• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Njuter av lite kaffe och av klockan;)
48BB8F58-3F32-4907-9068-D9FF6E9E0E02.jpeg

I samma prisklass, skulle jag sticka ut hakan och säga att Glycine vinner. Missförstå mig rätt, jag gillar verkligen SEIKO och äger inte ens en Glycine just nu, men tycker du får mer för pengarna faktiskt. Sett till urverk, och exempelvis länk/lås är de överlägsna enligt mig. Att man kan få en ny för typ under 5k är riktigt bra! 👍🏼

Köööööp! 😉

Jag upplever Glycine som bättre. Skulle likställa min klocka med Squale (om inte lite bättre tom). KAn man få dem för det priset som var hos Ashford under BW så är det en no brainer för min del. Finns ingen Seiko i den prisklassen som kan mäta sig med den. Då får man även ett bättre verk samt swiss made.

Misstänkte att så var fallet :) Får se vad 2021 har att bjuda på helt enkelt :D

Dagens fångst! 😍
Tack @Von som efter att vi skickat till varandra för ett tag sedan kom att tänka på mig när han filurat ihop denna magiska Vostok i sin källare. Sitter som en smäck! 👊🏻👌🏻😊 Sjukt mkt klocka man kan få för pengarna egentligen, förstår precis vad du menar @Nilas 😂
IMG_20201230_135551.jpg
IMG_20201230_135309.jpg
"Let there be light"😊 Grattis till pjäsen.
Vet du om han har "bakdörren" öppen än?
Jag hittar inte den 😂.

Dagens fångst! 😍
Tack @Von som efter att vi skickat till varandra för ett tag sedan kom att tänka på mig när han filurat ihop denna magiska Vostok i sin källare. Sitter som en smäck! 👊🏻👌🏻😊 Sjukt mkt klocka man kan få för pengarna egentligen, förstår precis vad du menar @Nilas 😂
IMG_20201230_135551.jpg
IMG_20201230_135309.jpg
Förbannat bra! Är det mässingsvridning? Som studsar i rehauten? Magiskt @Von !

Nej, nu är det dags att skaka om lite i lådan. Har efter väldigt lång övervägning kommit fram till att min Ginault ska få flytta hemifrån. I sedvanlig ordning får tråden förtur. @Equilibrium får allra första tjing eftersom han tidigare uttryckt intresse :)
Om islänningen inte vill köpa den kan jag även tänka mig något kul byte, tex aquascaphe blue gilt/någon monta/CW/billigare Breitling. Pengar upp eller ner beroende på byte. Testa mig.

Även min dödskallebronsare ska få ny ägare. Bara använd en handfull gånger.
Kan tänka mig att byta mot någon san martin eller liknande :) ping @LoveL eftersom du visade intresse.

Finns ett PM bort för frågor osv.
PSX_20201202_100116.jpg
PSX_20201216_092113.jpg
Den där dödskalleklockan var läcker. Vad är det för märke/modell, eller är det något custom-byggt?

Nytt band från vår alldeles egna band-orakel @SpaceAce Lyfter klockan till helt nya nivåer :cool:
20201230_111138.jpg
20201230_110908.jpg
20201230_110834.jpg
20201230_110843.jpg
Tack så mycket. :D Blev bra med originalspännet och den svarta keepern. 👍
Jävlar vilken fullträff! Helt fantastiskt bra @SpaceAce
Stort tack! 😊
Även jag har fått ett fräsigt band på posten av självaste @SpaceAce 😊.
IMG_20201230_113413.jpg
IMG_20201230_114407.jpg
IMG_20201230_113330.jpg
IMG_20201230_113301.jpg
IMG_20201230_113152.jpg
IMG_20201230_113023.jpg
IMG_20201230_113018.jpg
IMG_20201230_113704.jpg

Klockan blev bra mycket ballare nu, jag är nöjd 😊 👍 Behöver jobba på patinan på bronset bara, får ordna lite saltvatten från västkusten 😁
En riktigt salt rova. :pirate: Trevliga bilder. :snaphappy:
Tror jag måste beställa ett grovt, kortare canvas av @SpaceAce till min KonTiki :)
Vi får spåna ihop någonting framöver. 😀
Kan inget annat än rekommendera 👍 (Ska man dock vara självisk så ska du inte beställa för då kanske jag kan lägga ytterligare beställningar :p ) Börjar bli oerhört populär :D
Haha, tack kompis! 😁

Dagens fångst! 😍
IMG_20201230_135551.jpg
IMG_20201230_135309.jpg
Altså den där @Von . Vilken klocka och vilken härlig gest att skicka klockan. 🤗

Slösurfade på Youtube och kom in på ett klipp om Cronos GMT.

Första homageklockan med bidirectional bezel jag skådat. Något för @Equilibrium kanske ;)

WechatIMG3778_900x.jpg

Hehe vridringen är i GULD ser du väl.
Den är rätt hög så reflekteras från insidan typ (iom det kupade glaset) 🙂
SÅKLART är den i sibiriskt guld, renat i Tjernobyl. Skyller på dålig upplösning i skärmen. Köpt ny telefon men nu för tiden får man ju tydligen inte med en laddare så den ligger strömlös i byrålådan.
När jag ringde operatören och påtalade att det kan ju vara fint att upplysa om att man inte får med en laddare så tyckte tjejen på andra sidan att man som säljare inte ska behöva säga vad som ligger, eller inte ligger, i kartongen med telefonen. Fan vad jag är old school. Eller nåt.

Tillbaka
Topp