• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nytt band från vår alldeles egna band-orakel @SpaceAce Lyfter klockan till helt nya nivåer :cool:
20201230_111138.jpg
20201230_110908.jpg
20201230_110834.jpg
20201230_110843.jpg

Knappast micro, men väl affordable! Min nya fångst kanske inte passar in här, men en liten bild måste jag ändå visa upp för er, alla mina vänner. Detta blir nyårsklockan! 😊🙏

IMG_20201230_123820.jpg
Alltså jag skulle säga att oavsett klocka, pris, märke etc så hamnar jag BARA i den här tråden ändå. Det säger något tänker jag. Helt rätt val av dig således! God fortsättning @Weberg

Ni som har Glycine och Seiko dykare hur skulle ni jämföra dessa? Är dom likvärdiga kvalitetsmässigt eller sticker en av dom ut på något särskilt sätt?

Frågar åt en vän 🙃 :angel:
I samma prisklass, skulle jag sticka ut hakan och säga att Glycine vinner. Missförstå mig rätt, jag gillar verkligen SEIKO och äger inte ens en Glycine just nu, men tycker du får mer för pengarna faktiskt. Sett till urverk, och exempelvis länk/lås är de överlägsna enligt mig. Att man kan få en ny för typ under 5k är riktigt bra! 👍🏼

Köööööp! 😉

Tips på sida som säljer schyssta canvas? Har någon köpt från nedan?

Knappast micro, men väl affordable! Min nya fångst kanske inte passar in här, men en liten bild måste jag ändå visa upp för er, alla mina vänner. Detta blir nyårsklockan! 😊🙏

IMG_20201230_123820.jpg
Klart den passar in här, varför inte? Betydligt mindre affordables har visats här så flasha du den igen 👍. Högt till tak du vet, det ska vi väl inte ändra på nu eller... 🤘

Barton är bra, men just canvas från dem är ganska tunna, inte alls särskilt rubusta. Så tänk på det, svårt att se på bilder därifrån tyvärr. Jag har ett 19 mm till min brons Yema. Ska leta efter en bild och uppdatera. @Jeser90 har ett till sin KonTiki tror jag, där blir det lite för tunt för den grova klockan.

Deras canvas är väldigt bra, en favorit.
har även handlat läderband av dom också bra

Barton är bra, men just canvas från dem är ganska tunna, inte alls särskilt rubusta. Så tänk på det, svårt att se på bilder därifrån tyvärr. Jag har ett 19 mm till min brons Yema. Ska leta efter en bild och uppdatera. @Jeser90 har ett till sin KonTiki tror jag, där blir det lite för tunt för den grova klockan.
Stämmer! Jag har ett till min KonTiki. Inget att säga om kvaliten, det är bra- men som @Baramats säger så är det lite för tunt för min Eterna.

Du har även en sida som är väldigt likt barton hemsut heter dom,har själv aldrig handlat där, men dom har coola band

Ni som har Glycine och Seiko dykare hur skulle ni jämföra dessa? Är dom likvärdiga kvalitetsmässigt eller sticker en av dom ut på något särskilt sätt?

Frågar åt en vän 🙃 :angel:
Jag upplever Glycine som bättre. Skulle likställa min klocka med Squale (om inte lite bättre tom). KAn man få dem för det priset som var hos Ashford under BW så är det en no brainer för min del. Finns ingen Seiko i den prisklassen som kan mäta sig med den. Då får man även ett bättre verk samt swiss made.

Du kan även handla Barton här 😊

Tillbaka
Topp