• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Gnomon har ju en trevlig "Gnomon special" Steinhart snowflake på 39mm.
Man blev nästan lite sugen, ser riktigt trevlig ut.
PSX_20201229_002316.jpg
Absolut! Men jag kan inte ha en Steinhart. Det går bara inte. Skulle inte ens ha på mig den hemma. När man har varit Rolex fanboy så är det bara så. Förstår om det låter larvigt men och det är det väl också!

Jag vill helst ha utan logga eller en som är okänd, när det gäller micro!
 
Absolut! Men jag kan inte ha en Steinhart. Det går bara inte. Skulle inte ens ha på mig den hemma. När man har varit Rolex fanboy så är det bara så. Förstår om det låter larvigt men och det är det väl också!

Jag vill helst ha utan logga eller en som är okänd, när det gäller micro!
Klart du kan ha en Steiny, du har ju sett ljuset här inne nu och kommer snart att erkänna för dig själv att allt tidigare har varit en stor lögn. Mikrofrälsning kompis, mikrofrälsning 😊.
Själv är jag en fanboy av nästan allt, både högt och lågt i en enda röra 😂. (nästan allt)
 
God fortsättning!
Den orange som @Von har? Jag tycker den ser riktigt grym ut, den skulle jag också vilja testa!
Fin Guinand, i teorin är jag en sucker för kronografer men när man står och ska välja klocka så blir det oftast nåt annat av någon anledning! 🙂
Här lite info om Guinand 🙂
Min har fått väldigt mycket tid på armen den den dök upp innan jul.


27067AAC-E93B-49CB-B976-2D9D5C082CDA.jpeg
 
1609237201687.png
1609237444776.png
'

144 kostar 1980€
Model 60.50-T2 på läder ligger på 1588€

Kanske OT här men verkar som Sinn inte har Valjoux 7750 eller Sellita 500 längre?
Verkett i många Sinn heter numera Concepto C99001, någon som känner till det?
 
Senast ändrad:
Jag velar lite om att köpa ett strapcode jubilee, funderar på att snåla och köpa Geckotas Beads of Rice, håller den bra kvalitet sett till det låga priset?
 
Jag velar lite om att köpa ett strapcode jubilee, funderar på att snåla och köpa Geckotas Beads of Rice, håller den bra kvalitet sett till det låga priset?

Ingen erfarenhet av just deras BOR men deras övriga länkar är bra, dom har ju också jubilee... jag har både diver-jubilee och deras mer "vintage"-jubilee med mindre spänne... båda är superbra, framför allt diver-jubileet som jag använt en hel del. Skulle nog påstå att det är motsvarande strapcode-kvalite
 
Ingen erfarenhet av just deras BOR men deras övriga länkar är bra, dom har ju också jubilee... jag har både diver-jubilee och deras mer "vintage"-jubilee med mindre spänne... båda är superbra, framför allt diver-jubileet som jag använt en hel del. Skulle nog påstå att det är motsvarande strapcode-kvalite
Det bådar ju ändå gott, man kan ju spara en rejäl slant där!
Geckotas länkar brukar hålla god kvalitet.
Däremot så är ju ett Beads of rise ganska olikt ett jubilee om det är ett sånt du egentligen vill ha?
Jo det vet jag, det som lockade var att det hade ett Butterfly-spänne. Vilket är mer bekvämt än ett vanligt. Går det att montera ett sådant på ett strapcode kanske?
 
Min Series 40 är som en kusin till 103 med exakt samma specs och lite annorlunda design. Kostade mig 20,500kr gentemot Sinn 103 St Sa som kostar 26,990kr. Så de är billigare, men inte ”billiga”, och definitivt samma kvalitet som Sinn, i vissa fall lite högre enligt mig.
3494778F-0827-45FE-A804-F0773E0E2060.jpeg
Är det 7750 i dom och i så fall låter dom som 7750 brukar göra, dvs rejält högt?
 
Tillbaka
Topp