Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
idag kom den
Tickande med rätt tid och datum ur förpackningen
Nu har det släppt .Du kan vara lugn, det släpper snart igen
ja den är rätt trevligGrym tavla!
Oj! Gillar! Vad fick du slanta för den om man får fråga? Tavlan är stencool tycker jag.idag kom den
Bjuder på dagens dummaste fråga bara för att vara säker...
Är lug width detsamma som bredd på armbandet?
modellen heter NTH Näcken Vintage Black och den är Superslutsåld hos NTHOj! Gillar! Vad fick du slanta för den om man får fråga? Tavlan är stencool tycker jag.
Edit: bezeln med ju!
Kanonsnygg!idag kom den
Bara en bil, den förtjänar att stå ute och skämmas, typ. Idag blev det servicekostnader för 8k också, wunderbar!Stackars bil
Snyggt. Vad använder du när du fixar end bitarna så bra?Appropå Geckotas länkar så lyckades jag idag massera till ett par ändlänkar hyfsat så att jag fick på ett sådant Oyster på min lilla seikofierade BB36/Explorer-stylemodd också:
✌
Bara en bil, den förtjänar att stå ute och skämmas, typ. Idag blev det servicekostnader för 8k också, wunderbar!
Klockor däremot, det är grejer det!
Bra deal! Himla fin, ska sätta den på ”listan”.modellen heter NTH Näcken Vintage Black och den är Superslutsåld hos NTH
jag tror att klocka + frakt / tull kostar 7800kr
jag köpte min "begagnad" - men till synes oanvänd för 4000kr
Ohhh! Läcker bild!Nej, nu är det dags att skaka om lite i lådan. Har efter väldigt lång övervägning kommit fram till att min Ginault ska få flytta hemifrån. I sedvanlig ordning får tråden förtur. @Equilibrium får allra första tjing eftersom han tidigare uttryckt intresse
Om islänningen inte vill köpa den kan jag även tänka mig något kul byte, tex aquascaphe blue gilt/någon monta/CW/billigare Breitling. Pengar upp eller ner beroende på byte. Testa mig.
Även min dödskallebronsare ska få ny ägare. Bara använd en handfull gånger.
Kan tänka mig att byta mot någon san martin eller liknande ping @LoveL eftersom du visade intresse.
Finns ett PM bort för frågor osv.
Valjoux/ETA 7750 är klockvärldens Volvo B23. Går att köra utan olja i ett halvårSnyggt som tusan. Har dock provat 7750 flera gånger och blir aldrig bekväm med ljudet och rotorsnurret tyvärr.
Absolut så är det. Stabilt verk men tyvärr så överröstar ljudet mig när jag pratar och det har jag svårt för tyvärr . Har haft ett par som har låtit som rena tröskverken.Valjoux/ETA 7750 är klockvärldens Volvo B23. Går att köra utan olja i ett halvår
"Massera ändlänkar".... MmJag körde Geckota länk på min gamla alpinist och jag var nöjd med kvalitén. Man fick massera ändlänkarna en del för att dom skulle passa dock.
Absolut så är det. Stabilt verk men tyvärr så överröstar ljudet mig när jag pratar och det har jag svårt för tyvärr . Har haft ett par som har låtit som rena tröskverken.
Nej, nu är det dags att skaka om lite i lådan. Har efter väldigt lång övervägning kommit fram till att min Ginault ska få flytta hemifrån. I sedvanlig ordning får tråden förtur. @Equilibrium får allra första tjing eftersom han tidigare uttryckt intresse
Om islänningen inte vill köpa den kan jag även tänka mig något kul byte, tex aquascaphe blue gilt/någon monta/CW/billigare Breitling. Pengar upp eller ner beroende på byte. Testa mig.
Även min dödskallebronsare ska få ny ägare. Bara använd en handfull gånger.
Kan tänka mig att byta mot någon san martin eller liknande ping @LoveL eftersom du visade intresse.
Finns ett PM bort för frågor osv.
Stämmer! Tuffare blir det knapptDödskalleklockan har onekligen sin charm! Är det graverat brons på sidorna?
Snyggt. Vad använder du när du fixar end bitarna så bra?
"Massera ändlänkar".... Mm
Har du inte haft en Oysterquartz så har du aldrig upplevt riktig ljudnivå
Alltså, det är ju kanske det den är mest känd för. Den är ju batteridriven så den TICKAR verkligen. Men det störde aldrig mig. Möjligen bara om jag la den plant på sängbordet när jag ville ha tyst och sova. Men det är inget man tänker på när man bär den. En del tycker att det är mysigt och jag tillhörde nog den gruppen
Men för att inte vara helt OT, låter Osterquartz som f*n? Min Rolexologi är tyvärr väldigt bristfällig så jag vet inte om Rolex uppdaterade urverken i Oysterquartz över tid.
Alltså, det är ju kanske det den är mest känd för. Den är ju batteridriven så den TICKAR verkligen. Men det störde aldrig mig. Möjligen bara om jag la den plant på sängbordet när jag ville ha tyst och sova. Men det är inget man tänker på när man bär den. En del tycker att det är mysigt och jag tillhörde nog den gruppen
Otrolig närvaro runt armen. Bärs som 38-40 mm.Jag tycker Oysterquartz ser riktigt häftiga ut. Provade en på Kaplans för typ fem år sedan. Ångrar nu att jag inte köpte den