redan sett den! 🙏😍
Tyvärr är den 50 mm hög, som du skriver, och bärs dessutom stort har jag läst mig till på nån blogg... Har skrivit med OceanX och frågat varför det inte bara gör en Sub-modell som är 40 mm, precis som originalet. Men de verkar inte alls vara intresserade av det.

Ja det är sjukt konstigt att dom väljer så stora proportioner med tanke på att dom sannolikt skulle sälja mer om dom drog ner några mm på case och l2l.

Det stora problemet över lag med kinesiska klockor är ju att dom har väldigt fula loggor och detaljerna kring designen inte känns hundra men proportionerna är bra.

Med OceanX och Nethuns så är ju problemet det motsatta, dvs designen är perfekt men dimensionerna är åt helvete! 😆

Skulle OceanX och Nethuns banta ner dimensionerna så hittar man utan problem minst tio man skulle kunna tänka sig att köpa.


Den här fast utan Mercedes är väl högst upp på listan för min egen del.
 
Ja det är sjukt konstigt att dom väljer så stora proportioner med tanke på att dom sannolikt skulle sälja mer om dom drog ner några mm på case och l2l.

Det stora problemet över lag med kinesiska klockor är ju att dom har väldigt fula loggor och detaljerna kring designen inte känns hundra men proportionerna är bra.

Med OceanX och Nethuns så är ju problemet det motsatta, dvs designen är perfekt men dimensionerna är åt helvete! 😆

Skulle OceanX och Nethuns banta ner dimensionerna så hittar man utan problem minst tio man skulle kunna tänka sig att köpa.


Den här fast utan Mercedes är väl högst upp på listan för min egen del.
Helt enig, kloka tankar där. Nethuns och OceanX är förresten samma gäng, men det kanske du visste.

Har haft två av den där modellen och gillade den skarpt. Men visst är den en rejäl klump! Särskilt på länk... (finns med snowflake, men inte till den fina blå/svarta tavlan)
 
Helt enig, kloka tankar där. Nethuns och OceanX är förresten samma gäng, men det kanske du visste.

Har haft två av den där modellen och gillade den skarpt. Men visst är den en rejäl klump! Särskilt på länk... (finns med snowflake, men inte till den fina blå/svarta tavlan)
Gnomon har ju en trevlig "Gnomon special" Steinhart snowflake på 39mm.
Man blev nästan lite sugen, ser riktigt trevlig ut.
PSX_20201229_002316.jpg
 
Ja det är sjukt konstigt att dom väljer så stora proportioner med tanke på att dom sannolikt skulle sälja mer om dom drog ner några mm på case och l2l.

Det stora problemet över lag med kinesiska klockor är ju att dom har väldigt fula loggor och detaljerna kring designen inte känns hundra men proportionerna är bra.

Med OceanX och Nethuns så är ju problemet det motsatta, dvs designen är perfekt men dimensionerna är åt helvete! 😆

Skulle OceanX och Nethuns banta ner dimensionerna så hittar man utan problem minst tio man skulle kunna tänka sig att köpa.


Den här fast utan Mercedes är väl högst upp på listan för min egen del.
🤣
Lugyou-Retro-Ross-NH35-200m-Water-Resistance-Metal-Bracelet-Business-Wristwatch-High-Level-Sup...jpg
ross-best-outfits-on-friends.jpg
 
Tillbaka
Topp