• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja, låter gör den. Men inte så jättehögt.
687C900C-A8F6-495A-9CC3-06D77FD5FFFE.jpeg
Snyggt som tusan. Har dock provat 7750 flera gånger och blir aldrig bekväm med ljudet och rotorsnurret tyvärr.
 
Ska sätta det på min Alpinist tänkte jag 🙂

Då skulle jag överväga deras lite tunnare jubilee:
Väldigt smidigt spänne på detta, billigt också :)

Edit: perfekt passform mot just alpinist... se sista bilden på hemsidan.


Den är helt ok. Solida länkar och ändlänkar. Lite rasslig kanske men bekväm att bära.

1C09C6AE-8C3A-4D0E-A336-382EF2FBFF14.jpeg




AECC5F0D-258A-455F-9264-FFBFD58C6AAF.jpeg
E5CF9640-794E-41BC-AB00-145526501EA1.jpeg
ACC2FA8E-2F4D-4814-8AE9-0C2672D38FC8.jpeg
615E06F0-4B5C-4B32-B95D-64BAA47C6B34.jpeg

De generiska ändlänkarna är dock inte solida... är så på din eftersom det kommer från din geckota-klocka
 
Gillar båda,
Guinands ser ju lite ut som nån "fransk parfym" citat från en annan KS medlem.
Men fick höra från deras VD att Guinands logga är hämtad från en flygplansvinge i profil - kändes betydligt bättre att köpa klockan :woot:

1609238208845.png
Fina klockor (precis som Sinn) men jag har väldigt svårt för logotypen. Den för snarare tankarna till en upp-och-nedvänd europeisk speditör: 😂
1308px-GLS_Logo.svg.png
 
Har Selitta 510 i min och den brummar mindre än min Sinn756 som har just 7750 i magen.
Men endast känn och hörbart om jag sätter örat till Guinanden.
Jag gillar att det låter så där är vi olika :woot:
Ja om det bara låter och känns när man sätter örat till då är det ju ingen fara på taket alls.
Värre då när vissa 7750 låter så att andra runt omkring en hör ljudet/oljudet.
 
Trodde jag hamnat i valfri Rolex-tråd nyss, jäklar vad galla det kom på Sinn i många poster nu, de gör ju absurt bra klockor.

Nåväl, jag har blivit med HELM nu. Fin lillebror till min Sinn U1 (!) 😊
7F3AE50E-F78B-480C-A744-EABBE9F81CAE.jpeg
Oj hoppas ingen tog mina jämförelser mellan Sinn och Guinand som att jag inte gillar Sinn :oops:
Håller med dig om att de gör väldigt bra klockor-annars skulle jag inte ha tre i lådan.
1609243112505.png
 
Gillar båda,
Guinands ser ju lite ut som nån "fransk parfym" citat från en annan KS medlem.
Men fick höra från deras VD att Guinands logga är hämtad från en flygplansvinge i profil - kändes betydligt bättre att köpa klockan :woot:

1609238208845.png
Även om det bara är fyra bokstäver i början som är samma så kan jag inte tänka på något annat än stout varje gång jag läser Guinand.
guinness.jpg
 
Min Series 40 är som en kusin till 103 med exakt samma specs och lite annorlunda design. Kostade mig 20,500kr gentemot Sinn 103 St Sa som kostar 26,990kr. Så de är billigare, men inte ”billiga”, och definitivt samma kvalitet som Sinn, i vissa fall lite högre enligt mig.
3494778F-0827-45FE-A804-F0773E0E2060.jpeg
Snygg! Trodde den var närmare Sinn 103 St i spec, och den kostar ju 21.090 kr.
 
Jag velar lite om att köpa ett strapcode jubilee, funderar på att snåla och köpa Geckotas Beads of Rice, håller den bra kvalitet sett till det låga priset?

Jag är väldigt nöjd med Geckotas länkar. Har i dagsläget ett BoR och ett Oyster båda med vikta ändlänkar avsedda för SKX som jag använder de till. Jag personligen är inte så förtjust i att Strapcodes ändlänkar i princip alltid är hanar.

20201220_124551.jpg


20201229_131639.jpg


🙂
 
Då skulle jag överväga deras lite tunnare jubilee:
Väldigt smidigt spänne på detta, billigt också :)

Edit: perfekt passform mot just alpinist... se sista bilden på hemsidan.




De generiska ändlänkarna är dock inte solida... är så på din eftersom det kommer från din geckota-klocka
Såg det, gillar att det är lite tunnare och spännet mindre.
 
Jag är väldigt nöjd med Geckotas länkar. Har i dagsläget ett BoR och ett Oyster båda med vikta ändlänkar avsedda för SKX som jag använder de till. Jag personligen är inte så förtjust i att Strapcodes ändlänkar i princip alltid är hanar.

20201220_124551.jpg


20201229_131639.jpg


🙂
Gott! Fint med bra omdömen, man blir alltid lite misstänksam när priset är lägre.
Hur tycker du kvalitén är jämfört med strapcode? Om du haft båda vill säga 🙃
 
Gott! Fint med bra omdömen, man blir alltid lite misstänksam när priset är lägre.
Hur tycker du kvalitén är jämfört med strapcode? Om du haft båda vill säga 🙃


Ja har haft både Engineer och Oyster från Strapcode, finish och kvalitetskänsla är minst lika bra. Sedan har Geckota pins istället för skruv på de flesta av sina länkar vilket jag personligen gillar men andra tycker annorlunda. Jag har även haft positiv erfarenhet av watchgeckos kundservice dock får jag ofta intrycket att Strapcode är svåra att få tag på samt ovilliga att sälja reservdelar.
 
Snygg! Trodde den var närmare Sinn 103 St i spec, och den kostar ju 21.090 kr.
Det är safir både fram och bak. Sinns version med safirglas fram och bak kostar 26.990kr.
Annars är det ju typ samma spec på båda varianterna, bara glaset och bezel:en som skiljer sig åt på Sinn:en exempelvis. Och Guinanden kommer enbart med safirglas.
 
Det är safir både fram och bak. Sinns version med safirglas fram och bak kostar 26.990kr.
Annars är det ju typ samma spec på båda varianterna, bara glaset och bezel:en som skiljer sig åt på Sinn:en exempelvis. Och Guinanden kommer enbart med safirglas.
Så roligt när det snackas om safirglas som något dyrt och exklusivt (ja, vet att det inte är så du menar 😉).
Seiko är världsmästare på att hajpa upp fenomenet safirglas f.ö 😆
 
Ja har haft både Engineer och Oyster från Strapcode, finish och kvalitetskänsla är minst lika bra. Sedan har Geckota pins istället för skruv på de flesta av sina länkar vilket jag personligen gillar men andra tycker annorlunda. Jag har även haft positiv erfarenhet av watchgeckos kundservice dock får jag ofta intrycket att Strapcode är svåra att få tag på samt ovilliga att sälja reservdelar.
Då tar jag nog och beställer därifrån. Man kunde köpa till pinverktyg också. Då kan jag ju köpa med ett läderarmband och fortfarande få det billigare :)
 
Så roligt när det snackas om safirglas som något dyrt och exklusivt (ja, vet att det inte är så du menar 😉).
Seiko är världsmästare på att hajpa upp fenomenet safirglas f.ö 😆
Nej helt klart är det inget speciellt längre. Men den enda märkvärdiga skillnaden mellan den ena Sinn 103 och den andra är att den dyrare har safirglas både fram och bak istället för plast fram och ingenting där bak. Bezelen är lite annorlunda också, skruvade pushers också. Sinn tar alltså i princip 5-6000kr för två st safirglas. Skruvade pushers kan inte vara så dyrt, och vattentätheten på båda är 200m.

Det var mer en jämförelse mellan prisnivåerna på klockorna. :)
 
Nej helt klart är det inget speciellt längre. Men den enda märkvärdiga skillnaden mellan den ena Sinn 103 och den andra är att den dyrare har safirglas både fram och bak istället för plast fram och ingenting där bak. Bezelen är lite annorlunda också, skruvade pushers också. Sinn tar alltså i princip 5-6000kr för två st safirglas. Skruvade pushers kan inte vara så dyrt, och vattentätheten på båda är 200m.

Det var mer en jämförelse mellan prisnivåerna på klockorna. :)
Det där vet du bäst, har noll koll på märkena som sådana.
Bara larvigt att man ska pusha för safirglas år 2020 som något revolutionerande, vet att de flesta (du) är smartare än så 😊
 
Det där vet du bäst, har noll koll på märkena som sådana.
Bara larvigt att man ska pusha för safirglas år 2020 som något revolutionerande, vet att de flesta (du) är smartare än så 😊
Jag tror att det handlar om att vissa faktiskt föredrar "vintage"-känslan man kanske får med plastglas, som Speedmaster. Den går ju också att få med antingen plast eller safir, man får liksom välja. Men att Sinn ska ta 6,000kr för 2x safirglas, det känns lite väl extremt. :)
 
Så roligt när det snackas om safirglas som något dyrt och exklusivt (ja, vet att det inte är så du menar 😉).
Seiko är världsmästare på att hajpa upp fenomenet safirglas f.ö 😆
Usch ja, ska man bryta ner sina egenuppsatta skärmar som rättfärdigar dyrare klockköp så är dagen förstörd, kanske hela årtiondet 🥴.
Gäller alla tillverkare, fy fan va upphypad och grundlurad man är egentligen, i alla fall jag och förmodligen en handfull till 🙈😨🤑.
Inte konstigt att man funderar på att sälja av rubb och stubb emellanåt när man kommer till sans.
Just nu kom jag till sans 😂🥴.
 
Usch ja, ska man bryta ner sina egenuppsatta skärmar som rättfärdigar dyrare klockköp så är dagen förstörd, kanske hela årtiondet 🥴.
Gäller alla tillverkare, fy fan va upphypad och grundlurad man är egentligen, i alla fall jag och förmodligen en handfull till 🙈😨🤑.
Inte konstigt att man funderar på att sälja av rubb och stubb emellanåt när man kommer till sans.
Just nu kom jag till sans 😂🥴.
Du kan vara lugn, det släpper snart igen ;)
 
Usch ja, ska man bryta ner sina egenuppsatta skärmar som rättfärdigar dyrare klockköp så är dagen förstörd, kanske hela årtiondet 🥴.
Gäller alla tillverkare, fy fan va upphypad och grundlurad man är egentligen, i alla fall jag och förmodligen en handfull till 🙈😨🤑.
Inte konstigt att man funderar på att sälja av rubb och stubb emellanåt när man kommer till sans.
Just nu kom jag till sans 😂🥴.
Och jag som inte ens har börjat elda upp mig än men nöjer med dina kloka ord för nu☝🏼

Nu köper vi lite nya klockor och håller käften tycker jag 😆
 
Tillbaka
Topp