• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack!
I detta fallet stämmer radien hyfsat så jag har inte filat något. I brist på en bra tång med släta käftar brukar jag använda en liten skiftnyckel (är det 00a de kallas? 🤔) och vid behov vaddera med eltejp innan jag bänder. Här satt bandstiften ganska högt upp så jag började med att böja ut öronen som sitter på undersidan för att sedan pressa till dom när jag fått den på plats med bandstift. Själva framsidan masserade jag med hantagsänden av en tandborste i plast tills jag var nöjd med hur den följde bandhornen.

20201229_185241.jpg


🙂

Edit: Och anledningen till att det står 21mm på de små mellanbitarna är att de från början var raka ändlänkar som jag kapade/filade till.
Tack för ett utmärkt svar.
 
Nej helt klart är det inget speciellt längre. Men den enda märkvärdiga skillnaden mellan den ena Sinn 103 och den andra är att den dyrare har safirglas både fram och bak istället för plast fram och ingenting där bak. Bezelen är lite annorlunda också, skruvade pushers också. Sinn tar alltså i princip 5-6000kr för två st safirglas. Skruvade pushers kan inte vara så dyrt, och vattentätheten på båda är 200m.

Det var mer en jämförelse mellan prisnivåerna på klockorna. :)
Den är dessutom hela 2 mm tjockare, och då sticker inte glaset upp som på akrylvarianten. Bezeln är helt annorlunda, från en friktionsbezel (steglös) i plast till en riktig skruvad bezel med klick. Safirglasbaksida bygger så klart en del, säkert det mesta.

Om man vill ha safirglas på vanliga 103 tar Sinn €500 extra. Vill man ha det baktill blir det €100 extra. Så övriga skillnader får du alltid på köpet. ;)
 
Jag har en 556a och jag tycker det är en fantastisk klocka 200wr är ett krav från min sida.
Min är dock nere i tyskland på ett garantiärende.. hoppas den kommer hem snart :)

ps. Seiko Alpinist är inte att förglömma
Edit: Eller Cwc G10 (ifall du inte har problem med quartz) den finns även som 200wr jag beställde min direkt ifrån cwc, med frakt blev det ca 3500kr
Den där Smith
Vad tror du om den autmatiska varianten av khakin, hamilton KFA 38mm?
Har själv snöat in helt på en sådan, lite annorlunda än den manuella men tycker den är döläcker.

Bild för relevans, dock ej min.
fhzicfobk79z.jpg
Den där Smith-klockan var ju hur läcker som helst!!! Fick mig att googla iväg...
 
Byten är ju alltid kul! Finns en Imperfect också om det skulle krävas :p
 
Tillbaka
Topp